Vervolg 20 weken echo en hartafwijking

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door 1986cindy, 15 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Als je bevallen bent rond de 40 weken, mag je toch ook weer ' gewoon' zwanger worden zodra je cyclus op gang komt?

Denk dat je gewoon weer mag gaan proberen hoor meis.. Voor de zekerheid even navragen of er kans is op infecties oid.

Wat je vraag betreft mbt tempen, ik ben zwanger geraakt via IUI D, donor zaad (heb eerst ICSI gedaan), en ik gebruikte eerst de ovulatietesten van clear blue, werd ik ook altijd zwanger mee (wel natuurlijk zaad in de baarmoeeder gebracht in het ziekenhuis), de laatste keer kon ik mijn LH piek niet vinden en kreeg ik telkens echos om te kijken of ik mijn ei had......die hebben ze ook gevonden..

Zou ovu testjes doen, lijkt mij makkelijker dan tempraturen!

En je wens om weer een kindje te krijgen, zoooooo herkenbaar. Ik was bij de eerste 16 weken zwanger, kindje was al even overleden, maar dat wist ik natuurlijk niet. Na die missed abortion heb ik zo n oerdrang gekregen om zwanger te worden, dat was niet meer in te tomen. Niemand kan tegen jou zeggen of je wel of niet zwanger mag worden hoor.

ALleen even uitzoeken of het medisch verantwoord is voor jezelf he meis..

Over de banner: je klikt je banner aan, kopieert deze, gaat naar gebruikersinstellingen, kiest kopje handtekening wijzigen, en daar plak je je banner op. Je ziet dan ook direct het voorbeeld verschijnen.

Je doet het goed meis, je bent dapper, ondanks al je diepe verdriet! Dani heeft het met jullie getroffen!

2. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Trouwens....6 weken na de bevalling mag je weer seks hebben. Na de bevalling vertelden de verloskundige mij dit.

En wat ben jij een sterke vrouw. Respect hoe je dit allemaal doormaakt!

3. Puschel

Puschel Actief lid

5 dec 2011
    352
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Cindy,

ik stuur je per pb een temperatuur-schema waar je ook de vaginale slijm kunt noteren.
    Deze verandert tijdens je cyclus namelijk ook en is, naast de temperatuur, een indicatie voor de meest gunstige dagen voor de ovulatie. De zaadjes "reizen" nog een paar dagen
    Beter dan een ovulatiemeter. Deze geeft het pas aan als het al "te laat" is.

Meest belangrijk is:
    - 's ochtends rond dezelfde tijd
    - anaal meten
    - iedere keer met dezelfde (nieuwe) digitale termometer
    - optimaal is rond 7 uur
    - daarna direct op de wc vaginaal slijm afnemen en noteren

Als je vragen hebt, hoor/lees ik het wel.

Je kunt een banner (kopie link ervan) en tekst kwijt via "handtekening wijzigen" in het witte lege veld.

Ik kan me voorstellen dat je amper kunt wachten, maar ik zou ook even wachten tot dat je baarmoeder weer in de oude staat is om infecties te voorkomen. Meestal is dat na de eerste menstruatie.

Succes en dikke knuf

4. Meiden ik snap jullie reacties wel maar weten jullie wel dat het anders is als je een kindje met een afwijking of ziekte hebt gekregen? Het is helemaal niet standaard dat je gelijk weer zwanger mag worden. Je mag wel weer seks hebben na 6 weken ja, maar voor opnieuw zwanger worden moet je eerst de uitslagen van de obductie weten en dingen over erfelijkheid, hoe groot de kans is dat dit nog een keer kan gebeuren. Het gaat niet om de infecties maar zijn er chromosoomafwijkingen, kan dit nog een keer gebeuren, enz.

Dus Cindy, heb je een afspraak voor nacontrole? Hierbij komt dit onderwerp aan bod en hierna mag je weer proberen om zwanger te worden normaliter tenzij het ziekenhuis adviseert om te wachten ivm een erfelijkheidsonderzoek bijvoorbeeld.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Daar heb ik inderdaad niet bij stil gestaan nee.

Cindy als je wilt weten of jullie dit nogmaals kan overkomen, is het ms verstandig om dat na te vragen te onderzoeken.

Zelf heb ik ook alle onderzoeken gehad naar chromosoomafwijkingen en andere dingen.

6. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Sluit me aan bij het berichtje van Babyengel
    Wij hebben trouwens na 2 weken en 4 dagen weer sex gehad, maar dan wel met condoom. Niemand heeft ons iets gezegd hoe of wat en wanneer het weer mocht. Maar ja, je gaat ook na de bevalling naar huis en dan is er niemand die je even nakijkt. Nu 7 weken na de bevalling krijgen wij als het goed is donderdag de uitslag van de obductie en het chromosomenonderzoek. Onze kinderwens is er nog steeds, maar wij willen het nog even allemaal laten bezinken, omdat het pas 7 weken geleden is. (Dat is natuurlijk voor iedereen anders)

Wij waren zwanger geraakt via IUI met hormonen, in het verleden heb ik ook temperatuur lijstje gebruikt. Volgens de fertiliteitsarts helpt dat niet en ben ik er toen ook maar mee gestopt. Ook heb ik ovulatietesten gebruikt, deze bestelde ik via sensitest.nl

Cindy, wanneer heb je je nacontrole? Wij hadden die 4 weken erna, maar helaas kwamen we toe voor niets, zoals je gelezen hebt.

knuffel C

7. Comaro donderdag pas? Ja dat was vreemd bij jullie, die nacontrole zonder iets wat op een controle leek. Meestal is de nacontrole na 6 weken en plannen ze het samen met de afspraak bij klinisch geneticus voor de obductie uitslagen. Willen jullie weer met IUI starten na eventueel groen licht bij de nacontrole?

8. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Ja babyengel, donderdag weten we eindelijk alles en kunnen we verder. Weer IUI weten we nog niet zeker, vonden het toen wel pittig met hormonen spuiten e.d. En dan had ik weer een cyste van zoveel cm en dan bleef mn ongesteldheid weg en zo was er steeds iets, soms 3 x per week naar het ziekenhuis. (begrijp me niet verkeerd, ik weet dat het altijd nog erger kan) maar denk dat als we er voor gaan, we hierop uitkomen ook mijn leefdtijd speelt een grote rol. We hadden het nog 1 jaar gegeven, omdat we het niet konden afsluiten en het lukte, helaas met een hele verdrietige uitkomst. Soms denk ik ook wel, is dit een teken geweest. Zijn we te ver gegaan in onze wens. Klinkt dat raar volgens jullie?

9. Nee hoor dat klinkt mij niet raar in de oren, ik vind het een logische gedachte. Ik denk niet dat het een teken is geweest maar gewoon pech. Ik heb ook wel gedacht is het een teken dat we geen kinderen meer moeten krijgen samen? Aangezien ik daarvoor een miskraam had gekregen (daarna weer, maar dat maakte me eerder volhardend weer).

Ik weet niet wat je leeftijd is maar het zal vast afwegen zijn met hoe lang je max nog kunt wachten om er voor te gaan en hoe graag je nog een kindje wilt.. dat kan niemand voor je beslissen natuurlijk. Die kleine Thijs heeft jullie hoe dan ook opnieuw papa en mama gemaakt..

10. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Thanks.

Ik ben 37, wordt dit jaar 38 en we zijn sinds 2003 bezig met onze wens te vervullen, om 2 kinderen te krijgen. Had voor mezelf de leefdtijd grens van 35 aangehouden, maar het verlangen naar een tweede heeft deze grens verlegd. Helaas is het nu zo gelopen.

Wat een mooie banner of hoe je dat ook noem en gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannende tijd en nog wel uitgerekend op sinterklaas, leuk.

Hoe voel je je?

11. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    he meiden,
    Ja ik heb zelf na het ziekenhuis gebeld vorige week.
    Want ik wist echt niet of zij mij nou zouden bellen, of ik dat zelf moest doen.
    Misschien is dat toen wel verteld maar merk nu dat ik veel dingen kwijt ben.
    Ik heb 24 april een afspraak hier in het ziekenhuis dat is dus 4 weken na mij bevalling.
    Ik heb gevraagt om een controle en een gesprek met de dokter die mij toen geholpen heeft.
    Oh ja meiden die zwangerschapswens, wat zou ik toch blij zijn als weer zover was.
    Maar vandaag moet ik me maar bezig houden met ziek zijn, heb flinke koorts 39,4
    Wat kun je je toch elendig voelen dan he.
    Nu hebben wij geen obuctie laten doen op dani, omdat bij ons vast staat dat het met deze afwijking gaat om gewoon vette pech!
    Geen erfelijke dingen ofzo, komt bij ons geen hartafwijkingen voor in de familie.
    Dat is het enige geluk dat we dan nog hebben.
    Nou ga ff kijken of ik ook zo'n mooie banner kan plaatsen, jullie bedankt voor alle tips weer.
    Wat vind ik jullie toch allemaal schatten stuk voor stuk!!!
    Jullie zijn allemaal zo'n lieve mensen, ben blij dat ik op dit forum zit anders had ik heel anders tegen het leven aangekeken.
    Iedereen bedankt,
    liefs van mij en een dikke knuffel.....

12. Cindy, hebben ze in het ziekenhuis wel goed uitgelegd waar obductie allemaal om draait? Het is nl om te kijken of ze de afwijkingen op de echo goed hebben gezien en het overeenkomt met de bevindingen 'in het echt', daarnaast of er andere afwijkingen zijn die ze misschien hebben gemist op de echo. Soms blijkt er ook nog iets te zijn wat op de echo niet gezien had kunnen worden.
    Mijn dochter had ook geen chromosoomafwijking en het was puur pech, foute aanleg in een bepaalde zwangerschapsweek was al bij de echo gezegd. Met de obductie konden ze bijv ook zien dat ze geen baarmoeder had.

Maar jullie kunnen er dan weer voor gaan als de 6 weken verstreken zijn als er geen reden is om te wachten volgens de dokters..

Beterschap, wat naar dat je zo ziek bent!

13. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Bij ons is het advies voor obductie gelijk ter sprake gekomen en op advies van het ziekenhuis hebben wij dit gedaan. Ook het chromosomenonderzoek, maar hieruit verwacht het ziekenhuis niets, maar toch voor de zekerheid gedaan. Voor ons zelf, mochten we nog kinderen willen en voor onze dochter hebben wij dit gedaan. Bij ons in de familie komen geen hartafwijkingen voor, maar op advies van het ziekenhuis willen we zeker weten of we gewoon weg pech hebben gehad en het niets erfelijks is.

Wat vervelend dat je ziek bent, beterschap!

14. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Hoop dat Dani gauw grote broer mag worden.... !

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Precies!

16. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    He meiden,

Ja het natuurlijk ieder voor zich om te beslissen wat je daar mee doet.
    En iedereen denkt daar ook weer anders over...
    Maar ja om dat te laten doen kon ik echt niet en weet je meiden, ik neem toch wel aan als je 3 verschillende arsten gezien hebt dat ze zeker weten dat mij manneke HLHS had.
    En ja wat voegt het toe om te weten of hij misschien ook nog bepaalde afwijkingen had? misschien kwamen die ook wel samen met zijn ziekte... en weet je mij ventje zou er toch niet meer zijn met een afwijking meer of minder.
    Ze hebben mij verteld dat dit echt een fout van de natuur is, en niet erfelijk.
    Dus daar gaan we maar voor!
    En ons volgend wondertje word hopelijk wel gezond
    heel veel liefs van mij

17. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    He meiden nou het ziek zijn hier is bijna over!
    Gelukkig wat kan een mens zich beroerd voelen.
    Morgen gaat me vriend weer werken, ohh ik zie er echt als een blok tegenop!
    Ik weet wel dat alles een keer weer ''normaal'' moet worden, maar zo voelt alles nog niet.
    Ik ben echt bang voor morgen dan stapt hij weer rond half 6 zijn bed uit en blijf ik echt alleen over.
    Eerst had ik die kleine in mij buik, ik voelde me ook helemaal niet alleen.
    En nu, alles is veranderd...
    Morgen moet ik ook voor een gesprek na de arbo arts.
    Snap niet dat dat nu al moet morgen is pas 3 weken geleden, maar ja we gaan maar.
    Hoe gaat het hier met jullie verder nog nieuwtjes??
    liefs van mij

18. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Hai Cindy,

Fijn dat je weer wat op bent geknapt.

Ja meid, kan met voorstellen dat je er als een blok tegen op ziet als je vriend weer gaat werken, ik had dat zelf ook. En heb die dag(gen) ook veel lopen huilen en tussen de bedrijven door mn meisje naar school gebracht. Voelde me ook heel erg alleen, je hebt dan nog meer tijd om na te denken.

Dat is idd snel je afspraak met de arbo arts, ik heb deze afspraak aaankomende donderdag. Begrijp dat niet echt, want aankomende week ga ik weer volledig werken. We zien wel.

Wens je veel sterkte.

Knuffel C

19. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    Hey,
    Ja ik snap het ook niet maar ja we gaan maar en zien wel wat het in petto heeft.
    Hoe gaat met jou nu verder. weer volledig aan het werk?
    Ben je niet eerst een paar uurtjes begonnen?
    Ja ben bang voor morgen maar kom er niet onderuit het moet weer een keer.
    liefs

20. comr70

comr70 Actief lid

19 feb 2012
    206
    0
    16
    Hier gaat het steeds wat beter, heb nog wel mn momenten. Vandaag met mn kleine meid wezen fietsen, bloemetjes plukken en we zijn bij het graf van mn oma geweest voor de eerste keer (sinds 2009 overleden en nooit de behoefte gehad om er naar toe te gaan) en daar heeft ze de bloemetjes op het graf neergelegd. Het mooie was dat op dat moment de zon heel even ging schijnen. Toen we alles met Thijs mee maakte heb ik ook gevraagd of zij hem op zou vangen en voor hem zou zorgen en die gedachte geeft me troost.

Ja werk, ik ben eerst 2 halve dagen begonnen, maar ze zijn bezig met een reorganiseren en gelukkig zit ik er deze ronde niet bij, maar we weten helaas niet hoe het zal lopen en of er meer uit moeten. Voelde wel een druk dat ze willen dat ik weer volledig ga werken en gezien de reorganisatie heb ik er maar mee ingestemd om aankomende week volledig te gaan werken. (werkte al parttime) We zien wel.

Merk wel, dat wanneer ik veel mensen voor de eerste keer tegen kom en ze naar mijn verhaal vragen, het energie vreet en ik het soms ook zo heb gehad en er even niet over wil praten, maar het wel heel lief vindt dat ze er naar vragen. Maar ja er komt ook een moment dat niemand er meer naar vraagt en dat lijkt me ook zo moeilijk.

Zal morgen aan je denken.

x

Deel Deze Pagina