Vervolg KMA

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 4days, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Silly, mijn dochtertje moet idd wennen aan melkproducten nu ik het langzaam opbouw, maar ze laat dan wat scheetjes en verder merk ik niks aan haar.
     
  2. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hallo dames,

    Ik was vanmorgen bij de huisarts (ik heb spruw :() en toen heb ik gelijk een nieuw verwijsbriefje voor een diëtist gevraagd. De HA snapte dat ik niet meer naar m'n eigen diëtist wilde (na opmerkingen als: "fv is ook goed" e.d.).
    Nou wil ik graag naar Stefan Kleintjes. Hebben jullie een site, telefoonnummer of emailadres van hem?
    Hij doet ook consulten via de telefoon en email toch? Want het is te ver om steeds naar Amsterdam te gaan.

    Groetjes, Linnie
     
  3. Sijke

    Sijke Bekend lid

    Hoi,
    mailadres staat een aantal pagina's terug hier in dit topic.
    Ik heb vorige week een mail gestuurd maar nog geen reactie.
    Ik dacht trouwens dat hij in Groningen zat, hoe kom ik daar dan weer bij.

    Ik ga nu volgende week langs de dermatoloog, gaat hier nog niet echt lekker.

    groetjes,
    Sijke
     
  4. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Cossy ik houd hem ff aan de pepti.
    Nu merk ik sinds gisteren dat hij beter drinkt als hij helemaal tegen mij aanligt net als bij bv.
    Terwijl hij nauwelijks aan de borst heeft gedronken, hij kon het gewoon niet goed.
    Of liet na 5 minuten al los ( in slaap gevallen)
    Dus ik moet altijd kolven.
    Ligt er dus eigenlijk aan hoelang ik dat nog ga volhouden.
     
  5. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Zou je hem nog een keer willen geven? Ik kan het niet vinden...
     
  6. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    lastig zeg die plekjes goed op de foto krijgen. op zn rug zie je het goed maar op de foto minder
    dit heeft ie op zn rug. ik moet het nu 2x per dag insmeren met vaseline en als het niet weg gaat naar de huisarts
    maar het ziet er volgens mij anders uit als wat jullie kindjes hbben
     
  7. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
  8. 4days

    4days Niet meer actief

    Jazzie, hier zag het er eerst ook anderhalve maand lang uit als (extreme) babyacne. Pas daarna sloeg het om in eczeem.

    Linnie, Stefan woont idd in Groningen, maar het kan prima telefonisch hoor, ik woon zelf in zuid-limburg dus ik zou een complete dag moeten reizen als ik er heen moest gaan.

    Elif82, je zou natuurlijk ook kunnen proberen hem over een tijdje, als het wat beter gaat, weer terug aan de borst te rijgen. Want zoveel kolven is heel vermoeiend idd.

    Silly88, ik denk dat t eczeem is. Het ziet er een beetje uit als ruwe schrale plekjes, zo begint eczeem ook vaak. Mijn zoontje had eczeem achter zijn oor en dat begon ook zo.

    Red88, ja precies zo ziet Esmée eruit de dag nadat ik iets verkeerd heb gegeten.
     
  9. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    dit was nog niet eens op zijn ergst. hier vonden we het al heeel mooi worden:cool: kan je nagaan... en dan vonden ze het bij het CB nog GEWOON babyacne... pffffffff.( niet de mooiste foto hij is echt knapper:D whahah maar daar gaat t niet om)

    silly ik heb verschillende in de omgeving waarbij het wel begon met echt eczeem

    Hier gaat t redelijk. manlief had gister per ongeluk parmezaanse kaas over mijn eten gestrooit. en alles er weer afgeschraapt. (niet helemaal dus. hooguit paar korrels zaten er nog in) lijkt toch wel of hij daar ook op reageer. ik weet t soms ook niet meer. nou ja. Ik hou gewoon vol en dan zien we wel.
     
  10. 4days

    4days Niet meer actief

    Ja dat is echt zoooooo duidelijk geen babyacne hoor... Ik snap eerlijk gezegd ook niet hoe ze daar bij komen. Het is gewoon eczeem hoor!

    Esmée reageert ook best snel. Als ik een heeeel klein beetje verkeerd eet, merk ik toch meteen dat ze weer onrustiger wordt, en haar huid krijgt ook meteen weer wat pukkeltjes.
     
  11. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    o. wist niet dat duidelijk eczeem was:D mijn oudste heeft ook soortgelijk gehad. en dat trok wel weg.
     
  12. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    Ik snap het ook niet cossy. maar had het zelf ook niet door.. (erg he)
    Hij is wel heel gevoelig hoor. ik ben op zich wel strikt. neem niks. maar de afgelopen dagen btje spoortjes gehad zeg maar. zoals die parmezaanse kaas. de andere chocolaatje gegeven en de vingers afgelikt. en hij heeft gelijk weer veel meer pukkeltjes. en rood.. dus ze zijn echt weer nieuw.

    zal nu weer gewoon netjes mijn vingers afvegen:D
     
  13. 4days

    4days Niet meer actief

    Nouja, erg... Ik dacht bij Esmée eerst ook dat het babyacné was hoor. Dat zeiden ze tegen mij ook op het cb. En dan denk je zij zullen het wel weten...Logisch ook. Maar toen de huisarts het zag zei hij meteen: dit is eczeem hoor, hoe komen ze erbij dat het babyacné is?! Volgens mij is het gewoon meestal eczeem als het zo erg is. Je hebt wel eens een enkele keer dat babyacné ook helemaal gaat ontsteken enzo zodat het rood en geïrriteerd wordt. Maar babyacné trekt meestal ook vanzelf weer weg na een aantal weken. Eczeem is een stuk hardnekkiger, en vaak is er ook een onderliggende oorzaak. (zoals KMA dus)
     
  14. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    ja zo. nou of t weg zou trekken weet ik niet. maar heb mijn twijfels inmiddels want dan had hij nu helemaal glad moeten zijn. ik baal wel enorm ... nu is zijn huidje weer helemaal glad. bah. Als hij dus zo enorm gevoelig is gaat mijn hoop dat hij er misschien snel overheen groeit wel weg..... (wel confronterend. ik had nog hoop dat t wat anders was:()

    hoe is het met esmee nu? al andere groentes geprobeerd?
    is jouw oudste ook allergisch aangelegd?
     
  15. 4days

    4days Niet meer actief

    Nee Esmée moet nu nog een maand wachten van de diëtist. Dus we gaan pas bijvoeden vanaf 7 maanden. Misschien zijn haar darmpjes dan net iets rijper.

    Ben vandaag wel begonnen met ei-provocatie, via de moedermelk dan. Ik ben benieuwd zeg, ik hoop echt dat ze er niet op reageert! Scheelt mij weer een hoop wat ik dan mag eten.

    Mijn oudste heeft wel eczeem, maar geen allergieën. Het komt trouwens wel veel voor in de familie. Bij jullie dan?
     
  16. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    mijn oudste 2 hebben geen allergieen. de 2de wel eczeem maar heeeel licht wat eigenlijk alleen naar buiten komt als hij tanden/kiezen krijgt of ziek is. de ha zei dat hij er waarschijnlijk ook snel vanaf is.

    verder hebben manlief en ik als kind zijnde wel allergieen gehad in de zin van huisstofmijt en dieren enzo.. (ik ook astmatische bronchitus) maar verder niks eigenlijk nu ook geen allergieen. Voedselallergieen komen bij ons ook niet in de fam voor. dus hoop toch ook echt dat dit sort of tijdelijk is.

    spannend met ei-provocatie.. ga voor je duimen. ik moet gewoon zorgen dat meneer nu eens helemaal glad is en gewoon even blijft ook.

    denk dat het rijpen bij hem ook wel lang duurt. hij is ook nog steeds gelig.. en dat duurt ook al enorm lang vind ik. zijn lijfje heeft t gewoon een btje zwaar. verder is het een lekker ding
     
  17. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    ik geloof dat een bepaald gevoel van me weer goed zat :(
    Ik had twijfels bij het blue band brood.. hij bleef constant nog wat pukkeltjes houden btje maar toch. nu had hij vrijdag een reactie nog op de parmezaanse kaas. maar eet nu ook al bijna een week nauwelijks het blue band brood en sinds eergister ben ik nav een ander topic zelf brood gaan bakken.
    en nu is zijn huidje bijna helemaal gaaf...
    zou het dan toch nog een reactie op dat brood zijn geweest?
     
  18. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Jazzie, volgens mij zit er een E-nummer in waar wat melk in kan zitten maar weet het niet zeker. Hier is het geen probleem.
     
  19. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    zou kunnen ja.. maar wordt er dan wel triest van. zegt dit dan iets over de ernst van zijn allergie? of is t gewoon pech hebben?
     
  20. Jazzie

    Jazzie Bekend lid

    6 dec 2008
    787
    0
    0
    wat zouden jullie doen meiden?
    Vandaag naar het CB geweest hij doet t goed nu. Woog nu met 2mnd 5240gram en was 57,5 cm. dus super gegroeit en verder doet hij t over t algemeen ook netjes. samen met de zantac en het dieet gaat het eigenlijk wel redelijk.

    Maarrr.. ik had hem op t cb uitgekleed en zag dat er nu ook allemaal bultjes op zijn rug zaten ook op zijn armen weer.. ik weet t niet meer. hij heeft er geen last van en verder lijkt het goed te gaan. die bultjes komen en gaan overal en zijn met het zelfde tempo ook vaak weer weg.

    zal ik gewoon zo doorgaan en het laten? of hem na laten kijken bij een allergoloog?
    wat zouden jullie doen?
     

Deel Deze Pagina