Vervolg KMA

Discussion in 'Borstvoeding' started by 4days, Nov 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Chicken tonight, da's een goeie tip!!
    Ik heb trouwens de merkartikelenlijst van het voedingscentrum besteld. Toch wel zo handig... Want nu durf ik haast niks te eten behalve volledig onbewerkte producten.

Maar hoe zit het nou eigenlijk met gehakt dan? Want ik hoorde van de diëtiste dat er vaak ook soja ofzo in de kruidenmix zit die ze gebruiken?

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    De variant van de Aldi (en daar ook de kerriesaus) kan ook.
    Ik gebruik altijd ongekruid gehakt en heb hier de kruiden van Aldi of Lidl en daar zit geen soja in. Ik heb ook wel vlees van mijn ouders wat wel gekruid is, maar dat heb ik later uitgeprobeerd en dat is geen probleem.

AH heeft runderbraadworsten geloof ik en hamburgers die wel kunnen.

3. 4days

4days Niet meer actief

Tnx, handig om te weten!

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai dames,

Zitten jullie allemaal op een hypoallergeen dieet, of zijn er ook bij die alleen koemelkproducten laten staan?

Mijn dochtertje is al een tijd onrustig, het lijkt steeds erger te worden. Hoewel ze ook goede dagen heeft en lekker slaapt, maar tegenwoordig zijn bijna alle overdag- en avondvoedingen drama: afduwen, huilen, driftig zoeken, persen, verslikken, kokhalzen etc. Volgens mij doordat ze erge last van haar damrpjes krijgt. Teveel melk is het niet volgens mij.

Nu heeft ze ook alweer twee weken ofzo exceem in haar gezichtje :(. Toen begon ik toch aan KMA te denken, of een andere allergie natuurlijk. Vandaag gestopt met melkproducten.

Hoe snel zou ik verbetering moeten zien? Van de onrust en krampjes dan? Ik neem aan dat de exceem even nodig heeft om te genezen.

Ik lees bij jullie ook over onrust, kun je dat eens beschrijven?
    Mijn dochter ligt veel te hijgen en te "grommen", zwaait bijna steeds met haar armpjes en trappelt, en ze schudt haar hoofdje en handjes heen en weer. Soms denk ik echt dat ze caffeine heeft gekregen ofzo (kan haast niet, ik drink alleen 's ochtends twee kopjes hele slappe half-om-half koffie met veel melk -> maar goed, ook dit ga ik stoppen nu), en soms denk ik dat ze "niet goed is" :). Als ze in slaap valt schrikt ze vaak weer wakker en ligt dan gelijk weer heel druk te doen, ik zeg altijd van 0 naar 100 in 2 seconden.
    Lijkt dat op onrust van jullie kindjes?

Heel fijn als jullie me willen antwoorden, ik voel me echt rot, het is zo naar om te zien zo'n hyper kindje steeds....

Liefs, Babel

5. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Oja Cossy, ik had even geen rekening gehouden met dat hypoallergene dieet.

Nee, ik heb ook nooit honger gehad van vegetarisch eten, maar wél toen ik de zuivel niet meer nam. Dat, in combinatie met vegetarisch eten, maakt je hongerig. Als je dan vlees zou eten, zou je minder hongerig zijn (en in mijn beleving hoort vlees wel in een mensenmenu, alleen eet ik het niet, en kalfjesmelk(producten) horen naar mijn mening niet in een mensenmenu, allen at ik dat wel :D).

Recepten: Wat wil je graag maken dan? Ik doe niet zoveel met recepten, kook maaltijdsoepen op de gok en op gevoel en voeg altijd gewoon van alles samen tot ik denk dat het lekker is :D. Gisteren hadden we risotto; dat smaakt helemaal niet enorm rijst-achtig en is hypoallergeen, voedzaam en ik vind het erg lekker.

Babel: Die onrust is voor mij erg herkenbaar ja. Het probleem met kleine kindjes is dat ze bij verscheidene problemen (kma, andere allergie, reflux) dezelfde soort klachten kunnen hebben). Uitslag komt ook veel vaker voor dan een allergie voorkomt, dus dat zegt ook niet altijd iets. Let je erop dat je buiten de zuivel, ook alle producten waar zuivel in verwerkt zit (o.a. weipoeder, melkpoeders, kaas, broodverbeteraar etc.) moet laten staan?

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai Ireen,

Ja, daar denk ik aan, althans, het zal nog even zoeken zijn, maar het moet toch lukken om per direct ieg 95% van mijn melk inname te vermijden en de rest is dan even zoeken naar alternatieven. Maar ik neem aan dat als het KMA is, die 95% toch al verbetering voor haar zouden moeten opleveren. Toch?

Ja klopt dat die klachten gelijk zijn voor meerdere problemen :(, heel onhandig. Teveel/te weinig melk of verkeerde verhouding voor- en achtermelk ook nog, dat is helemaal zo handig te checken...

Enig idee hoe snel ik aan haar iets van verbetering zou moeten merken als het KMA is? Pff ik hoop echt dat dit het is, zou haar zo graag relaxt zien en gewoon 'leuk druk" als ze zich vermaakt!

Babel

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Nou, hier gaf het pas verbetering als ik álles (óók alle e-nummers waar melk in kan zitten) liet staan. Toen heeft hij nog een paar dagen heel erg gehuild (hij was al 12 maanden toen) en toen hadden we een ander kind. Dus geef het zeker een week of 4 de tijd, want je eigen systeem moet ook alle melk er nog uitgooien, dat duurt wel even. Sommige mama's merken met 2 dagen verschil, anderen met 4 weken pas.
    Overigens hadden we hier ook wel de hulp van een osteopaat nodig om de darmpjes tot rust te brengen.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

E-nummers, geen idee, weet je ook waar ik precies kan nazoeken wat er allemaal niet mag?

9. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    mijn lijstje die ik meeneem naar de supermarkt
    die mogen dus niet:

melk, melkpoeder, (magere of droge) melkbestanddelen
    wrongel, wei, weipoeder en melkzout
    melkpoeder, magere melkpoeder, volle melkpoeder, melkderivaat
    caseïnaat, caseïne, melkeiwit, gehydrolyseerd melkeiwit,
    margarine (geen plantaardig), roomboter, boterconcentraat, boterolie, melkvet, melkzout
    lactose, melksuiker (bevatten vaak sporen koemelkeiwit, tenzij het extra geraffineerd is)
    lactalbumine, beta-lactoglobuline, lactoperoxidase, lactoval, recaldent, transglutaminase, nisine
    broodverbetermiddelen kunnen koemelk bevatten

E322, E234, E470, E471, E472, E481, E482, E483 en E92

ik ben er nog steeds niet over uit of het nou KMA is of niet. hij slaapt wel ineens meer overdag ook, hij is dus rustiger. door zijn eigen onrust en kramp enz. sliep hij alleen als ie dus dood en dood moe was eind van de dag. ook poept ie meer als hiervoor.
    maar goed voorlopig krijgt ie ook zantac én nystatine dus.. ik wil het hoe dan ook nog 2 weken volgen (zit nu op 1,5 week)

10. 4days

4days Niet meer actief

Wauw, super tnx, die lijst is ECHT handig!! Ik koop op dit moment alleen producten van AH of Plus huismerk, daar staat allergie-informatie op. Maar met dit lijstje kun je dus alles zelf nakijken.

Esmée reageerde er ook al op toen ik alleen minder melk dronk, de krampjes werden wat minder. Maar haar poep veranderde pas toen ik de melk helemaal weg liet (nu 2 weken), en haar eczeem heeft ze nog steeds een beetje.

Silly, je schrijft dat jouw zoontje ook meer poept nu, mijn dochtertje dus ook. Is het bij jullie ook minder vloeibaar en minder stinkend geworden?

Dat hypere had Esmée trouwens niet, ze huilde alleen meer en slaapt vaak erg onrustig.

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier was de onrust te merken dat ze veel huilde en vaak alleen maar aan de borst stil was. Dan viel ze soms in slaap en vaak werd ze snel weer wakker en begon het weer.

Ik heb hier ook gelijk soja en ei laten staan. En ik zag binnen 2 dagen echt verschil. Na 2 weken was ze klachten vrij.

12. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    heb de lijst ook via het forum :p vond hem wel handig inderdaad
    ja tis hier beetje lastig. hij heeft natuurlik ook reflux dus daar horen ook allemaal klachten bij en nog steeds spruw dus kan nog geen conclusie trekken

begin trouwens wel weer te twijfelen. ik had nog steeds dat blue band brood wat op moest (er zit 1 E-nummer in die niet mag). nou heb ik gister i.p.v 2 boterhammen over de hele dag verspreid, 3 boterhammen en nog eens 4 bij het avndeten op. s'avonds laat hele vieze stink poepies en vanmorgen rond 5en heel erg veel last van kramp. met drinken vanmorgen voor het eerst sinds ik ben begonnen met het dieet 2 keer gespuugd onder het drinken.
    is het het dan toch wel.. lastig zeg :) maar goed kijk het nog 1,5 week aan

13. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    nu hoor ik iedereen zeggen Becel brood kan wel. mn vriend komt net thuis van de winkel met dat brood, zitten er 2 E-nummers in die niet mogen. nu weet ik het helemaal niet meer :(

14. 4days

4days Niet meer actief

Becel brood, geen flauw idee.... Ik neem altijd het verse witte tijgerbrood van de AH, het heet 'onvenheerlijk'. Dat mag zeker. Wat zit er dan precies in de e-nummer? Kan ook soja zijn, of ei ofzo...

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Fijn die lijst, dank je.

Ik doe mijn best nu zoveel mogelijk daarvan te vermijden, ben heel benieuwd hoor. Vandaag 2e dag, wat is dat altijd even wennen he, als je anders gaat eten (heb het al eens eerder gedaan, weet dat het snel went zodra je wat vervangers hebt uitgezocht enzo... ;) ).

16. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    toevallig heeft mn vriend ook ovenheerlijk tijgerbrood gehaald van de ah voor zichzelf (er staat geen sticker op met ingredienten) maar jij zegt dat deze ook kan?

17. 4days

4days Niet meer actief

Ja dat weet ik zeker, mn diëtiste zei dat dat het enige brood van de AH is wat volledig melk-, ei- en sojavrij is. En bij de AH had ik voor de zekerheid nog eens gevraagd en die meneer had het opgezocht in een klapper, en die bevestigde het.

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik eet hier ook blue band brood en Danique ook en dat is hier geen probleem.

19. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Dat lijstje is heel fijn ja, zit ook in mijn portemonnee.

Voor de volledig hypoallergeen eters: Die e-nummers zijn dus de melk-enummers. Er zijn ook nog e-nummers met soja enzo. Maar dat was misschien al duidelijk.

Ik eet het waldkorn van de AH en de streek-volkorenbroden. Dat lijkt goed te gaan (pas verhuisd, kwam eerder niet bij de ah), maar ik eet dus niet soja-vrij. Via ah.nl kun je ook opzoeken zei de jongen in de winkel me.

20. 4days

4days Niet meer actief

Ik koop op dit moment eigenlijk alles van AH en Plus eigen merk, staat alle allergie-informatie al op. Wel zo handig.

Esmée heeft nu trouwens ineens weer meer eczeem, maar volgens mij komt dat door de inenting van gisteren. Ze is ook huilerig. Maar krampjes heeft ze niet.

Share This Page