He dames, stil hier!! Heb nav mijn laatste post hier en nog meer huilbuien het boek van Ria Blom gekocht en ben bezig met een "interventie" om mijn meisje overdag meer te laten slapen. Het lijkt na twee dagen al te werken. Het ging op zich behoorlijk goed hier, ze sliep 's nachts ieg goed, en was vrolijk (en druk). Maar ze sliep overdag maar 40 minuutjes, en dat twee hoogstens 3x, en ik zat sluipenderwijs ineens weer op 9 voedingen. Nu slaapt of ligt ze op bed voor meer dan 2 uur per keer, is terug naar 6 voedingen, en slaapt 's nachts ook veel langer! (21-9 met maar 1 voeding tussendoor, dat waren er altijd 2 of zelfs 3). Ik las ook ergens dat meer tijd tussen de voedingen beter is voor de spijsvertering omdat deze tussendoor dan ook tot rust kan komen. Wie weet wat dat oplevert! Qua poepen gaat het weer iets minder, maar ik ben ook wat geitenkaas gaan eten. Ze heeft wat regelmatiger gepoept een tijd, maar is nu weer heel erg aan het persen. Gek, dan merk je ineens pas dat dat eigenlijk heel erg was verminderd. Als dit "slaapproject" en het "kolven-flesjesproject" klaar zijn , ga ik weer serieus op het poepen letten denk ik, het is wat veel tegelijk. Vanaf volgende week gaat ze wennen op de creche en de week daarna begin ik weer met werken . Drukke en best moeilijke periode dus vind ik. Hoe is het met jullie en de kindjes??
Ik bemoei me er even tegenaan hoor Cossy, want ik denk dat als je nu al merkt dat ze last heeft van haar ontlasting je gewoon weer serieus op dieet moet. Geitenzuivel heeft haast identieke eiwitten aan koemelkzuivel en zul je dus ook moeten laten staan. Zeker als je binnenkort weer gaat werken, zou ik gewoon voor rust gaan (met inbakeren of niet, maar iig gewoon rust en regelmaat en veel liefde en weinig huilen) en dus ook voor een dieet. Als alles dan helemaal lekker loopt kun je eens gaan provoceren. Als je elke keer provoceert, komt het lijfje niet tot rust Fijn dat ze beter slaapt, dat is erg lekker!
Cossy, je bedoelt Babel . Tuurlijk mag je je ermee bemoeien, daarvoor zitten we op een forum, tenslotte, om informatie en adviezen te halen en te brengen... Jazeker , ik ben er ook weer mee gestopt nu ik me dit realiseerde! Verder neem ik het dieet heel serieus nog hoor. Geitenkaas kon ik niet goed vinden of dat er nou ook onder viel. Ik bedoel met dat ik niet alles tegelijk kan, dat ik niet overal aandacht voor kan hebben tegelijk. Dat betekent niet dat ik het dieet veronachtzaam .
Ow, zo bedoelde ik het helemaal niet hoor! Mijn ervaring is gewoon dat het helemaal niet werkt om iets te proberen als de omstandigheden niet goed zijn, maar het was echt op een prettige toon bedoelt en niet belerend of veroordelend! En sorry voor de naamsverwarring Eigenlijk geldt voor alle zuivel dat bij een verdenking op een (koemelk)eiwitallergie, je deze in beginsel laat staan. Vooral geitenmelkeiwitten lijken erg op koemelkeiwitten. Maar ik kon dat destijds ook niet goed vinden, het drinken en eten van geitenmelkzuivel is in Nederland ook niet heel gewoon, ik denk misschien daardoor.
Heey meiden, hoe is het er nu mee? Wij zijn er inmiddels achter dat Esmée niet alleen allergisch is voor koemelk, maar ook voor soja... Dus nog een mega groep voedingswaren die weg valt... Hierna gaan we ei testen.
Hee balen zeg!! Hier dus ook koemelk en soja. Ei gelukkig niet. Hoop voor je dat dat wel goed gaat. Hier momenteel yoghurt aan het eten. Zit op 4 theelepels en opzich gaat het goed. Alleen als ze 's avonds en 's nachts wakker wordt (momenteel redelijk vaak) laat ze wel steeds scheetjes. Lastig...
Hmmm lastig ja... Waar moet je de grens trekken he? Heb jij dat trouwens ook, dat je kleintje ondanks dieet toch tussendoor af en toe blijft rommelen? Hier dus wel... Heb inmiddels het vermoeden dat ze ook allergisch is voor prei. En verklaren ze jou ook voor gek dat je zo'n dieet volgt om bv te kunnen blijven geven?
@Babel: ik heb ooit een kaartje gehad van een arts, met kruisallergieen en behalve dat ik de info kreeg dat koemelkeiwitten en geitenmelkeiwitten bijna identiek zijn, stond daarop ook dat 92% van de mensen die allergisch zijn voor koemelk, dat OOk zijn voor geitenmelk... Ik heb het hier nooit uitgeprobeerd met Thirza, was mij te riskant Ik ben trouwens sinds een week van dieet af: de BV is klaar Nu voorzichtig aan weer zelf melkproducten aan het eten, (tot nog toe boterhammetjes met kaas, af en toe bebogeen en vandaag een saucijzenbroodje. Maar zal jullie verder niet lekker maken ).
@Cossy, ja is ook lastig. Ik ga denk ik even overleggen met Stefan Kleintjes wat handig is. Misschien even op kleine hoeveelheden blijven. Ik geloof dat ze er langzaam aan moet wennen en als het geen heftige reactie is, het even iets rustiger opgebouwt moet worden. Ja, wordt hier ook wel eens voor gek verklaard! Volgens mij was ze hier verder niet echt onrustig, alleen als ik wat verkeerds had gegeten. Een enkele keer gehad dat ik het even niet wist of kon achterhalen. @RM, lekker zeg!!! Lekker van genieten!
Rozemarijke, zo dan, gestopt! Super dat je zo lang bv hebt gegeven hoor! Vond je het niet moeilijk? Of heb je er vrede mee? Even off topic, ontzettend veel sterkte met het verlies van jullie vlindertje! Ik ben zelf een kindje verloren met 16 weken, het is echt vreselijk. Knuffel!
het ging hier goed! 1x in de week probeerde ik soms iets. ik nam een keer een pizza met kaas erop en totaal geen reactie. week daarna danarol croisantjes met kaas, ook geen reactie! maar ging het een paar dagen achter elkaar doen (bjiv. e boterham met kaas, dag erna glas melk enz.) en moet zeggen dat het toch weer niks is.. al dagen houd ie zichzelf en mij wakker s'nachts door buikpijn, en gekreun die arme vent. en weer zo onrustig ook. sinds donderag niet meer gepoept en een hele opgezette buik. dus helaas voor mij ik ben weer helemaal melk-vrij bezig
Hier gaat het de goede kant op. Ik ben begonnen met 1 theelepeltje yoghurt en moet de komende dagen naar 6 theelepeltjes. 5 ging dus al goed. Alleen van 't weekend uiteten geweest en heb me niet aan het dieet gehouden en zat veel kaas doorheen. Kreeg er zelf ook wat last van en Danique vannacht wat scheetjes. Dat had ze bij 4 theelepeltjes ook maar bouw het nu rustiger op en dan gaat het goed. Dus meiden, hoop houden!!
hey beter dan! das goed nieuws natuurlijk. hier hoopte ik zo erg dat ie na bijna een week zou poepen voordat ik naar het CB zou gaan. hij heeft zo'n opgeblazen dikke buik nu. de laatste keer in het ziekenhuis scheelde het voor en na het poepen 300 gram! maar goed niet gepoept. hij heeft zo'n last ervan, hoop voor hem dat het snel gaat gebeuren hebben jullie dat ook? ik heb als ik melkproducten ook meer last van mn darmen. beetje dezelfde klachten als hem
Red, fijn dat t al goed gaat met een aantal lepeltjes! Hier gaat t echt alleen de verkeerde kant, het kind is allergisch voor álles! Van de week kreeg ze een flinke allergische reactie op maggi... Ze werd ineens rood en zat onder de vlekjes, en haar ademhaling ging een beetje piepen. Later kreeg ze waterdunne groene diarree. Pfff, dat wordt nog wat als ze zelf gaat eten...
@Silly, ik had er alleen last van de week toen we uiteten waren geweest en ik veel kaas had binnen gekregen. Het fijne is nu van het rustig opbouwen, dat ik er ook weer langzaam aan wen en het opbouw. Balen dat hij nog niet heeft gepoept! @Cossy, o nee toch! Pff.. das wel heavy! Waar reageert ze nu allemaal op?
Hee vreemd, ik had gister ook gepost hier, zeker niet op versturen geklikt . Hier gaat het goed, ik dacht een tijdje dat het hypoallergeen dieet niet uitmaakte, tot ik rond de feestdagen wat had gezondigd en het gelijk weer persen geblazen was. Dus toch maar volgehouden. Er bleef wel steeds 8 dagen tussenzitten ofzo, met last tegen het eind. We hebben twee keer een mini beetje kiwisap gegeven, met als gevolg 2 -4 luiers die dag en de volgende dag en opluchting voor het kind Sinds vorige week poept ze ineens vaker, en weer anders: dun en zonder balletjes (topic over geopend ). Vanochtend alweer, dus dat gaat heel goed ineens! Misschien het dieet, misschien rijping van de darmpjes waardoor ze de melk ineens beter verteert? @Cossy, wat ellendig joh, ik hoop dat het een beetje slijt als/voordat ze zelf gaat eten @Silly, die kiwisap is voor jou misschien ook wat? Het was een tip van de ka, voor als het echt oploopt en je kindje er last van heeft. Het sap prikkelt de darmpjes (misschien niet zo fijn idee, maar ze heeft er hier geen zichtbare last van gehad) zodat de poep eruit komt - maar niet in 1x ofzo hoor. @Red, jij bouwt dus om te "wennen" op ivp te provoceren om een reactie uit te lokken zeg maar? Een theelepeltje yoghurt neem je dus per dag, en dan direct elke dag eentje meer? Of eerst een paar dagen 1 theelepeltje? En hoe lang hou je dat vol - tot welke hoeveelheid - voordat je andere dingen gaat proberen? En dan eerst andere vormen van zuivel voordat je aan soja oid gaat beginnen denk ik. Dat lijkt me ook wel iets voor mij nl.
kiwisap? moet ik dat dan drinken of hij? mag toch niet als ie 4 maanden is? hij heeft die middag eindelijk weer een poepluier gehad! opluchting voor hem toen ik meer melk binnen kreeg zaten er bij hem ook weer allemaal stukjes in en het wás dunner, alleen toen sloeg dat weer om naar helemaal niet poepen
Nee klopt, als voeding "mogen" ze nog niets anders van bv -> dat is natuurlijk een richtlijn, geen verbod. Maar dit is meer een soort medicinaal gebruik, het gaat om een theelepeltje vers geperst sap, dat lukt ook bij kiwi met een citruspers wel, van sinaasappel of kiwi, dat je kindje dus krijgt, niet jij. Maar als je je er niet goed bij voelt niet door hoor. Wij hebben het dus wel twee keer gedaan toen ze ook weer zo'n dikke buik had na een week niet poepen en slechter sliep door het persen.
@Babel, Stefan Kleintjes begeleidt ons. Rond 5 maanden heb ik moeten provoceren. Zijn methode gaat als het volgende: 3 dagen 1 theelepeltje, 2 dagen rust, 3 dagen 2 theelepeltjes, 2 dagen rust, enz. Bij reactie stoppen. Yoghurt ging hier bij 2 theelepeltjes mis (1e dag) en soja bij 1 theelepeltje (2e dag). Maar nu is ze inmiddels bijna een jaar. Het is de bedoeling om haar er langzaam aan te laten wennen, haar lijfje moet heel voorzichtig leren die eiwitten te verteren. Als er nu een lichte reactie komt, moet ik het wat rustiger aan doen maar toch proberen langzaam door te gaan. Als er flinke reactie komt, wel stoppen dus. Ik denk dat dit voor jou nog niet haalbaar is, maar misschien zou je kunnen kijken op deze manier of kleine hoeveelheden kunnen? Hier reageert ze tot nu toe alleen soms met scheetjes 's avonds laat/s nachts.
zat er nog over na te denken vannacht aangezien mischa weer buikpijn had en elke 5 min zn speen wilde maar hij heeft best erge reflux dus ik denk dat ik beter niks zuurs kan geven aan hem. dus ik zal toch moeten wachten tot ie zelf poept