Zijn er nog mee meiden die net als ik op het wachtbankje zitten voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie? Dinsdag wordt hij uitgevoerd om te checken of onze baby het Down Syndroom heeft. Uit de combinatietest kwam bij ons een kans van 1:66. Ik wil er graag over praten..
Sterkte. Ik heb 4x een vlokkentest gehad (waarvan 2 zonder uitslag) dus ook nog een vruchtwater punctie wegens een erfelijke ziekte (25% kans) Gelukkig altijd goede uitslag gehad, maar ik kan me de onzekerheid nog erg goed herinneren. Neem vooral de dag van het onderzoek goed rust.
Wij zitten nu te wachten op de uitslag van de vlokkentest. Combitest gaf 1:94 aan. 2 tot 5 dagen wachten nu op de definitieve uitslag. Erg spannend, maar we zijn er redelijk rustig onder. We hebben voor we de vlokkentest deden een uitgebreide echo gehad met daarbij een uitgebreid onderzoek van het hartje. Dat zag er allemaal prima uit. Of de uitslag goed of slecht is, daar hebben we geen invloed op. Afwachten dus. Wel lange dagen nu.
Wil jullie veel sterkte wensen. Dat wachten lijkt me slopend. Wij hebben ook vergrote kans op down maar kwamen hier pas achter met de 20 weken echo. Wij hebben gekozen geen punctie uit te laten voeren. Maar weet dus hoe het is om een vergrote kans te hebben en onzekerheid... Veel sterkte.
Wij gaan vandaag voor de test. Sterkte met wachten Baboes! Laat je de uitslag weten? Ik hoop op het beste voor jullie Duchess, spannend!
Dankjewel voor je advies Didi, dat ga ik zeker doen. Ik heb al het huishouden etc gedaan zodat ik nu straks 2 dagen plat kan. Vriendlief heeft door de stress ontzettende rugpijn dat hij bijna niks kan. Pfff... *heeft knoop in buik*
Niet aan het wachten mar wel mee gemaakt. Kans was op 1:47 en inmiddels trotse moeder van een gezonde/mooie zoon! Het zijn lange dagen maar hou je taai! Ps: deze tip geef ik vaker aan mensen. Ik kreeg hem toen van mijn vk. Teken 66 lege rondjes en kleur er 1 in. Dan is de kans heel groot dat jullie kindje gezond is!
Baibey, hoe is het gegaan vandaag? Heb je voor je de vlokkentest kreeg ook nog eerst een uitgebreide echo gehad? Hoe voel je je? Moest veel aan je denken vandaag.
Dankjewel Duchess! Dankje voor de tip Koesje, die is erg fijn! Lief dat je aan me denkt Baboes. Ik heb eerst nog een echo gehad inderdaad maar niet heel uitgebreid. Ik vond de test echt pijnlijk. Dat had ik niet verwacht en heb de hand van mijn vriend blauw geknepen. Ik moest erg huilen daarna door de stress. Ik had 4! dokters erbij.. Dit was ook de eerste x dat ik in het zkh was voor mezelf. Ik heb nu last van krampjes, net als toen ik mn spiraal had laten zetten. Verder voel ik me heel naar. Ik lig plat en pieker teveel. Positief zijn is moeilijk, ik ben nogal een doemdenker. Maar op de 1 of andere manier voelt het kindje gewoon goed dus ik heb hoop!! Hoe is het met jou?
Met mij gaat het eigenlijk wel aardig goed. Van de test zelf heb ik geen pijn gehad. Ik had ook wel een erg aardige gynaecologe, waardoor ik me makkelijker kon ontspannen. Voelde voor mij een beetje als een uitstrijkje, maar dan zonder het schrapen. Heb gelukkig ook niet gebloed. Wat veel dokteren heb je om je heen gehad :-o Was daar een speciale reden voor? Bij mij was er 1 gyn, 1 echo en 1 assistent. Ik heb de rest van de dag ook niet veel gedaan. Werk heb ik me even afgemeld. Hoop dat we hier morgen de uitslag krijgen! Ik vrees echter nog langer geduld hebben. Kop op voor jou meid, probeer te genieten. Bedenk maar dat je na de uitslag nog tijd genoeg kan hebben om verdrietig te zijn.
heel veel sterkte meiden met wachten. Hier het zelfde meegemaakt in december kans van 1:10 maar na het slopende wachten toch geen chromosoom afwijking gevonden. Vond de vlokkentenst zeker geen pretje, pak je rust. Ik heb hier de eerste week zo min mogelijk gedaan (niet handig met een dreumes maar het is gelukt) Nogmaals sterkte met het wachten ik vond het vreselijk, hoe moeilijk ook ook positief blijven de kans dat het goed is is vele malen groter. Liefs!
Lief van je senso, dankje. Blij dat alles goed is! Ik lig ook nog steeds plat, en doe zo min mogelijk. Heeeuuul saai maar dan heb ik er zelf tenminste alles aan gedaan. Geeft me een beter gevoel. Liefs!
Dankjullie wel lieverds! Ik ben gelukkig al een stuk rustiger. Afwachten, meer kunnen we niet doen. Ik laat het zsm weten..