Op echo 6 weken zwanger i.p.v. 8 weken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by ladouce, Apr 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Vandaag heb ik de eerste echo gehad (inwendig). Volgens mijn berekeningen zou ik 8 weken plus 2 dagen zwanger moeten zijn. Eerste dag laatste menstruatie 20 februari, regelmatige cyclus van 27/28 dagen. Geklust (in die periode maar 1x) op 7 maart.

Op de echo was echter een kindje/vruchtje te zien van 6 weken waarvan het hartje wel klopt maar langzaam. Wij schrokken enorm, mede omdat de echoscopiste eerst niet zo veel zij en daarna dus aangaf dat het 6 weken was ipv 8 weken. Toen ik aangaf dat dat echt niet kon schrok ze een beetje.
    Na de echo hebben we nog een gesprek gehad met de gyn en zij gaf ons min of meer geen hoop meer en we moesten maar van het ergste uitgaan. Het zal een miskraam worden. Volgende week moeten we weer terug voor een echo.
    Tegen beter weten in blijf ik een sprankje hoop houden maar m'n gevoel zegt al dat het over is en dat deze week alleen maar uitstel van executie is.

Zijn er meer meiden die dit meegemaakt hebben? En wat was het resultaat. Wil graag positieve maar ook negatieve verhalen horen.

2. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Jeetje, dat is zeker schrikken. Daar reken je natuurlijk helemaal niet op bij je eerste echo.Ik heb het niet meegemaakt, maar ik las je verhaal en wil je toch even een hart onder de riem steken! Hopelijk komt het nog goed. Sterkte

3. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    hallo meid

ik wil je niet bang maken maar wil je vertellen wat ik heb mee gemaakt

wij hebben dit ook gehad
    alleen ik verloor eerst wat bruinverlies en daarom een echo
    ik kreeg een echo daar was een vruchtje van rond de 8weken tezien met kloppend hartje
    ik moest eigelijk al 10 weken zijn het hartje klopte heel langzaam
    en 2dagen later helaas een miskraam

maar meid iedereen is anders ! , bij de een is het goed en bij de andere niet
    ga niet uit van het verkeerde [-X
    blijf hoop houden dat is heel belangrijk nu
    maakt je niet tedruk weet dat het moeilijk is
    kom op!

4. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Hoi Ladouce,

Ik weet nu uit ervaring dat dit wachten het ergste is wat er is!

Ik ben gister voor een echo naar de gyn-ass gegaan en we dachten 7 weken zwanger te zijn. Nu zei ze voortijdig, als we nix zien, niet schrikken. Dat kan namelijk.
    Dus hup, met die benen in de beugels en waar ik al bang voor was... nix te zien.
    Toen draaide ze ineens 180 graden en zei dat bij 7 weken toch wel iets te zien moest zijn!
    Nou, ik kreeg het gebrek natuurlijk en Maarman trok ook wit weg.
    Uiteindelijk dacht ze een klein zwart stippie te zien, maar dat kon ook eigenlijk niet. Ik kon wel gillen!
    Daarna bloed laten prikken op hcg en net belde ze met de uitslag. 547. Das dus te weinig. Dus of het is mis gegaan of ik ben korter zwanger.

Ik ben ook ff van het padje en heb 4 mei pas weer een afspraak bij de gyn.
    Wel heb ik een nieuwe hcg meting gevraagd voor volgende week. Dan weet ik in elk geval dat áls mijn hcg dan minder is, dat het einde oefening is.

Je denkt dat 2 weken na je eisprong wachten erg is, maar dit is 10x zo erg.

Sterkte meis!

5. patrien

patrien Niet meer actief

goh... ik lees even mee, heb vandaag hetzelfde bericht gekregen.
    zou vandaag 6 weken en 6 dagen moeten zijn moeten maar de verloskundige schatte het op 5 weken en 3 dagen.
    er was wel hartactie te zien.
    nou mag ik volgende week terug voor een echo.

ik heb eens wat gegoogled maar daar wordt je misschien alleen maar gek gemaakt.
    de ene zegt dat het fout gaat, de andere zegt dat het goed is gegaan en dat ze de groeiachterstand helemaal hebben ingehaald.

wachten..wachten..wachten.. dat is wat de meesten zeggen maar wat o zo vervelend is.

ik lees dus even met je topic mee en ben benieuwd naar de antwoorden

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier een goed afgelopen verhaal. Bij mijn eerste echo met 9 weken bleek ik maar 7 weken te zijn terwijl ook wij maar 1x geklusthadden en zie nu al 35 weken zwanger!! Wens je sterkte met afwachten want dat duurt heel lang,hoop echt dat alles goed is!

7. MvN

MvN Niet meer actief

bij mij ook, ik dacht 8 weken zwanger te zijn was het maar 6 wk 6 dagen zonder hartslag.
    Week later een prachtig hartje!!

Tussendoor nog 2 keer bloedverlies gehad maar het hartje klopte nog super!! en de laatste echo was geweldig was de kleine een show aan het weggeven dat was met 12 wk.

8. mikki

mikki Actief lid

Oct 1, 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Hier omgekeerd, ik dacht 9 weken te zijn en dat bleken er al 11 te zijn. Ook wij hebben maar 2 keer geklust (op de dagen na elkaar) dus ik snap het ook niet. Ik heb weleens gehoord dat het ook met innesteling te maken kan hebben. Soms is dat al na 2 dagen, soms kan dat wel een week duren. Misschien dat het zoiets is bij jou? Was er al wel een kloppend hartje te zien? Dat zou toch een goed teken moeten zijn.

9. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

May 24, 2008
    137
    0
    0
    hier het zelfde ik zou 8 weken moeten zijn en was er toen op de echo ook net 6 het hartje van de kleine klopte ook niet heel snel maar was volgens de echo vrouw goed omdat het hartje sneller gaat kloppen met de weken je zwanger word ben nu bijna 13 weken.vind ook beetje raar ze jullie geen hoop meer gaf en bevruchting kan altijd later plaats gevonden hebben su6duim alles goed gaat bij jullie en hoop je dit wat gerust steld

10. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Ik ben zo blij met jullie berichten. Hierdoor heb ik toch nog weer een beetje hoop.

@Mama van Naomy: ik vond het ook heel vreemd, zeker nu ik een en ander hier gelezen heb en ook via google gevonden heb. Zelfs een collega van mij (in nov.09 bevallen) zij dat haar vk gezegd had dat als het hartje klopt de kans op een mk met de helft afneemt.
    Ik moet ook zeggen dat de gyn behoorlijk bot was (was een vrouw!). Ze durfde zelfs de vraag te stellen of het kindje wel gewenst was; dit terwijl we net de mm in waren gegaan in hetzelfde ziekenhuis. Ze had gewoon het dossier niet gelezen.
    De echoscopiste was minder negatief.

11. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    lekker slordig zeg van die gyn, dom mens....

maar zei ze dat echt dat de kans dan voor de helft afneemt? Dan hoop ik over 11 dagen goed nieuws te krijgen! Ben benieuwd.

Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt

12. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

May 24, 2008
    137
    0
    0
    Ik zou je vk gewoon bellen en alles uitleggen en dat je ook ongerust bent op de manier hoe je behandelt bent en hoe er gereageerd werd mischien dat je vk of gyn een nieuwe echo wilt geven en anders zou ik gewoon over stappen.want zulke dingen zeggen vind ik nie kunne en het maakt je erg ongerust maar het hartje klopte en dit is belangrijkste toch su6 en hoop je de volgende x een mooie en uitgelegde echo mag krijgen :D

13. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    @Lotte1987: inderdaad de vk van een collega heeft dat gezegd.

@Mama van Naomy: ik heb nog geen vk, we zaten in de mm dus ging nu eerst weer terug naar het ziekenhuis. We kregen nu alleen een andere gyn dan degene die we dus eerst hadden. Maar we wachten nu maandag even af hoe het gaat; we gaan alleen niet meer naar deze gyn terug, heb ik dus echt geen zin in.

14. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Helaas, vanochtend weer een echo gehad en geen hartactiviteit aanwezig. Waarschijnlijk is het vorige week al gestopt. Vanmiddag terug naar gyn voor vervolg.

15. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Heel veel sterkte!

16. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Och jeetje...wat erg zeg... :(

Moet je nou morgen naar dezelfde gyn die zo vreemd deed?

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je droom toch snel nog uitkomt...wanneer jij er weer aan toe bent. kus

17. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    @Lotte: nee ik ben gisteren al bij de gyn geweest en had duidelijk aangegeven dat ik deze d..s niet meer wil zien.
    Ik ga nu morgen, woensdag, voor de curretage. Gelukkig konden ze dat nog snel regelen zo met de koninginnedag.

18. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ladouce heel erg veel sterkte!!

19. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Hey ladouche,

Ik hoop dat je je al een klein beetje beter voelt.. wat betreft het lichamelijke stuk.. geestelijk geeft dit zo'n klap.. Ik zit er nu ook middenin.. en ben soms ook het wachten beu.. het ene moment heb ik hoop en het andere vraag ik me af waarom ik in vredesnaam hoop heb..
    Ik zou 6.3 weken zijn toen ik de eerste echo kreeg.. hier was het vruchtje 2,3 mm.. veel te klein dus.. dan zou ik 5.5 weken geweest moeten zijn.. ik heb een aardig strakke cyclus ook voor het zwanger willen worden van 26 dagen.. (behalve na de mk) maar ook deze maand heb ik en mijn ei gevoeld en gaven de ovu testen op dat moment ook mijn ei aan.. Ik teste 4 dagen voor NOD positief waardoor er maar weinig speling ontstond in de duur van de zwangerschap.. ik zou dus toch echt rond de 6.3 gezeten moeten hebben.. ze gaf ons toen ook maar 1% kans dat dit nog goed zou komen, wat voor mijn gevoel ook heel logisch was.. 5 dagen later kreeg ik weer een echo.. ze vertelde ons dat het vruchtje 3,1-3,2 mm was later op de echo zagen we 3,6.. maar nog steeds veel te klein en in die 5 dagen maar voor 2 dagen gegroeid.. ik zat nu opeens op 6 weken zwangerschap.. maar het hartje klopte.. ik heb niks gehoord over snel of langzaam kloppen.. de gyno vertelde ons dat sowieso de metingen nogal eens konden afwijken ivm het vruchtje dat zoo klein is.. nu 4 dagen verder word ik gek van het gewacht.. heb ik wel of geen vruchtje in me dat nog leeft.. kan dit wel of niet nog een gezonde beeb worden.. welk standpunt moet ik innemen voor mijn gevoel? allerlei vragen die door mijn hoofd blijven spoken en waarop ik het antwoord zelf niet zal vinden..

Sorry voor het lange verhaal.. emotioneel sloopt het je gewoon.. je wilt niet op iets hopen wat geen hoop heeft..
    Voor de meiden waarbij het slecht afliep heel veel succes.. hopelijk kun je dit een plekje geven en mogen jullie snel zwanger worden van een beebje die gezond is en die je 9 maanden bij je mag dragen.. *hug*

en voor de meiden waarbij het goed ging, ik hoop dat ik me bij jullie mag voegen volgende week.. heel veel geluk met jullie wondertje :)

Share This Page