Ik snap niet dat het voor sommige mensen zo moeilijk te begrijpen is dat een kind vastzetten in de auto niks met een perfecte moeder te maken heeft maar gewoon met veiligheid en je volle verstand. En nee uit de gordeltjes wurmen ook niet. Megastrak trekken en elke keer stoppen. Er zijn toch gewoon dingen waar een kind niks over te vertellen heeft En ik heb er van 3 en 7, dus niet alleen baby's.
Er is wel daadwerkelijk een dingetje voor, een Clipje voor tussen de 2 schouderbandjes, op de borst, zodat de armen er niet uit kunnen... Dus ja, er is wel degelijk een 'dingetje' voor
En waarom mag dag niet...? En zoals ik begrijp heb je 2 autostoelen, dan neem je andere autostoel zonder super dikke antislip... Maar goed, hier voor jou het 'dingetje' Gordelclip van BeSafe voorkomt dat je kind uit de autostoel kan klimmen
Hier hetzelfde. Ik ga toch niet eerst de kinderen 🚶 wegbrengen, weer teruglopen en dan nog eens met de auto? Ben ik een half uur later zeg. En als het op mijn vrije dagen beter uitkomt, ga ik lekker met de auto. Ik heb ze wel altijd in de gordel in de autostoel. De oudste in geval van nood zonder stoel, maar altijd met gordel. Ook voor 5 meter bij wijze van spreken.
Nou hoe duuuuurf je. Dat kan echt niet hoor. Met de auto naar school? Nee joh, echt dat is kindermishandeling. Echt een slechte moeder jij!
Ik heb een extra zitverhoger in de auto liggen voor vriendjes, en als ik die niet zou hebben zou mijn kind met gordel zitten en het vriendje in de zitverhoger van mijn zoontje. Overigens is het een stoel, maar hebben we de rug pasgeleden eraf gehaald voor de korte stukjes, bij lange ritten moet hij er gewoon weer aan vast.
Ik zou me er niet mee bemoeien, hun probleem. Verder jammer dat SOMMIGE mensen hun kind standaard met de auto naar school brengen omdat ze SOMS te lui zijn om een stukje te lopen. Bijna alle scholen hebben parkeerproblemen en juist de automobilisten met kinderen op school zijn levensgevaarlijk.
Dat is niet wat er bedoeld wordt met perfecte moeder. Maar de discussie dat je met de auto naar school gaat ipv lopend, dat is wat er bedoeld wordt
Dat was op de basisschool waar ik zelf heb gezeten ook zo, maar dan met fietsen. Er was maar een kleine fietsenstalling en omdat het dorp waar ik woonde een groot buitengebied heeft kwamen veel kinderen op de fiets naar school. Als je binnen 500 meter (geloof ik) van school woonde moest je lopend komen anders konden ze alle fietsen niet kwijt. Dat soort dingen zijn dus vrij normaal. Met de auto afzetten als je daarna moest gaan werken mocht dan weer wel maar dat zou ik ook raar vinden als dat niet mocht.
Gelukkig is hier bij de school geen parkeerprobleem en ook niet zo'n gejank over auto rijden als sommige hier doen. Hier in het dorp is op dit moment niet eens een supermarkt. Iedereen vind het heel normaal dat je het naar school brengen meteen combineert met boodschappen doen of andere activiteiten waar een auto voor nodig is.
Ja en dat mag dus wettelijk gezien weer niet. Als jij in de auto zit moeten JOUW kinderen verplicht in een stoel. De kinderen die je incidentieel meeneemt, zoals naar de sportclub, een verjaardagsfeestje etc of een speelafspraak mogen dan los in de gordel zitten zonder stoel.
Hier doet iedereen wat hij wilt, de een gaat lopen, gros komt op de fiets, en een groot deel komt met de auto. Er is hier gewoon een kiss and drive zone zoals het heet, kind afzetten, kus geven en weer doorrijden. Ik zie het probleem ook niet.