Dikke buik bij 9 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Tinkelbel, Apr 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Wie had er ook al bij heel snel een behoorlijk dikke buik?

Ik ben momenteel 9 weken zwanger en moet volgende week voor de eerste echo naar de verloskundige. Ik heb echter al een behoorlijk dikke buik, het lijkt wel of ik ruim 4 maanden zwanger ben. Ik heb verder een normaal postuur.
    Ik had al bij 7,5 weken dat sommige mensen al vroegen of ik zwanger was, terwijl ik hen niets verteld had (zelfs een vreemde).

Wie heeft ook deze ervaring? Kan het een teken zijn dat je een tweeling krijgt? :confused:

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee, want ook een tweeling zit zo vroeg nog erg laag. waarschijnlijk zijn het je darmen die zijn opgezet als gevolg van je zwangerschap.

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik denk ook dat je darmen gewoon heel erg opgezet zijn want pas rond week 12 komt normaal gesproken je baarmoeder pas boven het schaambot.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    het zijn hoogst waars. je darmen, dat had ik ook, ik deed expres truien en bloesen aan die wat wijder zaten, want een strak tshirtje, dan zag je het ook bij mij. Trouwens mijn buik was 'savonds dikker dan 's ochtends, als dat bij jou ook zo is, zijn het zeker weten je darmen, ik had het namelijk even nagevraagd.

5. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    owww...is er eentje stik jaloers hier :)

Misschien vind jij het niks (of wel?) maar ik zou graag al net zo snel als jij een mooie buik hebben. Alleen wil ik t wel kunnen verbergen voor anderen en zoals je al zegt wordt dat dan lastig hihi ;). Ik heb een hele opgezette buik nu, maar dat is normaal las ik al :p

Geniet van je mooie buikie, heb je een foto voor ons?

6. firstone

firstone Bekend lid

Apr 27, 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Nou, ik ben 7 weken zwanger en pas niet meer in mijn spijkrbroek sinds vorige week! En zoveel heb ik nou ook weer niet gesnoept!

7. faye24

faye24 Bekend lid

Jan 5, 2009
    781
    0
    0
    Hey meid,ik paste mijn broeken al met 5 weken niet meer..ongelooflijk.Heb al zo`n buik.En het is er echt maar 1.De vk zei dat het vocht,je darmen en het zwangerschapshormoon zijn.Nu vragen ze me weleens,hoelang ik nog moet??Haha ach maar van genieten.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

kan ook weer slinken hoor, je buik. je darmen gaan op een gegeven moment weer normaler doen en dan zijn ze wat minder opgezet.

9. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Ik heb inderdaad 's avonds een dikkere buik dan in de ochtend. Heb nu al positiekleding aan, zit gewoon veel lekkerder. Was een goede reden om afgelopen week 'legaal' te shoppen. :D
    Het is wel leuk om al snel een buikje te hebben, maar ik wilde het voor mijn werk e.d. nog wel even geheim houden. Maar na de echo mag iedereen het weten :)

10. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ik had ook al direct een buikje en het groeit gestaag :)
    in mn 7de week kon ik geen eigen kleding meer aan

kreeg van de week al de vraag of ik al 6 maand was
    heb in een deuk gelegen
    We hebben het familie wel vertelt met 5 weken
    verder hebben we gewoon iedereen maar laten raden en denken ;)

manlief was er ook van overtuigt dat het er 2 waren, maar het is er toch echt 1tje :D
    Mn moeder had precies hetzelfde met mijn zwangerschap
    De vk dacht ook dat ik een 2 ling was, maar ik was toch echt alleen

Veel succes met je echo!

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

ik ben nu 5 weken en ook al een dikke buik, zijn denk ik idd de darmen.Mijn eigen broeken gingen niet meer dicht,dus heb net lekker geshopped voor nieuwe kleren, ook al positiekleding,want dat zit idd lekkerder.

12. Bgw

Bgw Actief lid

Jan 5, 2009
    101
    0
    0
    Hoi,
    ik heb het afgelopen zaterdag tegen mijn familie gezegd dat ik zwanger was. Ik kon het gewoon niet meer uithouden, mijn buik is ook enorm aan het opzetten. Wilde het eigenlijk pas op moederdag vertellen. Mijn eigen broeken zitten gewoon echt niet lekker meer, ze knellen ernorm. Gelijk de volgende dag met mijn zusje kleren gekocht. Heb nu 2 spijkerbroeken en een zwarte broek gekocht, ben er helemaal blij mee. Ga het donderdag (die dag 1e echo) aan vrienden vertellen, zodat ik gewoon ook bij hun mijn zwangerschapskleding kan dragen.

groetjes BGW

13. Vrouwtje81

Mar 2, 2009
    79
    0
    0
    Amsterdam
    Hier nog 1 met een opgezette buik.... mn darmen doen ook heel vervelend tegen me!
    Zelfs het zicht op de echo was beperk door darmgassen!!!! Ik krijg sinds vorige week mn broeken niet meer dicht... ben ovegestapt op leggings en tuniekjes en jurkjes... haha..

Moet nou snel wat zwangerschapsbroeken inslaan.... heb al een buikje... Is dat normaal met 13 weken?

14. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik ben nu 12 weken en krijg mn eigen broeken nog dicht, wel heb ik een enorme maag waardoor je met strakkere truitjes een enorme rol ziet :( Hoop dat het snel een mooie buik zal gaan worden.

15. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    @vrouwtje81: Ja hoor, met 13 weken is het heel erg normaal/logisch dat je een buik hebt! Niet iedereen heeft al een duidelijke buik, maar best veel al wel!

16. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

Apr 11, 2009
    2,803
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik ben zwanger van de derde en ook ik loop al in positiekleding.
    Het is echt niet normaal hoe je buik op kan zetten door je darmen.
    Gewone broeken doen echt pijn vooral met zitten.

Geniet ze van de zwangerschappen!

Ik heb donderdag mijn eerste echo. spannend.......

Groetjes

Share This Page