op vakantie buiten de schoolvakantie om

Discussie in 'De lounge' gestart door silvana81, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wanneer is het wel mogelijk en wanneer niet om een leerling van 15 bijna 16 mee op vakantie te nemen buiten de schoolvakantie´s om?
    (wij willen graag mijn broertje meenemen maar mogen zelf niet in de schoolvakantie omdat onze dochter nog niet naar school gaat).

Ik hoor zo vaak om me heen dat mensen hun kind meenemen op vakantie buiten de vakantie om.
    ken zelfs mensen die 6 maanden op wereldreis zijn geweest met 2 schoolgaande kinderen van toen 6 en 9 jaar.

Wat zijn jullie ervaringen?
    Als we het toch doorzetten wat is de boete dan? of andere consequentie´s?

2. springkip

springkip Actief lid

2 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap je verhaal niet helemaal, maar em toestemming vragen aan de school.

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Als je het doet, school verwittigen en als het kan niet tijdens de examens. Want dan kan het nadelig zijn voor je broertje.

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wereldreis valt onder een andere regeling. reizende kinderen mogen van school maar krijgen dan les via wereldschool of thuis onderwijs. dit staat ook onder toezicht. ze moeten dan bepaalde toetsen maken en insturen.

Vakantie zul je toestemming voor moeten vragen.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Wanneer je thuisonderwijs geeft!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die ouders die hun kinderen meenemen op wereldreis riskeren fikse boetes (pasgeleden weer familie veroordeeld tot duizenden euro's).

Vraag het bij de school, nee heb je, ja kun je krijgen, kan zijn dat er ergens in het schooljaar een roostervrije studieperiode is waarin hij met huiswerk mee op reis kan. Maar langer dan een dag of vijf zal dat niet zijn.

7. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry als ik het niet helemaal snap: wat heeft je dochter er mee te maken? Als ze nog niet naar school gaat kan je toch eender wanneer op vakantie gaan?

Zonder toestemming van school is inderdaad een fikse boete. Tenzij ze onder thuis onderwijs vallen.

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Waarom mag je zelf niet op vakantie tijdens de schoolvakantie?

9. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Denk niet dat ze toestemming zullen geven. Het gaat om je broertje, niet om je zoon. Alleen bij hoge uitzondering mogen kinderen op die leeftijd buiten het seizoen om.

En kun je niet op je werk regelen om toch in de vakantie vrij te krijgen omdat je broertje mee gaat?

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Weinig kans dat je toestemming krijgt.
    Maar het is een vraag waard op de school van je broertje.

Voor een wereldreis worden vaak afspraken gemaakt met de leerplichtambtenaar.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou inderdaad zeggen, gewoon vragen. Vragen staat immers vrij. Alleen denk ik dat de kans klein is dat hij er vrij voor krijgt, jullie zijn immers niet zijn ouders.

Vraag me ook af waarom jullie niet in de zomervakantie kunnen omdat je dochter nog niet naar school gaat. Misschien kan je trouwens in de herfstvakantie vrij nemen zelf en dan met je broertje op vakantie gaan, heb je het vrij vragen probleem weer niet.

:$ :$ Ts heeft gewoon al een heel topic...

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon drie jaar sparen. Dan is hij niet meer leerplichtig en kun je van het gespaarde geld lekker ver weg :)

14. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

*proest* :D:D:D

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
  16. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik vond het ook al zo bekend voorkomen,
    dat je dit al eerder heb gepost.

Vind het een beetje raar dat jullie niet in de schoolvakantie op vakantie kunnen omdat je een kindje heb die niet naar school gaat...

Zal naar school bellen/schrijven en dit voorleggen. Misschien mag hij wel mee, maar als hij examen heeft het aankomende jaar dat zal het wel lastig worden.

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Reden om deze te sluiten.

Deel Deze Pagina