Mijn meisje is 7 kilo bij 60cm, nog even en ze kan zo door voor Sumo-worstelaar! En toch echt KMA... Ze krijgt overigens wel diarree van de melk, maar dat is maar een paar dagen, dan slaat t om in verstopping... Bloed in de poep heeft ze nooit gehad. (hier wast ook meer buikpijn / onrust / eczeem)
Ja suf he. Het is bij wel zo dat ik weinig verschil merk, de uitlag is weggegaan, maar ik denk door de creme, en de onrust is minder, maar ik denk door het op tijd naar bed brengen. Op de poep heeft het dieet helemaal geen effect gehad. Ik denk dat ik het dieet straks een paar dagen wel wat los "moet" laten, omdat we even weg gaan. Als dat geen negatief effect heeft kan ik daarna wel stoppen evt. Maar voor nu hou ik nog even vol, hypoallergeen doe ik nog niet zo lang natuurlijk.
Hmm tsja ik weet t ook niet.... Misschien dat je juist wel verschil merkt als je weer melk drinkt ofzo? En anders over een tijdje nog eens proberen als de problemen niet weg gaan? Je zou ook een bioresonantie-therapeut kunnen overwegen. Die kunnen vaststellen welke allergieën je kindje heeft. Enige nadeel is dat je het (voor een groot deel) zelf moet betalen. Ik heb trouwens het idee dat bij Esmée de eczeem niet onlosmakelijk is verbonden met de KMA. Melk drinken is wel een 'trigger' waardoor de eczeem weer opspeelt, maar het gaat niet zonder meer weg wanneer ik stop met melk...
Vandaag trouwens de 4e poepluier sinds donderdagmiddag. Gaat goed zo, of straks gewoon weer lang niet, of toch nog effect van het hypoallergeen dieet
Hihi, nog even doorgaan dus! (hier duurde t de eerste keer ook meer dan een week tot de poep goed op gang kwam, maar toen bleef t wel zo)
Ja dat is wel minder inderdaad... Ik heb gisteren een heel klein beetje kaas gegeten, Esmée sliep ook meteen wat slechter in gisteravond. Maar verder lijkt ze er geen last van te hebben. En van zon klein beetje zal ze geen verstopping krijgen. Maar ik blijf nu toch maar weer streng. Vandaag naar m'n schoonouders, neem ik voor mij zelfgemaakte spaghetti mee.
En dames, de feestdagen een beetje door gekomen? Ik heb eergisteren iets verkeerds gegeten.... Ik heb eerlijk gezegd geen idee wát precies (diegene zei er zit niks in), maar Esmée kreeg een heftige reactie... Meteen helemaal onder de eczeem, heel erg buikpijn en onrustig, en slijmerige groene diarree... Op melk had ze lang niet zo'n heftige reactie. Dus ik vrees dat ze voor meer dingen allergisch is...
ik heb met de kerst volgens mij ook wat verkeerd gegeten toch toen we op visite waren. zo veel huilen en onrust, vieze poepoies, kramp en overstrekken. maar goed het lastige is dat hij volgens mij een sprongetje ook had en gister ook een regeldag. kan even geen gehuil meer horen maar goed vind het toch weer lastig nu.. KMA of gewoon teveel prikkels en ontwikkelingen waardoor hij zo doet. ik ga voorlopig weer door met het dieet en dan zie ik het wel weer. 4 januari moeten we weer naar de KA voor controle (voor zn gewicht dan hoor) hier het groeien verhaal gaat niet op. maar goed ze zijn hem ook aan het onderzoeken waarom hij niet meer stopt met groeien. met 2 maanden 62 cm & 8250 dus langzaam groeien zeker niet hij komt 2 kilo in de maand aan (tot nu toe)
Volgens mij geen oliebollen nee. Heb me er nooit in verdiept want word onpasselijk bij de gedachte Appelflap: Melkvrije bladerdeeg (AH onder andere, daar zit melkzuur in maar das niet van melk) met gesneden appeltje, rozijntjes en kaneel erop, dichtvouwen en 10 minuten in de oven op 220 graden.
Ja oliebollen vroeg ik me ook al af! Ik weet het normale recept eigenlijk niet eens. @Cossy, wat zielig! Heb je wel gevraagd wat er allemaal in zat? Anders kom je er nooit achter wat het was! @Silly, ook al zo naar. Ja drukte is killing. Het lijkt alsof ze er steeds minder tegen kan. Sinds kerst moet ze eventjes huilen om in slaap te komen, klinkt zielig, af en toe een huiltje terwijl ze langzaam in slaap valt. Hier toch wel interessant: gister een kleine niet stinkende poepluier, vandaag weer een overlopende stinkversie Al met al geen 7 of 8 dagen maar slechts 4. Ik heb deze dagen wel wat verkeerds binnengekregen, eergister wat boter denk ik, gister wat melk en ei. Ik ga nu weer dapper verder
Nou ze zei dat er niks in zat... Dus dat klopt volgens mij niet, Maar wat het nou was, geen idee... Achja, we komen er wel achter door provocatie. In oliebollen zit volgens mij altijd wel melk/ei toch? Of anders soja? Volgens mij kun je alleen melk-, ei- en sojavrij deeg maken door er bananen in te verwerken. Maar kan me niet voorstellen dat iemand ze zo zou verkopen. Dat wordt zelf bakken. De mini-abrikozenflapjes van de Plus mogen trouwens. Maar dat zijn helaas wel van die lang-houdbare dingen, dus de abrikozenvulling lijkt nog het meest op uitgedroogde jam...
Ze heeft bij het naar bed gaan een uur gehuild ofzo, zo zielig! Ontroostbaar, alles hielp maar even, te moe om nog te kalmeren en slapen Ook net bij de voeding (na het boertje en bij het wegleggen) weer huilen, met borrelende darmpjes, krampen en strekken. Misschien dus toch een reactie... Als ze nou ook nog exceem krijgt... Ik schrijf het hier maar op, zodat ik het nog eens kan teruglezen. @Cossy, je hebt gelijk, elk recept bevat geloof ik wel melk en ei. Jammer!!! Ik ga nog even nadenken over een alternatief.
Je zou zelf oliebollen kunnen bakken met water. Hebben wij hier ook nog even overwogen, maar heb er niet zoveel zin. Volgend jaar maar weer. Mocht manlief toevallig nog met oliebollen thuiskomen, eet ik er misschien eentje. Eet de laatste tijd af en toe iets waar melk in is verwerkt als ik er erg zin in heb, en 't lijkt allemaal aardig goed te gaan. Volgende week koemelk uitproberen, ben benieuwd. Begin met 1 theelepel yoghurt. Met 5 maand ging het bijna gelijk mis.
Hier was het vaak als ik twijfelde que klachten, dat het wel met de KMA/soja te maken had. Ik ben steeds bij onrust/krampjes al gestopt. Maar hier begon het vaak ook met een beetje uitslag.
ik sla de oliebollen wel over dit jaar eindelijk sinds gister is een beetje die onrust weg en porbeert ie nu te slapen..maar door dat stomme vuurwerk schrikt ie de hele tijd wakker die lijst van het voedingscentrum.. is het het waard? is het een handige lijst? zoja ga ik hem ook maar aanvragen want voorlopig ben ik van plan om nog 3 maanden bv te geven dus is misschien wel handig
Ik vind de lijst wel fijn! Kus je tenminste nog wat dingen eten... Waarom ga je eigenlijk stoppen over 3 maanden dan?
@silly, welke lijst wil je bestellen? Ik heb melk, ei, soja en noten geselecteerd. Als je dat ook wil mag je mijn lijst ook hebben hoor. Of je doet een bijdrage in de kosten
Oh hihi ik had haar ook al een pb gestuurd. (ik heb wel ook nog vis en sesam, is net wat je nodig hebt)