vervoeren zonder auto stoel, ligt dit nu aan mij?

Discussie in 'De lounge' gestart door vertelikniet, 3 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ballon

Ballon Niet meer actief

Jeetje zeg, is dit een wedstrijdje ofzo?

Groep; Ik ga wel eerst naar huis om mijn auto thuis neer t zetten.
    Groep; Ik heb geen tijd om eerst naar huis te gaan en rij dus meteen door.

Beide groepen hebben naar mijn idee nog niet de oorlogstrepen op de wangen staan om de andere ervan te overtuigen dat zij toch echt de beste moeder zijn en hun manier het beste is.

Laat het elkaar toch gewoon op hun eigen manier doen, dat het niet jouw manier is, oke.. Maar om elkaar dan zo te bekritiseren is niet nodig lijkt mij.

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vind het eigenlijk best normaal om je kinderen met de auto naar school te brengen als je daarna meteen doorrijdt naar je werk. Wat is daar raar aan? Het is raar als je eerst gaat lopen, dan naar huis gaat om de auto te halen en dan te gaan werken. Hoe laat ben je dan op je werk? Half 10? Als je vrij bent zou ik gaan lopen of fietsen maar de kinderen met de auto afzetten en dan doorrijden als je moet werken vind ik echt niet gek.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha inderdaad. Als je daar al een wedstrijdje van gaat maken, dat is behoorlijk sneu :D

4. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    En de beste moeder award gaat naar....

Ik werk gelukkig met veel mannen, ha ha. Wat kunnen vrouwen elkaar soms moeilijk in de waarde laten.

Op de dagen dat ik werk breng ik mijn dochter ook met de auto naar school. Om vervolgens met zoon naar de creche door te rijden en dan door te rijden naar mijn werk. Waar ik om kwart over 9/half 10 aankom. Zou ik dit alles heen en weer gaan lopen. Tel er dan nog een kwartier bij op. Leuk voor wie de tijd heeft, maar die tijd besteed ik liever 's avonds extra.

Mijn kinderen zitten overigens wel altijd vast in de auto. Vorig jaar zelf een kop-staart botsing gehad (ik stond stil toen er iemand met 50 achterop knalde) met beide kinderen in de auto en er door de goede stoeltjes zonder al te veel schrammen vanaf gekomen. Dus niet vast is voor mij geen optie.

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Dan ben je op ZP blijkbaar één van de weinige als ik de andere moet geloven.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Echt he :') hoe durf je ;)

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ohhh ik breng de kids 3 dgn per week met de auto naar school. Wo en vrij gaat dochterlief zelf fietsen en ik met mijn zoon (2 lokaties) vaak met de auto of ook met de fietsen.
    En ik ga zeker 5 dagen met de auto als het regent!

Hier zitten kinderen altijd in een zitje en andermans kinderen ook.

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Maar daarvoor is wettelijk toestemming: voor incidenteel vervoer mogen kinderen ouder dan 3 enkel in de heupgordel vervoerd worden. Je kunt per slot van rekening niet altijd zomaar een autostoeltje tevoorschijn toveren...

In een fiat panda lijkt mij dat 4 volwassenen en 3 kinderen wel zodanig ingeklemd zitten, dat je geen kant meer op kunt.
    Geen idee of je het kunt melden.

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Nou, ik doe dat ook hoor, en op school zijn er hier een hoop. Als iedereen op ZP beweert dat niet te doen, dan hebben we hier een zeer scheve afspiegeling van de maatschappij te pakken.
    Op niet-werkdagen en bij droog weer fiets ik altijd. Gewoon omdat ik het zonde vind van de benzine en het echt een crime is om de auto bij school kwijt te raken. Fiets is veel relaxter dan.

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Daar waar ik toestemming heb gegeven, werd altijd expliciet aangegeven dat er goedgekeurde autostoeltjes worden gebruikt.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik breng ze echt nooit met de auto naar school

Maar goed...ik woon dus nog geen 500 meter van school

Wij mogen ook alleen lopend komen...dus ook niet eens met de fiets. Dat doen we dus soms wel. Omdat ik snel moet op een dag als we naar sport moeten.

Auto stoeltjes altijd in de auto. Onze dochter is inmiddels groot genoeg ( ik geloof dat ze bijna 1.40 is...sowieso de 1.35 voorbij) om zonder verhoger te zitten. Zoon zit op een verhoger ( is 1.20)
    Andere kinderen komen op een verhoger en in het midden tussen 2 stoeltjes in gewoon zonder. Maar dan altijd een groot kind.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat een perfecte ouders hier weer zeg. Nou Nou ;)

Anyway, wij hebben hier wel voor de jongste van 5 nog een stoelverhoger maar hij gaat ook vaak genoeg zonder dat ding. Wel hebben in vrijwel alle gevallen en gordel maar het kan echt wel eens voor komen dat het per ongeluk word vergeten achterin. Is dat goed? Nee natuurlijk niet maar die enkele keer dat dat in een jaar gebeurd is op 1 hand te tellen.

Maar goed, het hele ZP bestaat tegenwoordig uit perfecte moedertjes die het allemaal zoooooooo goed doen en nooit eens een foutje maken. Wauw! Geef jezelf een schouderklopje hoor. ;)

OT: Als je zo graag wilt weten hoe ze dat kindje hebben vervoerd vraag het dan gewoon ipv van te voren al vooroordelen te hebben.

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.316
    2.599
    113
    Sluit me aan bij debaky. Mensen lui noemen als je je kinderen met de auto afzet als je moet werken.

Deed ik ook hoor ( keurig in stoeltjes) anders was ik nog later op m'n werk terwijl ik toch aardig dicht bij school woon

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wat een gejank tegen Maui zeg, alsof bij iedereen de kinderen altijd zo keurig netjes in de auto zitten.

Hier komt ook weleens een kindje mee, tjah dan mag dat gewoon zonder stoel. En gordel moet wel om, maar soms gebeurd het ook weleens dat ik pas na 2 minuten doorheb dat die gordel toch niet omgedaan is.

En een peuter, niemand hier met kinderen die zich uit de gordel wurmt? Hier zit hij regelmatig met een 5 puntsgordel, en zn armen eruit gewormt. Geen jas aan, gordels zitten strak zoals het moet, maar toch wurmt hij zich eruit. Ik ga dan toch ook niet 30x stoppen op een ritje van 5 minuten om die armpjes weer terug in de gordel te proppen.

Noem t onverantwoord, noem t maar vre-se-lijk. We've all been there, en ik geloof er echt geen r.et van dat het allemaal nooit gebeurd bij de grote meerderheid.

Plus, er zit vast ook een verschil tussen iemand die alleen kleine baby's heeft, want toen riep ik dat ook, en iemand met kinderen die groter zijn, je ontkomt er gewoon niet aan. En misschien is de frequentie van autorijden ook van toepassing.

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Oh en for the record.

Ik loop nooit naar school. Of ik nu tijd heb of niet, wij gaan met de auto. Hele enkele keer op de fiets als het lekker weer is.

Ontaarde moeder hier zeg, vervoersmiddel gebruiken terwijl je ook kunt lopen! haha

16. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.752
    646
    113
    Gelderland
    Dat wordt helemaal mooi, dat de school gaat bepalen hoe je naar school komt.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind altijd vast zitten in de gordel niks met perfectie te maken hebben...
    Dat heeft gewoon met veiligheid te maken en ik vind veiligheid heeeel belangrijk..

Ik heb nl geen zin dat mijn kind de hele auto door vliegt die ene keer dat hij niet goed zit, met alle gevolgen van dien.

Hier dus altijd in een stoeltje...

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja ik vind dat onverantwoord, je heb gewoon van die dingetjes die je aan de gordeltjes kan maken zodat de armen er niet meer uit kunnen...

Ook gaan we pas rijden als iedereen de gordel om heeft..

Dus nee sorry, pas na 2 minuten erachter komen dat een kind niet vast zit, of een kind wat maar voor de helft vast zit kan ik echt niet begrijpen

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja good luck als het stoeltje van die enorm dikke antislip schouderbanden heeft. Er is geen 'dingetje' voor. Alleen 100x toespreken, 100x riempjes terug doen, en hopen dat ie t laat zitten. Op de snelweg moet het echt goed zitten, maar voor dat ritje naar school van 3 minuten ga ik niet 3x stoppen om die riempjes weer goed te doen.

Tik het eens in op google, vele ouders met hetzelfde probleem. Hij kreeg het voorelkaar in zn Römer stoel, andere stoel gekocht: Maxi Cosi Tobi, same story. Gelukkig doet hij het niet altijd, maar als hij het we doet en we rijden niet op de snelweg, dan hangt het er vanaf hoe lang ik nog moet rijden. Zit ik een half uur in de auto dan wil ik ervoor stoppen, maar niet voor ritjes van 3 minuten.

Oudste deed dit ook, die stopte er uiteindelijk vanzelf mee in de volgende stoel.

20. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik ben er heel zeker van dat dit gebeurd heb het nu niet gezien maar ben ze al vaker voor mijn nichtje er was zo tegen gekomen, er is maar 1 auto in de familie en 1 met een rijbewijs die erbij was, openbaar vervoer is vanaf die plaats niet mogelijk en fietsen kunnen ze geen van allen (ken ze al 15 jaar en ze hebben niet eens een fiets) Daarstraks mijn schoonmoeder gesproken en inderdaad ze zijn met zijn allen in die auto gekropen.

Deel Deze Pagina