vervolg autostoel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wheelie, Jul 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De Max-Way is niet de meest compacte.
    Van de Britax Roemer stoelen is de volgorde van ruimte inname van minst naar meest:
    Hi Way 2, Two Way Elite, Multitech 2, Max-Way.

Maar het verschilt erg per auto welke stoel er wel of niet in past. Hangt van o.a. de ruimte voorin de auto af (massaal dashboard of niet), de schuinheid van de achterbank (komt de stoel schuin genoeg of heb je bijv. een 'wedge' nodig om hem schuiner te krijgen, dan neemt hij nog wat meer ruimte in). En verder hangt het er vanaf hoe lang je bent uiteraard.

2. krummel

krummel Lid

Oct 26, 2011
    32
    0
    0
    Wij hadden dit 'probleem' ook. Maar in plaats van 2 autostoeltjes te kopen hebben we het zo opgelost: wie met ons zoontje is heeft de auto met de kinderstoel... Wellicht ook een optie voor jullie?

3. Koon

Koon Niet meer actief

We hebben het er vanavond over gehad en we gaan het zo doen inderdaad. Enige minpuntje is dat een van ons twee ons zoontje brengt naar de gastouder en de ander haalt. Maar dat is hemelsbreed 2 km in een 30 km zone 2x per week, dus dat doen we met een gewone stoel (die we dus al op zolder hebben klaarstaan, maar ons nu pas verdiept in wat nou eigenlijk het meest veilig is).

4. danip

danip Niet meer actief

Die goedkopere achterwaartse stoel kan ik niet vinden in een Nederlandse (web) winkel. Bestellen jullie dat bij de Engelse toys 'r us? Ik heb een hele dure voorwaartse stoel van mijn schoonzus (maar ze is nog lang niet uit de mc met haar 73 cm) Alleen ik wil liever niet via het buitenland bestellen en die anderen vind ik echt te duur. Waarom zijn ze eigenlijk zo duur? Het is qua materiaal e.d. toch vergelijkbaar met een voorwaartse stoel?

5. Koon

Koon Niet meer actief

Ik denk omdat ze in NL nog relatief onbekend zijn, niet veel verkocht worden, dus duur in productie??
    Wij willen ook liever niet uit het buitenland bestellen, dus we gaan er eentje kopen die wel gewoon in NL te verkrijgen is. Welke dat wordt weten we nog niet.

6. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,282
    0
    0
    Limburg
    Wij hebben onze stoel in Aken (D) gehaald.

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Momenteel is de Joie Stages (de nieuwe versie! die tot 18 kg. achterwaarts gebruikt mag worden, ipv 13 kg.) alleen nog maar te koop bij Toys R'Us. Zij versturen helaas niet naar NL.
    Vanaf ca. augustus zullen ze in meer winkels verkrijgbaar zijn.

Waarom de achterwaarts gerichte stoelen duurder zijn, kun je lezen onder 'veelgestelde vragen' op www.achterwaartsvervoeren.nl
    Als je de website liked, word je op de hoogte gehouden van o.a. nieuwe stoelen en verkooppunten e.d.
    Binnenkort ook weer informatie zodra de Joie Stages te koop is bij andere winkels.

8. onzewens

onzewens Bekend lid

Jan 9, 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje overgedaan met ongeveer 8 maanden, Hij woog toen ruim 10 kg en was 75.5 cm....hij zat als een haring in een tonnetje en hij zit prima in zijn groep 1 stoel.

9. danip

danip Niet meer actief

Dat had ik gelezen, maar vond ik niet echt overtuigend. De materialen zijn volgens mij verder hetzelfde, en ook voor voorwaartse stoelen worden er enorm veel testen uitgevoerd. Daarnaast zijn de stoelen buiten Nederland wel een stuk goedkoper te maken (zoals die Joie Stages) is die van slechte kwaliteit materiaal dan, en niet goed getest dan? ;)

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee absoluut niet. Ik denk dat het prijsverschil ontstaat doordat er meer vraag naar komt en deze fabrikant inspeelt op de behoefte aan beter betaalbare stoelen.

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Autostoel Nania Beline SP K3 wij hebben ongeveer deze (was toen niet in de actieprijs). Het is niet helemaal dezelfde maar voldoet wel aan dezelfde eisen.

Share This Page