Hoi hoi, Ik ben alvast een beetje informatie aan het opzoeken over eventueel een kinderdagverblijf. Nou heb ik al berekend op de site van het NIBUD wat je eigen bijdrage is en wat je door de belastingdienst vergoed krijgt. Het is niet mis wat je per maand moet betalen aan het k.d.v. als je je kind 2 dagen per week laat opvangen. Gelukkig krijg je daarom een groot gedeelte terug van de belastingdienst. Maar nu vraag ik me af of je de teruggave van de belastingdienst een keer per maand kan krijgen of is dat gewoon aan het eind van het belastingjaar. Want dan is het best een flinke kostenpost als je dat eerst een jaar elke maand voor moet schieten, is bijna niet te betalen moet ik zeggen. Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn van teruggave? Groetjes Taby.
Ik weet niet of je er voor kunt kiezen om het 1x per jaar uit te laten betalen, maar wij krijgen het gewoon iedere maand overgemaakt.
Wij laten het bedrag wat we terug krijgen van de belastingdienst storten op de rekening van de kinderopvang. Zij incasseren dan alleen het bedrag wat wij moeten betalen. Ik zat in het begin ook te emmeren, want ik stond iedere maand wel een keer rood! We hebben het later aangepast.
je krijgt een vergoeding afhankelijk van je inkomen. wij betalen voor 2 dagen in de week gastouderopvang ongeveer 400 euro per maand en krijgen 300 van de bealstingdienst. dit staat elke maand rond de 21 op onze rekening. ik vind het dus meevallen, wij betalen ongeveer 100 euro per maand. je kunt wel van die rekenvoorbeelden op internet vinden. kun je globaal uitrekenen wat het je gaat kosten en wat je terugkrijgt.
Dank je wel voor jullie antwoord. Het is me duidelijk dat je het bedrag dat je betaald voor de kinderopvang niet geheel moet betalen per maand en dat je het per maand terug kan krijgen van de belasting. Toch wel een pak van mijn hart hoor, want het zijn soms bedragen om misselijk van te worden zeg. Bedankt. Groetjes Taby.
informeer ff bij het kdv bij ons "moeten " wij de hele rekening betalen en krijgen de toeslag zelf terug van de belasting... het gaat bij ons maar om 1 dag dus die hap valt mee.....