Vervolg KMA

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 4days, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    Ik snap je helemaal elif. Hier heel vaak op t punt gestaan met de 2de om fv te geven. nu ben ik gewoon gelijk op dieet gegaan en dus geen terugloop gehad.
    en hij drinkt goed aan de borst.Maar ik kon het gewoon niet over mijn hart verkrijgen... dus ging ik steeds verder en verder en verder. tja je probeert dit en dan dat en dan zus. en je denkt steeds als het nu beter wordt. of dan beter wordt.. snap je?

    maar waarom probeer je nutrimagen niet? die is nog beter dan pepti. (om nu weer te wisselen is natuurlijk ook niet alles...)

    alles voor een tevreden baby natuurlijk.. maar het is zo tegenstrijdig..
     
  2. 4days

    4days Niet meer actief

    Pfff echt rot lijkt me dat ja. :( Ik heb ook wel flink problemen gehad met de bv, maar bij mij kwam het altijd weer goed gelukkig.

    Wij zijn een paar dagen geleden begonnen met bijvoeding, broccoli. Helaas kreeg ze binnen no time alweer een allergische reactie. :( Dus nu weer een week lang alleen bv om op rust te komen.
     
  3. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    jemig cossy heftig.

    Ik had een hele instabiele bv. aan 1 kant hyperlactatie en dan kreeg ik advies hoe ik t kon stabieseren van de lactatiedeskundige. (blokvoeden) toen liep t enorm terug. ben een week bezig geweest weer op peil te brengen.
    maar dan had ik weer te veel. kereltje had er zo'n last van. huilen tijdens de voeding (achteraf gezien t zelfde als mijn jongste nu en vermoedelijk verborgen reflux) op t cb konden ze me niet helpen. de lactatiedeskundige hier had toen ook geen advies meer.

    na weer een paar weken huilend een VBN-er opgebeld. die enorm lief uren naar me heeft geluisterd. de volgende dag een andere lactatiedeskundige heeft gebeld die stond de volgende dag hier op de stoep.
    gaf het advies tepelhoedje. ivm te groot toeschietreflex. toen ging het 1 week beter. en kreeg ik borstontsteking.
    toen ging het een paar weken beter. daarna kreeg ik de 4,5mnd dip. die ik niet opgekrikt kreeg. en dan moet je weten dat meneer al die tijd snachts kwam en na een uur begon te huilen vanwege de pijn. (verborgen reflux denk) weer drinken en dat zo de hele tijd door. met af en toe beter nachten.

    Nu merk ik bij de jongste ook. dat ik t gevoel heb dat de voeding instabiel blijft. ik snap het niet. ik eet eigenlijk constant t zelfde. en dan hebben we een dag of 4 dat het super gaat.. en dan een dag of 3 dat het minder is. om de 2 uur komen en huilen ook snachts.. terwijl hij 2 dagen 5 voedingen vroeg.. dus ook nu "lijkt" het instabiel. maar ik weet niet zeker of het aan mij lig.
    (ik was namelijk ook de Zantac aan het afbouwen en misschien had ik dat niet moeten doen)
     
  4. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ocharme cossy dat is zielig alweer een allergische reactie.
    Hoop dat ze snel weer tot rust is gekomen!


    Jazzie idd je probeert alles wat maar evt zou kunnen helpen.
    De voeding wat jij zegt schrijf ik me op voor als het nog niet goed zou werken.
    Ik wil hier niet komen zeuren * schaam* bij jullie terwijl ik me pas heb voorgesteld.
    Maar zal beetje uitleggen waarom de bv terug is gelopen.
    Op het zh en tot 6 weken ging het erg goed, zelfs 300 ml per 3 uur.
    Maar alles heeft tegen gezeten:(
    We hebben 4,5 jaar erover gedaan om hem te mogen krijgen.
    Ik had een hele andere voorstelling van mijn kraamperiode in gedachten.
    maar helaas had ik zw- vergiftiging en moest ik worden ingeleid met 36+2 dagen.
    Aangezien hij wat kreunde na de bevalling kwam hij dus op de couveuse afdeling, dit zijn 10 dagen geworden.
    Ondertussen lag ik bij iemand op de kamer die wel haar baby op de kamer en dat was moeilijk.
    Toen mocht hij eindelijk na huis kreeg hij met 6 weken ineens ontzettend hoge koorts en zijn we snel naar de spoed gegaan waar hij in een half uur enorm achteruit ging.
    Hij bleek een bacterieël virus te hebben wat familie is van hersenvliesontsteking.
    Toen we dat hebben overlopen kregen we vorige week te horen dat mijn moeder kanker heeft aan de longen.
    Daarbij het vele huilen van hem door zijn pijn ( wat jullie herkennen ;) en dit natuurlijk moeilijk is) voel ik me niet meer echt prettig in mijn vel.

    Nogmaals sorry voor het gezeur:( wilde het ff toelichten waarom we dit dan besloten hebben.
     
  5. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Jazzie ook al zantac hier heeft Seyhan die ook maar ik merkte maar geen verschil dat het beter ging:(
     
  6. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    Heftig elif. Sterkte met je moeder. Is het nog behandelbaar?
    Snap dat je de keus maak hoor. maar als je nog terug zou willen hebben we hier op t borstvoedingsforum de ervaring van Taliaa. die het toch weer opgeschroeft heeft gekregen.

    Wat betreft de zantac dat doet ook niet veel hier hoor. maar samen in combi met het km vrij dieet is het genoeg. had ik gewoon km blijven eten had ik wat anders nodig gehad denk ik. maar ik dacht dus dat ik het helemaal af kon bouwen. hij krijgt het nu 1 keer per dag 0,7ml en dat gaat goed. hij kreeg het 2 keer. maar 1 keer voor de nacht is in princiepe genoeg.

    Cossy jij deed het toch ook onder begeleiding van stefan kleintjes? jemig.. tis toch wat als je kindje zo op van alles reageerd? sterkte hoor. hoop echt dat het hier snel beter gaat (ik ben nog steeds in ontkenning geloof ik:D)
     
  7. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Het is gelukkig wel behandelbaar.
    Maar ff afwachten welke behandeling dat zijn ze nu aan het onderzoeken.
    Ik blijf nu nog ff verder doorkolven en opslaan ;)
     
  8. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    Goed zo elif! gewoon btje blijven kolven als je nog de deur open wil houden. dan hou je toch wat melk.
    Wat je zou kunnen doen is gewoon af en toe met hem douchen hem tegen je blote borst houden. misschien wil hij dan toch af en toe zoeken. desnoods misschien met een tepelhoedje voeden. (ALS je weer zou willen)
    je houdt de deur iig open als je blijft kolven.

    sterkte meid.
     
  9. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hoe ziet die uitslag eruit bij jullie kleintjes en op welke plek zit het?
    die kleine hier heeft allemaal uitslag op zn rug en het word steeds erger. het begon met 1 plekje en nu gaat het ook al naar zn zij
     
  10. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    hier heel veel pukkeltjes. te veel voor baby acne. en zijn hele gezicht zat onder. nu laatst ook zijn armen en borst tot onder de oksels zeg maar.
    heb geen foto op het hoogte punt maar zal straks foto uploaden met toen het de helft minder was:D
     
  11. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Hai dames,

    Even een updateje van hier :)

    Ik eet alweer geruime tijd zuivel - nog voorzichtig, maar wel vrijwel dagelijks - en heb dus maar besloten dat ze daar niet op reageert, fijn! Ook appel geprobeerd en geen reactie. Nu heb ik al een paar dagen een beetje soja binnen gekregen, gaat volgens mij ook goed. Betekent dat ik langzamerhand weer wat normaler kan eten. Helaas zitten in veel dingen waar ik zin in heb (broodsalades bijv!) ook nog ei, dus dat is nog even wachten.

    Groetjes, Babel
     
  12. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    :D dat is mooi! wis wel genieten even weer de dingen eten/drinken die niet mochten zker :p
    ik dacht dat het hier ook beter ging maar hij heeft ineens allemaal uitslag op zn rug, lijkt wel eczeem ofzo. weet niet of het daardoor komt natuurlijk. tis nieuw
    en hij heeft ook nog steeds buikpijn dus ik ga weer over op een KM-vrij dieet maar weer
     
  13. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    He Silly, wat vervelend nou zeg! Ik las het al ergens ja. Hoe lang eet je nu KM?

    Ja het is zeker lekker, maar vooral makkelijk. Kon ik op mijn werk weer eens gewoon meeeten bij een vergadering, bijv.
     
  14. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    jaa dat snap ik :p van de week had mn schoonmoeder broodjes gehaald en toen kon ik ook een keer leker mee eten.
    2 weken ongeveer. gewoon elke dag iets met koemelk erin ( brrodje hamburger met plakje kaas erop, pannekoeken enz)
    ong 1,5 week geleden ontdekte ik een plekje op zn rug. beetje rood met schilfertjes. maar nu , 1,5 week verder, zit al bijna zn hele rugonder
    hij heeft eigenlijk nog nooit uitslag gehad dus heb geen idee, maar vind het wel toevallig dus daarom vroeg ik hoe het bij andere kidnjes eruit zag
     
  15. 4days

    4days Niet meer actief

    Jazzie, pfff wat een gedoe zeg... Lijkt me echt ontzettend lastig als de bv zo instabiel is! Ik heb er gelukkig nooit last van gehad (op 1 flinke dip na ivm ongesteldheid), heb alleen overproductie.
    Wij hebben inderdaad Stefan ja. Ik hoop ook nog altijd dat we gewoon net toevallig die ene groente waar ze allergisch voor is als eerste hebben gepakt. ;)

    Elif, jeetje da's ook niet niks allemaal! Zoveel psychische belasting kan er echt wel voor zorgen dat de bv flink terug loopt.Wat ben je nu eigenlijk van plan? Voorlopig even bijvoeden met pepti hoeft in principe geen probleem te zijn, maar dan moet je wel regelmatig blijven kolven en aanleggen, anders loopt het terug.

    Babel44, wat fijn dat het de goede kant op gaat bij jullie!! :)

    Silly, hier begint het als een soort baby-acne op het gezichtje en de borst, van die kleine pukkeltjes. Maar al snel wordt het roder en agressiever, en uiteindelijk ziet het er dan zo uit:
     
  16. 4days

    4days Niet meer actief

    Dat is dan de eczeem. Ze heeft ook wel eens uitslag gekregen, dat was heel anders. Meer rode vlekken, vooral over haar hoofdje, en een beetje op haar buik en rug. Dat zag er zo uit (al kreeg ik t niet heel goed op de foto)
     
  17. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hmm ja lastig. ik moet zo op afspraak zijn bij het sophia dus vraag het wel ven of de KA een idee heeft
     
  18. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    hier leek het ook op een extreme vorm van babyacne. bij de nacontrole een foto laten zien aan de vk. en die vond het vreemd dat het CB het "gewoon" pukkeltjes vond. ze vond het te erg voor babyacne. en dacht dus ook gelijk aan KMA toen ze de foto zag.
     
  19. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    het ziet er toch anders uit. hier lijkt het echt op eczeem ofzo en niet op acne. het zit ook niet op zn gezicht
    de KA van vandaag zei dat het heel onwaarschijnlijk is dat het door koemelk is. 1x per dag insmeren met vaseline en gaat het niet weg even langs de huisarts
    hij zei dat ik moest stoppen met het dieet. hij raad alleen de ergste gevallen aan KMAdieet te doen. vaak moeten ze gewoon ook weer aan die producten wennen als je geatopt ben dus vandaar misschien eenbeetje buikpijn.

    dus even denken wat ik ga doen...
     
  20. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    Koemelkallergie

    misschien heb je hier wat aan. eczeem is zeker een symptoom van KMA
     

Deel Deze Pagina