Wat allemaal nodig kolven/flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door DeWith, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeWith

DeWith Lid

4 feb 2009
    12
    0
    0
    Schoenhersteller
    Utrecht
    Hallo Dames,
    Hier even een vraagje.
    Als ik straks ga werken ga ik kolven, maar wat heb ik precies nodig
    Ik moet voor drie dagen in de week kolven.

Ik heb de Medela Swing besteld en ik wil die bewaarflesjes van Medela ook aanschaffen. Die kan je ook invriezen en dan moet ik ook spenen los erbij aanschaffen om zo direct na het ontdooien uit deze flessen te voeden.
    Of moet ik gewoon een Difrax fles kopen en dan overgieten?
    Hoeveel en welke flesjes kan/moet ik hebben en moet ik invrieszakjes hebben?
    Vergeet ik iets wat ik ook nog moet hebben om alles bij de hand te hebben zo?
    Dus wat heb ik allemaal nodig en wat zijn de handigste manieren en flesjes etc?
    Bedankt alvast!:)
    Monica en Sam

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk eerst uit wat voor fles je kind wil drinken, dan kun je daar je melk in overgieten als je kind drinken gaat.
    Ik gebruikte van die goedkope drogistenflesjes om te bewaren, en die pasten gewoon op de Medelakolf.

3. DeWith

DeWith Lid

4 feb 2009
    12
    0
    0
    Schoenhersteller
    Utrecht
    Graag wil ik meer weten hoeveel van wat ik allemaal nodig heb:)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het beste is om voldoende opbergmogelijkheid voor ongeveer 6 dagen voeding te hebben. Je kunt de melk op verschillende manieren opslaan. De een vriest het in ijsblokzakjes, de ander in VIA-bekers, of in Xenosbakjes. Zelf bewaarde ik het in die goedkope 125cc-flesjes.

Daarnaast heb je op zich voldoende aan 1 fles waar je kind goed uit drinkt, maar misschien is het handiger om 2 of 3 reserve te hebben.
    Dat hoeft niet perse een dure Difrax-fles te zijn. Mijn ervaring is dat heel veel kinderen die borst gewend zijn juist het beste drinken uit die goedkope drogistflesjes. Hier thuis hadden we de beste ervaringen met Avent.

5. DeWith

DeWith Lid

4 feb 2009
    12
    0
    0
    Schoenhersteller
    Utrecht
    6 dagen dus dan moet ik zeg maar 5 voedingen per dag opslaan.
    Dus 6 keer 5 flesjes??Nee toch..maar hoeveel dan wel. Ik moet voor maximaal 4 dagen kolven in de week.
    maandag, dinsdag,donderdag en vrijdag

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik had wel een hoop bakjes om de melk in te bewaren (10 stuks). Wat je zeker moet aanschaffen is iets om je flesjes koel te vervoeren (een thermoszakje) zodat je melk gekoelt thuis komt. Maar je hoeft niet voor 30 voedingen flesjes te hebben hoor. Je kolft toch af wat je de andere dag geeft?
    Ik heb ook de beste ervaringen met avent-flesjes. Die speen lijkt veel op een tepel. (avent heeft trouwens bakjes waar de de speen gewoon op kan zetten.)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik moet volgende week weer aan het werk. Mijn dochtertje krijgt 3 flesjes van 140cc mee naar de creche. Dit kolf ik ook ong op een dag, dus wat ik maandag kolf krijgt ze dinsdags mee enz. Ik heb wel een voorraadje in de vriezer voor evt noodgevallen. Ik heb zo'n 18 voedingen op voorraad, maar minder is uiteraard ook genoeg.

Ik gebruik goedkope kleine flesjes van 125cc om de melk in in te vriezen. IJsblokzakjes vind ik persoonlijk een ontzettend geklooi.
    Mijn dochtertje wil alleen drinken uit een breastflowfles, maar die zijn erg duur, dus ik zou zeggen probeer eerst een gewoon goedkoop flesje. Ik zou wel als je kindje een week of 6 is alvast gaan oefenen met een flesje.

8. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

als ik jou was zou ik geen invrieszakjes gebruiken, ik had van die zakjes die speciaal gemaakt waren om borstvoeding in te bewaren/invriezen, maar elk x als ik er 1 ontdooide, ging het zakjes dus ook kapot en lekte het overal in mn koelkast, dus dan een bakje er onder, opzich geen probleem, maar kvond het niet zo handig, ook omdat je die zakjes dan dus zowiso niet nog een x kon gebruiken omdat ie dan dus lek was.

verder zou ik ook een magnetronsteralalisator nemen, want de kolf spullen moet je 1x per dag uitkoken ( en het flesje doe ik ook altijd, maar over het uit koken van dingen zijn volges mij de meningen nogal verdeeld) maar als je het dus wilt uit koken, is het makkelijker in zo'n steralisator, dan in een pan omdat je best veel spullen hebt van zo'n kolf, vond ik zelf. ik had dan ook wel een dubbelzijdige kolf.

Deel Deze Pagina