Vervoersdilemma basisschool

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door River87, 23 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Wie heeft er tips of ideeën.
    Op het moment hebben wij 1 auto
    1 mamafiets met kinderzitjes
    En een herenfiets zonder zitjes

Onze oudste is naar de basisschool wat net ff te ver lopen is kwa tijd
    Hij red de afstand wel maar tis tijdtechnisch niks.

Mijn man ziet het niet zitten om op mijn fiets te gaan hij is al niet zo een fietser
    En zegt straks breekt t najaar aan en wil geen 2kids zeiknat laten regenen

Nu gaat t om 1 dag in de week dat hij alleen thuis is met de kids en ik de auto heb en 1 middag om de week de ander week heeft hij een werkbus.

Ik stel voor elektrische fiets en ik ga naar m'n werk fietsen. 1maal dure aanschaf
    Hij wil een 2dehands autootje erbij..
    Ik denk dan kost geld.. benzineprijs duur wegenbelasting apk verzekering
    Maar hij zegt ja iedereen droog en net zo duur als een elektrische fiets..
    Lastig lastig..
    Heeft iemand dus een idee of iets waar ik nu niet aandenk

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Regenpakken aanschaffen, daar blijven ze perfect droog mee.

Je man bedoelt vast dat hij gewoon geen zin heeft om dat kleine stukje te fietsen. Stel je voor dat je een betere conditie krijgt door 1 keer per week een klein stukje te fietsen.:p :roflmao:

nizzie86, HappyRabbits, Syane en 30 anderen vinden dit leuk.
  3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Weet je zeker dat een electrische fiets gaat werken voor jezelf? Wat is de afstand naar werk?
    Zo jah dan zou ik zeggen doe er een regenpak bij.

Zo nee, is het ver? Dan is een klein autootje een uitkomst maar zitten idd ook kosten aan.
    Maarja bij een electrische fiets ook die moet ook onderhouden worden, verzekering enz.

4. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.310
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Hoe ver is het naar je werk? Ik denk dat de aanschaf van een elektrische fiets significant minder is dan de aanschaf en kosten van een auto. Zou je eventueel een go scooter / fiets / car of greenwheels kunnen gebruiken? Of met iemand carpoolen ? Anders zou ik voor de elektrische fiets gaan als je dat zelf geen probleem vindt.

Ik verwacht dat jou oudste volgend jaar ook wel een stukje zelf zal kunnen fietsen dus dan zou hij met 1 kind op de herenfiets kunnen bij mooi weer ?

River87 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik ben team 2 auto’s!
    Wij hebben een poosje één auto gehad en wat een ramp was dat zeg. Vooraf besproken wie de auto echt nodig had nam hem. In de praktijk kwam het erop neer dat C hem áltijd nodig had en omdat mijn werk naast het station in Den Helder was (hoefde ook niet van de locatie weg), was het logisch dat hij de auto nam.
    Voor mijn gevoel leverde ik ook een stuk zelfstandigheid ermee in en toen hakte m’n vader de knoop door: jij krijgt gewoon een auto.
    Maar, bij jou lees ik iets anders. Wat bij ons speelde, speelt bij jou niet. Is het meer een geldkwestie voor je? In de regen en storm is het ook geen pretje op de fiets: zelfs geen elektrische :p
    Ik volg je man wel hierin.

Youtan en Lies1611 vinden dit leuk.
  6. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Hoe ver is school dan? Ik bedoel, als de regen een potentieel issue is (en hoe vaak regent het nu echt), is t dan geen optie om op die zeldzame momenten wel gewoon een keer te lopen met de plu?

NiVa0230, Syane, spruitje80 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wat is de afstand op de fiets naar school? Hoe lang ben je onderweg en hoe oud zijn de kinderen?

Als ik chagrijnig wil worden, moet ik vooral met de auto naar school gaan als het regent. Dan staat alles en iedereen in de file. Ik ben dus team op de fiets naar school en of hij dat op zijn eigen fiets doet met andere stoeltjes of op jouw fiets, dat is aan hem. Ik vind het echt grote onzin om om die reden een auto te kopen (Onderaan de streep is het echt heel vaak droog als we naar school fietsen).

olleke, Catou, Mississippi en 12 anderen vinden dit leuk.
  8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik fiets eigenlijk altijd met de kinderen naar school, als ik kijk hoe vaak ik afgelopen jaar (of jaren) echt nat ben geregend is dat echt niet vaak. Ik zou gewoon lekker fietsen, straks op de middelbare school kun je ze ook niet gaan halen en brengen als het regent, toch?

wishfulthinking, River87, Catou en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.375
    30.673
    113
    Vrouw
    Een auto kopen om 1 keer per week je kinderen naar school brengen op een afstand die net iets te ver is om te lopen?

Denk dat je man een gastje in zijn hoofd heeft. Er zijn regenpakken. En als ik 't goed gelezen heb hoeft hij dus sowieso niet te fietsen. Dus waar maakt ie zich druk om?

Elektrische fiets is in aanschaf misschien even duur als een tweedehandse auto. Maar daarna beginnen de kosten pas.
    Elektrisch fietsen is niet geheel gratis, maar wel vele malen goedkoper.

Persoonlijk zou ik echter die kerel een schop onder z'n kont geven (en een fietszadel) Dat ie maar gewoon de kinderen net de fiets brengt.

Haha... sorry beetje felle reactie realiseer ik me.

Mop81, nizzie86, HappyRabbits en 27 anderen vinden dit leuk.
  10. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.310
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Maar dit gaat om een extra auto alleen voor het naar school brengen voor een afstand die blijkbaar makkelijk te fietsen is, weet niet of dat helemaal dezelfde situatie is :p

Nellie4 en Mapje vinden dit leuk.
  11. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Lekker in de file bij school met regen dan. Ik zou zeggen gewoon fietsen evt met regenjas. Bij ons is t 10 minuten lopen op kindertempo (zonder kind 5) voor tussen de middag is dat iets te lang dus dan hup op de fiets. Met de auto ben ik veel langer bezig en van die paar minuten fietsen wordt je echt niet heel nat.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Cobon

Cobon Niet meer actief

Lekker fietsen :) regenpakken aan.. krijg je niets van! En anders die zeldzame keer dat het echt hard plenst lopen met plu.

13. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Is het echt alleen voor het brengen - halen van school? Of zou die tweede auto op meerdere vlakken nuttig kunnen zijn? Wanneer nuttig kunnen zijn op meerdere vlakken ben ik 100% team auto. Maar ik zou me dan ook werkelijk geen leven meer kunnen inbeelden met maar 1 auto… (ja luxe probleem, weet ik) als het echt alleen voor het school probleem is, dan zou ik toch wel meer richting team fiets neigen..

River87 vindt dit leuk.
  14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Het ligt aan de afstand naar school maar ik zou voor 1 dag in de week zo'n stukje rijden (ik vermoed dat het maar een klein stukje is omdat lopen i.p. ook kan) echt geen 2e auto aanschaffen. Daar ben je maandelijks nogal wat aan kwijt.
    Hij kan ook een fietskar achter zijn fiets doen. Natte kinderen is dan geen argument meer :D

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik zou zeggen geen electrische fiets geen auto maar lekker op de gewone fiets naar school. Op man zijn fiets zitjes laten plaatsen en regenbakken aanschaffen. Of toch op de moederfiets die ene keer per week. Hoe oud zijn de kinderen kunnen ze niet zelf fietsen? Van nat regenen is nog nooit iemand dood gegaan. En als de keuze echt die electirscje fiets of de auto moet zijn dan zou ik voor de elektrische fiets gaan. Desnoods zo een bakfiets met kapje zodat de kinderen droog zitten.

16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ja precies! Daarom zei ik ook: bij jou lees ik iets anders. Mijn hele verhaal is vrij overbodig dus mag je negeren :D
    Soms ben ik te veel aan het lullen. Dat zegt C ook.
    Zie je wel. Ga ik weer :roflmao:

Zuremat, NiVa0230, Kolibrie2 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wij hebben 2 autos en brengen de kinderen nog op de fiets naar school. Dat is minder druk, ze leren er de verkeersregels door en het gaat vaak ook nog sneller.

Je man is gewoon lui :roflmao:

Echt, een auto erbij om 1x per week de kinderen naar school te brengen, of jou op de fiets naar je werk laten gaan zodat hij niet hoeft te fietsen. Helemaal mesjokke.

MadeInUSA, nizzie86, Syane en 13 anderen vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

hier sluit ik me echt bij aan! Ik vind het gekkenwerk!

19. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Wat een onzin zeg... Het gaat om 1! Dag per week waarin je man gewoon thuis is. Hij heeft dus alle tijd om van en naar school te gaan. En thuis op te drogen of iets droogs aan te doen als het echt zo erg is.

De keren dat ik "totaal doorweekt" was zijn echt een enorme zeldzaamheid. En dan bestaat er zoiets als een paraplu en een goede jas.

Daarbij zijn kinderen niet van suiker en worden ze nog wel vaker doorweekt. Of gaat hij ze ook naar de middelbare brengen?

Zonde van het geld, het milieu en de veiligheid rondom school (hier wordt echt gevraagd niet met de auto te komen ivm drukte).

Syane, River87, Catou en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Haha ik vind dit dus echt zo'n luxe probleem! Wij brengen de kinderen ALTIJD met de fiets naar school. Of het nou stormt, sneeuwt, hagelt noem het maar op. Jouw man heeft gewoon geen zin om te fietsen. :roflmao: En hoevaak denkt hij daadwerkelijk zeiknat te worden van die keer per week dat hij de kinderen naar school moet brengen en ophalen? :o:

Mum1921, Amberxx, Jo79 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina