Dat was schrikken vanmorgen! Mijn kleine meisje was van ons bed afgevallen! Ze huilde gelijk. Dat is goed toch? Verder doet ze zoals altijd. Ze heeft haar fruithap goed opgegeten en ligt nu lekker te slapen. Ze heeft ook lekker rond gekropen en gespeeld. Toch maak ik me wel een beetje zorgen. Hoop dat ze er niets aan overgehouden heeft. Hebben jullie ervaring met kleintjes die zijn gevallen?
Mijn jongste zoontje een tijdje geleden ook. Meteen huilen is inderdaad goed. Verder kijken of er niet hele grote bulten tevoorschijn komen ergens, blijft ze alert, doet als normaal, niet meer huilen of juist heel stil, goed eten en drinken, dan is er meestal echt niks aan de hand hoor. Die kleintjes kunnen heel wat hebben. Mocht er nou toch een enorme buil ontstaan, dan kan je haar voor de zekerheid de eerste dag/nacht af en toe wakker maken voor de zekerheid. (als ze überhaubt op haar hoofdje is gevallen).
Inderdaad, als ze alert blijft en zich normaal gedraagt, is er niets aan de hand. Meteen huilen is ook een goed teken. Wordt ze toch suf of hangerig, dan toch even HAP bellen.
Kan gebeuren! Hier ook 1 die een keer uit bed is gevallen... Ze heeft er niks aan over gehouden, was vooral geschrokken. Meteen huilen is een goed teken. Mocht ze nu opeens heel lang slapen de rest van de dag, is het toch raadzaam elke 2 uur even te wekken en wordt ze idd suf, dan idd even naar de HAP.
Ze adviseren altijd om een kindje even te wekken om te kijken hoe het reageert. Misschien is dat dan een extra geruststelling voor je.
Ach... wat sneu... Mijn dochter is ook een keer van bed gevallen, ik ben toen naar de huisarts gegaan en die zei dat ik haar iedere 2 uur wakker moest maken, 24 uur lang.
Hier inmiddels al diverse valpartijen meegemaakt. Mijn zoon klimt overal op en in en heeft van die acties dat ik mn hart altijd vasthou. Nu kan ik het klimmen thuis redelijk goed in de gaten houden, maar op het kdv is hij al twee keer van de eettafel gevallen. 1 keer ook vol op zn achterhoofd. En vorige week is hij met loopauto en al zo naar achteren gekukeld. Hoppa, weer met zijn hoofd op de stenen. Als ze gelijk beginnen te huilen valt het gelukkig meestal mee. Maar waar je op moet letten is de alertheid/misselijk/overgeven en/of een bleek gelaat.
Mijn moeder zei altijd: als ze huilen, valt het wel mee. Pas als ze niet gaan huilen moet je je zorgen maken (zij heeft 9 kinderen grootgebracht, dus ik vind haar wel een autoriteit ). Dat is een stelregel die ik ook gebruik. Mijn zoon is als baby 2 keer van een bed gevallen, dochter 1 keer van de commode. Meteen krijsen, maar na het troosten was het over. Geen vreemde reacties, niet overgegeven, normaal gegeten en gedronken, gewoon gespeeld. Niks aan de hand dus, wat mij betreft. Volg je eigen gevoel. Zegt dat, dat het goed zit, dan zit het vast goed. Ben je ergens ongerust over, bel dan de huisarts (of HAP).
Oh, ja dat is schrikken! Ik weet het helaas uit ervaring... Mijn oudste is 1x van de bank gerold toen ze een maand of 7 was en 2x van ons bed gerold toen ze 9 en 12 maanden was... Zo stom van mezelf maar het gaat ook zo snel! De tweede keer dat ze van bed rolde, had ze een blauw oogje! Verschrikkelijk! Maar alle keren huilde ze gelijk en ook alle keren contact gehad met de HA. Die zei ook als ze gelijk huilt, is het goed. Even goed in de gaten houden of ze goed eet en drinkt. Dan is er niks aan de hand.
Bedankt voor jullie tips en adviezen. Ik heb het vandaag steeds gelezen, maar kon niet reageren, vandaar nu pas. Het gaat goed met mijn meisje. Ze is de hele dag lekker op ontdekkingstocht geweest en heeft flink gekropen. Ze is zelfs gaan staan aan een krukje! Ze heeft eigenlijk alleen in de auto geslapen en is verder de hele dag niet suf geweest. Ze ligt nu heerlijk te slapen. Voelde me vanmorgen zo'n slechte mama: ik moet toch goed voor mijn meisje zorgen. Maar het gaat inderdaad zo snel! Ik viel even een paar seconden in slaap en het was gebeurd.
kindjes gaan vallen zodra ze zich gaan bewegen en lopen. onze uk viel in hnet begin ook veel. soms wel drie keer op een dag want je kan hem ook niet overal tegen beschermen! maar nu na 3 weken loopt hij heel stabiel en valt alleen nog maar op z'n (dikke) luier haha! of hij gebruikt z'n handjes om de val op te vangen. ze worden handiger en kunnen ook ene hoop hebben heb ik gezien! maar van het bed is misschien een ander verhaal...gelukkig niet gebeurd hier!gelukkig heeft jouw kindje er niets aan over gehouden!