Wat zijn bij jullie thuis de verjaardagstradities om de dag net wat specialer te maken? Komende maand is mijn middelste kindje jarig, en hoewel we een klein te besteden budget hebben wil ik er een gezellige dag van maken en dat hij zich écht jarig voelt. Hij kijkt er echt al lang naar uit. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen! ♡
Het huis versieren met slingers en ballonnen, cadeautjes, visite met taart en mogen kiezen wat we gaan eten.. heel traditioneel en simpel maar dat vinden ze hier het mooist van jarig zijn Het hoeft niet heel duur of moeilijk dus
Het eten kiezen is toch wel het hoogtepunt van de dag. Wat eigenlijk best bijzonder is, want op gewone dagen kiezen ze ook regelmatig het eten
Haha ja klopt idd! Alhoewel ze op verjaardag ook mogen kiezen voor de mac/afhaalchinees/ikea en dat doe ik doordeweeks niet. Dat is meer sporadisch
‘S ochtends binnenkomen in een versierde woonkamer, cadeau op tafel, alleen de stoel van de jarige heeft slingers/ballonnen. En inderdaad het avondeten kiezen!
Dank je! Hoe meer kinderen, hoe minder budget: ik denk dat de mac tzt wordt geschrapt als optie snackbar it is haha
McDonalds zat vroeger niet in ons systeem dus dat kozen we nooit. Het was vrijwel altijd pannenkoeken, en later vaak pizza (bestellen! Want we wilde dan in zo’n echte pizzadoos zoals in de films (en daarna konden we er laptops van knutselen )) Mijn eigen kinderen kiezen nog niet. De oudste heeft überhaupt maar 3 dingen die hij eet en ziet eten kiezen niet als iets feestelijks. De middelste zal rijst met ei kiezen denk ik, haha
Cadeautjes uitpakken bij ons op het grote bed, slingers en ballonnen, een versierde stoel (versierd door broer/zus), een taart met een foto van de jarige, visite/cadeautjes, kaartjes krijgen met de post en kiezen wat ze willen eten.
Naast alle veel voorkomende dingen hebben we ook een kist met goedkope cadeaus. Dan spelen we spelletjes en mogen de winnaars wat uit de kist pakken.
Hier nog als aanvulling een playlist op Spotify met allemaal verjaardagsliedjes die dan smorgens aan gaat
Naast de standaard dingen als de boel versieren, cadeautjes, avondeten kiezen etc; ontbijten met taart. Dat vinden ze hier echt geweldig
‘S avonds voordat ze naar bed gaan mogen ze het liedje kiezen dat we keihard aanzetten als ze naar beneden mogen. Vaak is dat De kop van de kat. Ik blaas ‘s avonds ballonnen op en die gooi ik in hun bed. Wij roepen ‘s morgens als ze naar beneden mogen komen Het huis is versierd en de jarige krijgt een muffin met een cijfer kaars die ze mogen uitblazen en vervolgens is de muffin hun ontbijt.. daarna volgt het normale ontbijt Daarna krijgen ze hun cadeau(‘s) Ze mogen ook altijd kiezen wat er gegeten word.
In de ochtend nog helemaal slaperig allemaal op bed bij papa en mama zingen en je kado krijgen ( maakt niet uit wat krijg je een fiets staat die ook boven)
Wij zingen de jarige altijd wakker met zijn allen. In ieder geval nu de jongste. Bij de oudsten is dat inmiddels wat lastiger ivm verschillende tijden waarop ze de deur uit moeten. Dan krijgt de jarige zijn/haar cadeau op bed. En soms beneden als het te groot is voor in bed. Als ze beneden komen, hangen er natuurlijk slingers en een cijferballon. En ik bedenk me nu dat ik vroeger ook hun stoel versierde. Maar dat was toen mijn dochters nog klein waren, dus is in de vergetelheid geraakt… Volgend jaar bij zoon toch maar weer eens doen. Verder mag de jarige kiezen wat we eten. Er is altijd iets van gebak in huis, maar dan wat kleins. Een verjaardagstaart met kaarsjes bewaren we voor het feest met familie in het weekend en voor het kinderfeestje. Als het kind op een woensdag jarig is, maken we ‘s middags pannenkoeken of poffertjes of we gaan naar de McDonalds oid. Zoon kiest ook graag wat voor taart ik moet maken. Toen hij 6 werd wilde hij een regenboogtaart voor het ‘grote mensen’ feestje en een cijfertaart voor zijn kinderfeestje. En hij heeft het al over volgend jaar, dan wil hij een perentaart. Helemaal geen wensen of eisen dus Jarig op schooldagen, dan stop ik een leuk briefje of versierseltje in de broodtrommel.
Ik versier de boel beneden en er mag gekozen worden wat we gaan eten. Verder is het een gewone schooldag wanneer het doordeweeks valt. Als het op een dag is dat ik moet werken , dan neem ik een middag vrij om nog een klein feestje te vieren als gezin samen. Mijn man neemt dan ook altijd de middag vrij.
Wij ook traditioneel het huis versieren. De jarige wakker zingen met instrumenten. We maken ook elk jaar een foto met een foto van het jaar daarvoor. Zo ontstaat er een leuke reeks. De kinderen zijn nog jong, dus ik ga zeker wat van de dingen die jullie ook doen introduceren.
De oudste 2 zijn altijd in de vakantie jarig ( herfst en mei vakantie). Ik regel dat ik die dag vrij ben. Verder doen we op de dag zelf niet zo veel. Man werkt dan gewoon. Ik onderneem dan wel iets leuks met de kinderen en de jarige krijgt een cadeautje ( niet het 'echte' cadeau). In het weekend volgt het feest met de familie. Het echt cadeau wordt dan in de ochtend gegeven. De middag staat in het teken van visite. Als er visite wilt blijven eten kan dat. Kinderen mogen kiezen wat ze willen weten. Oudste kiest altijd mosselen met patat (zij een ik eten mosselen, de rest lust dat niet en eten een snack van de snackbar). De middelste kiest altijd pizza. Dan beleggen we zelf de pizza's. Meestal zijn we met 15 man 's avonds.
Hier standaard “wakker” zingen met een kaarsje…. Als de dag t toelaat, ontbijten met taart… Cadeautje(s) erna of na school tijd. Kiezen wat we eten. Huis versierd en taart naar wens, gebakken door mams.