O en idd Cossy!! whoot whoot!! goed meid! vind t enorm knap (heb ff een dipdag! Emo dan) meiden wat een respect voor jullie. vind t even best moeilijk. Hoewel het al enorm beter gaat met zijn huidje en t ventje merkte ik dat er "iets" nog niet helemaal lekker was. dus wat heb ik gedaan.. mijn pure chocolade hagel geschrapt.. pfffff. nu lijkt dat te helpen... en dat was echt mijn traktatie.... vind t zo wel moeilijk zeg. en dan ook nog eens een vette teleurstelling op de weegschaal vanochtend.. nou lekker dan.. ga maar weer verstand op nul zetten weegschaal wegstoppen in donker holletje of zo en genieten dat ie zich iig een stuk beter voelt. ook blijft mijn voeding instabiel. van dagen dat hij zo'n 5 voedingen per dag heeft en dan weer dagen van 8. snap t af en toe niet.. probeer t maar los te laten. en dan zien wel wel. wat hij wil
o en nog wat. wilde jullie bedanken om die enorme leuke en enthousiaste reacties na mijn laatste post. deed me erg goed. t valt niet mee. maar doe t graag voor mijn ventje. jullie aanmoediging deed enorm goed. (sorry dat ik niet eerder heb laten weten)
Tnx dames! Meid, haal je bij de reformzaak een lekkere reep rijst-melkchocolade! Die zijn echt best lekker! Smaakt als (goedkope) gewone chocolade. Of denk je dat t de cacao is? In dat geval hebben ze wel nog witte rijstchocolade. Maar ik kan de melkchocolade ook prima eten. En het kan soms echt wel zwaar zijn hoor. Vooral het begin vond ik erg lastig. Maar ik vind het wel echt helemaal super dat jij dat voor je kindje over hebt hoor! Had je nou eigenlijk al de lijst van het voedingscentrum? Dat maakt t ook een heeeeel stuk gemakkelijker. Ohwja, en ik loop ook bij Stefan Kleintjes.
ja ik denk dat t de cacao is. ff aankijken als zijn huidje nu helemaal glad is en paar dagen blijf (dat is t nog niet geweest namelijk) dan wil ik het testen. ik heb die lijst ja.. pff. krijg mezelf er alleen niet doorgeworsteld als ik eerlijk mag zijn. spijt dat ik niet de geprinte versie heb gepakt. had ik kunnen markeren wat ik belangrijk vond denk ik. (misschien ff kopieren en plakken) ja. tis best moeilijk. maar goed. hij is tevreden. en dat is t belangrijkste . ik ehb met de 2 de zoooveel gedoe gehad met de bv. misschien wel zelfde probleem. hij is ook eczeem gevoelig. maar kan zover ik weet verder wel tegen melk. ik vraag me af of die niet t zelfde probleem heeft gehad. en of ik hem had geholpen als iemand mij hier op had geattendeerd. maar goed achteraf gelul. eerst maar eens kijken hoe het gaat. en 6 maanden vol houden. En dan hoop ik nog langer. dat is eerder nog niet gelukt. Ik droog op rond de 6 mnd. had zelfs bij de 2de vanaf 4,5 mnd domperidon. en op t laatst 5 tabletten nodig voor 1 halve ochtendvoeding. .. tja. (sorry voor mijn melodrama)
zal die repen in de gaten houden. (nu nog op zoek naar een reformwinkel?!) maar uh.. die witte chocolade reep smaakt ie ook naar wit? klinkt zaaaaaaalig op dit moment
Die witte heb ik laatst gehad, had ook zo'n zin in een witte reep. Hij smaakt wel wat anders en is erg machtig.. maar kan er mee door. De melk variant wordt hier ook bij de AH verkocht. Ik zou even wachten tot alles rustig is bij hem, nog een weekje er achteraan plakken en dan rustig uitproberen waar hij op reageert. Ik loop idd bij Stefan. Het is wel handig om wat begeleiding te hebben bij het provoceren. Gewoon zo doorgaan, je doet het super! Het begin is lastig, maar na 2 maand ben je het wel gewend! Af en toe even zorgen voor wat lekkers werkt ook goed.
waar zit stephan kleintjes eigenlijk? Heeft hij een site ofzo? Naast de borstvoedingssite, die ken ik. Hier gaat het trouwens weer minder, en nog steeds koemelkvrij, dus... Wel op visite geweest in een hondenhuis, dus misschien daar een reactie op?? Maar ja, daarvoor begon het al weer slechter te gaan, dus weet eigenlijk ook niet of dat het is. Of toch iets anders op wat niet goed is gegaan, ik weet het even niet meer....
je hebt gelijk Red. Ik doe gewoon nog ff strak. Hij doet t verder zo goed. ik heb nog nooit een kind gehad wat zo goed ging slapen. hij huilt wel wat hoor als hij naar bed moet. maar gaat slapen die andere 2 brulden alleen maar compleet overstuur. tis sowieso een ander kind. Hij begint honderuit te lachen. en daar put ik veel troost uit. de reflux lijkt zo goed als over. hij krijgt nog maar 1 keer per dag zantac en heb t gevoel dat ik dat kan gaan afbouwen. maar wacht nog heel even. nu moet hij alleen WEL wakker worden voor een voeding ahhahahaha. ik krijg gewoon ook weer wat vertrouwen in de bv. ik probeer gewoon hem te volgen. en mijn gevoel. wat betreft honger/slaap iets anders. dank jullie wel voor de opbeurende woorden!!
De melkvrije chocola van de AH bevat wel soja voorzover ik weet. Weet niet of je hypoallergeen eet of alleen melkvrij. Ik vind de pure rijstmelk choco van de natuurwinkel echt erg lekker, doet niet onder voor andere volgens mij (maar dat is alweer zo lang geleden dat ik het verschil misschien onderschat )
Het is ook soms niet makkelijk allemaal hoor! Ik kook gewoon vrijwel alleen nog maar met verse onbewerkte producten. Weet ik zeker dat er niks in zit, en nog gezond ook. Ik maak ook elke dag een verse smoothie, als traktatie voor mezelf. Even een paar sinaasappels persen, en dan in de blender met ananas en mango, of banaan en bessen. Hmmmm! Sijke, volgens mij heeft Stefan geen aparte site, maar je kunt 'm gewoon mailen.
@babel. ik eet op dit moment eigenlijk hypoallergeen. ik durf alleen nog niks te gaan provoceren. nu heb ik dan ook de cacao er uit moet zeggen dat t ventje t verder heel goed doet hoor! weet nog niet of de cacao ook nog een boosdoener was. jullie eten toch ook dat blue band brood?
Ik eet ook blue band brood ja. Stefan kun je mailen naar kleintjes.consult@borstvoeding.com. Hij zit in Thesinge net boven Groningen maar je kunt ook gewoon via de mail en telefoon contact hebben.
hij blijft van die pukkeltjes houden. t is wel rustiger maar had m net verschoont het zit nu zelfs tot onder zijn borst zeg maar.. snap er niks van. zou niet weten wat ik nog meer eruit moet halen? of heeft dit tijd nodig? hij doet t verder goed.
Jazzie, mijn dochter reageert ook op cacao, dus ik mag dat ook niet. Wie verzint het, een vrouw zonder chocolade.. Mij is geadviseerd om carobe te proberen. Ik heb toen carobepoeder gekocht en daar brownies van gemaakt. Het is minder lekker dan chocolade, maar een goed alternatief vind ik. Als je het recept wilt hebben moet je het maar even zeggen. Je schijnt met carobe nog veel meer dingen te kunnen maken, zelfs een pasta voor op brood. Dat lijkt me wel wat, want ik vond nutella op brood altijd heeerlijk. Ik eet trouwens Allinson brood. Vandaag heb ik een hypoallergene appeltaart gebakken. Ik moet zeggen dat je met zo'n dieet wel creatief wordt hoor. Wij eten nu ook heel veel onbewerkt. Goed voor de gezondheid is het zeker.
o nou zo'n btje alles eruit! ahhahaha eigenlijk heb ik gewoon blank jou lijst overgenomen en nu ook cacao erbij. dus . melk soja ei pinda sesam schaal en schelpdieren (wel vis maar eet ik niet veel dus) en cacao
Oh hihi en nu cacao ook nog, grrr... Esmée lijkt gelukkig niet erop te reageren. Maarja, ze kunnen toch altijd nog op dingen reageren die erbuiten vallen. Zo zijn sommige kinderen allergisch voor appels of aardappels, of voor bepaald fruit. Esmée reageerde heftig op Maggi.
maar moet ik t nu echt zien als een allergie? of een "tijdelijke" intolerantie? Ik heb namelijk zelf heel sterk t gevoel dat hij hier wel over heen groeit. achteraf hebben de andere 2 soort gelijke klachten gehad. en die waren er met 4-6 maanden wel vanaf.