Help! Opeens hysterisch 's nachts.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Coco, 12 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Mijn zoontje slaapt altijd goed door 's nachts. Rond 20u brengen we hem met een vast ritueel naar bed. Hij valt dan lekker in slaap zonder huilen en slaapt door tot een uur of 7. Heel af en toe wordt hij wakker 's nachts. Hij heeft dan een volle plasluier, we moeten hem even opnieuw instoppen of hij wil een slokje water. Daarna valt hij weer meteen in slaap zonder zeuren of huilen...

.. Tot 3 nachten geleden.
    De eerste 2 nachten om werd hij om 5 uur krijsend wakker, vannacht was het om 2 uur. Hij was helemaal hysterisch, stond te springen in zn bed en mama te roepen. Het enige dat helpt is optillen en zachtjes wiegen met hem, zodat hij kalmeerde. Maar zodra ik hem terug in bed legde was het weer krijsen.
    Vannacht heb ik een hele tijd met hem opgezeten. Op een gegeven moment heb ik het bovenste matras van mijn boxspring gepakt en heb het naast zijn bedje gelegd, ik dacht dat dat misschien zou helpen voor hem als ik naast hem zou liggen, maar ook niet.
    Ik was ten einde raad, was al een hele tijd wakker en wilde ook eens slapen. Toen ben ik samen met hem op het matras gaan liggen (ja stom, als hij daar aan gaat wennen...) en toen viel hij wel meteen in slaap. Armpjes stijf om mn nek heen.
    Iemand enig idee wat dit is? Het lijkt wel of hij bang is ofzo, maar waarvoor? De regel van 10 minuten laten huilen ga ik niet toepassen want het was geen huilen maar hartverscheurend schreeuwen, zo kan ik hem echt geen 10 minuten laten gaan want dat gaat tegen mijn moedergevoelend in... :(

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Oorontsteking?

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ach gossie, arm ventje. Maar ook arme jij. Het lijkt wel of ie een nachtmerrie heeft gehad of zo. Weet het anders ook niet. Hoop dat het snel over is. In dit geval zou ik hem ook zeker niet laten huilen. Wel consequent terug leggen in eigen bedje. Voor je het weet ligt ie tot z'n 14e tussenin ;)
    Sterkte.

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dacht ook meteen aan oorontsteking, even voor de zekerheid gewoon laten nakijken, hoeft niet altijd koorts bij komen he.

Arja, mijn dochter (anderhalf) slaapt ook weleens naast mij maar ze slaapt altijd in, in haar eigen bedje en vaak slaapt ze heel de nacht in haar bedje dus gewenning word het zo gauw niet hoor.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, hier is het ook zo de laatste tijd. Zowel snachts, en daarna smorgens vroeg om 6 uur of half 7. Dat vind ik eigenlijk ook nog te vroeg. Maar aangezien m'n man dan al uit bed is, mag ze dan naast me verder slapen, hoewel het dan ook wel even duurt voor ze kalm is én ze probeert echt op me te slapen en me stevig vast te houden.
    Ik maak haar stukje bij beetje los (met brullen tussendoor) maar als ze uiteindelijk een beetje naast me ligt, mijn hand op haar buik ofzo, dan slaapt ze nog een uurtje of anderhalf uur.

Snachts is het hetzelfde als bij jou, maar wij laten haar nu wel even krijsen. Eerst troosten en dan terugleggen, maar als ze dan dus weer begint, gaan we toch gewoon weg. Eigenlijk is het dan altijd wel over met 5 minuten.

Ik weet ook niet wat het is... wij zijn 2 weken geleden gestopt met de speen, maar of het daar nu nog aan ligt? Ik hoop maar weer gewoon op een fase...

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij hebben dit nu ongeveer 2 maanden. geen idee wat het is of wat ik ermee moet, het lijkt wel of hij eng droomt en wordt helemaal hysterisch gillend wakker van het ene op het andere moment en springt als gestoken overeind. ik lig naast hem dus zie het gebeuren.meestal tussen half 4 en half 6 ergens emestal om 5 uur. geen tips hier dus.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Mijn dochter heeft dit ook wel eens... zo nu en dan ineens gillend wakker worden, niet meer terug naar bed willen en zich helemaal aan je vast klemmen.

Volgens mij hebben ze dan eng gedroomd, maar weet niks zeker natuurlijk

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Over de oorontsteking... Wat zijn daar verder de symptonen van? Want het is overdag gewoon een supervrolijk ventje, merk niks anders aan hem, zit ook niet met zn handjes aan zn oren.. dus ik sluit dat eigenlijk uit.

Over het consequent zijn en terug leggen... Is echt moeilijk hoor. Zodra ik een poging doe om hem terug te leggen, dus voordat hij ligt, is het al krijsen. Ik krijg hem ook met geen mogelijkheid ingestopt in zn dekentjes, want hij gaat meteen staan en springen in zn bedje. En als hij zo staat te gillen om mama terwijl zn adem af en toe stokt, om hem dan maar 10 minuten te laten, dat vind ik echt niet kunnen, zo zielig.

Maar ik ben dus niet de enige.
    @ Athina en Yinte: Hoe lang hebben jullie kindjes dit al? En elke nacht of af en toe?
    @Dretjuh: Hoe vaak heeft jouw dochtertje er last van? En wat doe jij als dit gebeurt?

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    een maand of 2 ongeveer denk ik.

Deel Deze Pagina