Vervoeren kinderen kinderfeestje. Is een autozitje verplicht??

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ALeV84, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Nou, helaas niet overbodig, mijn kinderen zijn bij sommige mensen in de auto echt een uitzondering als ze de gordel om doen. Soms gaan ouders zelfs nog zeggen dat ze die gordel echt niet omhoeven. Wat ik af en toe ook zie rondrijden...

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    De vader van mijn vriendin heeft hiervoor ook een bekeuring gekregen.

Hij haalt elke vrijdag de kinderen op van school en dus elke vrijdag "los" in de auto (incidenteel toch) Nou niet dus als je elke vrijdag je kleinkinderen ophaalt moeten ze gewoon in de autostoelen want dat viel niet onder incidenteel.

Maar buiten dat, als mijn kinderen een feestje hebben vraag ik altijd of ze de stoelverhoger nodig hebben. Ondertussen weet iedereen wel dat mijn kinderen op de juiste manier vervoert worden of dus niet mee mogen.

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ehm elke vrijdag is niet incidenteel? dat is wekelijks en dus regelmatig. Maar in hoeverre valt dat te controleren is dan weer de vraag.. Maar als mijn vader elke week de kinderen zou ophalen met de auto zou ik er toch zelf voor zorgen dat er zitjes zijn.

Wij hebben laatst een feestje gegeven en zijn met 2 auto's gegaan 8 kinderen vervoerd (waarvan 3 van ons) met 4 zitjes (die we zelf hebben). Onze oudste voorin op stoelverhoger en oudste vriendje (die wel rond de 1,35 is) zonder zitje voorin. Wel allemaal op een eigen plek met gordel om.

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik snap het niet helemaal. Je hebt een auto (of 2 auto's) waar 9 personen in passen, maar waar niet zoveel kinderstoelen in passen?

Wij hebben een 7 zitser, en 6 kinderstoelen/verhogers. Dus alle kinderen in eigen zitje. Als meer kinderen vervoerd moeten worden met de 2de auto leven ik een paar verhogers van de buurvrouw of vrienden

Deel Deze Pagina