dan ga ik nu lekker een boterhammetje maken die mag ze hadden idd ook tegen mn vriend gezegt dat het alleen met water erbij gemaakt word dat ovenheerlijk tijger brood van de ah
Raar, dat ovenheerlijk brood zou juist niet van AH zelf zijn, en daar hadden ze dus geen allergie informatie van bij mij AH... ?! Ik heb naar de volkorenvariant gevraagd, hou niet van witbrood. Toen maar Allinson en muesli-notenbrood gehaald, allebei zonder melk . Helaas ga ik nu ook noten en appels laten staan, mijn vriend is daar nl allergisch voor. Volgens de huisarts zou het rond de twee weken moeten duren voor je wat merkt, misschien zijn de stoffen wel eerder uit de bv, maar dan moet het darmslijmvlies zich nog herstellen. Dat kan dus verklaren waarom het langer kan duren! Ben heel benieuwd hoor, hoop dat ze snel weer gaat poepen ook, nu dag 5 zonder geloof ik. Hier ook vieze stinkscheetjes trouwens, die ruiken nu ineens heel anders dan haar poep zelf. (Eerder roken scheetjes precies naar de poep, dan dacht ik steeds dat ze gepoept had nl). De natuurwinkel heeft ook melkvrije chocola trouwens (witte bijv.)
Toch opvallend he, dat ze allemaal véél minder poepen als we melk drinken, en veel meer vieze stinkscheetjes laten. Terwijl ik zowel het cb, als ook de diëtiste, daar nooit iets over heb horen zeggen.
Ja, je zou zeggen dat het toch nuttige informatie over de spijsvertering is, waar je ook iets uit kan afleiden, als je er verstand van hebt. Haar poep ging al eerder ineens anders ruiken, daar heb ik ook vragen over gesteld, maar alles wat je hoort is dat het allemaal kan met bv.... Ze heeft eindelijk gepoept vandaag, dag zes! Enorm veel, ze zat helemaal onder(begon met billendoekjes maar heb haar uiteindelijk met 4 hydrofiele luiers afgeveegd, gewassen en in bad gedaan) en het rook verschrikkelijk vies... Ze was ineens weer een slanke baby.... Ongelofelijk als dit door een allergie komt, hoop dat het niet opnieuw zo gaat nu! Het was midden tijdens de Sinterklaasviering Dat was dan wel weer grappig. Gelukkig bij ons thuis
Ja dat hadden wij eerst dus ook, een keer per week zat ze van top tot teen onder de stinkende, vloeibare poep. Maar ongeveer een week nadat ik met t dieet begon was het totaal veranderd. Trouwens op internet lees je wel dat een KMA zowel verstopping als ook diarree kan veroorzaken. En dit lijkt me toch ook iets in die trant, een soort combinatie van beiden ofzo...
Hier heeft Jens ook enorme verstopping gehad toen ik nog melkproducten consumeerde. Echt vreselijk, en dan als de plug er eenmaal uit was 6 luiers achter elkaar. Osteopaat heeft dat toen verholpen, maar de kramp bleef. Die ging pas gedeeltelijk over toen ik op dieet ging bij 12 maanden.
Vandaag weer gepoept... Normale hoeveelheid en geur, aldus manlief. De exceem is bijna niet meer te zien, maar haar huidje is nog niet genezen, nog heel droog. Ik smeer wel 2 of 3 x per dag met was, van de huisarts. Niet verkeerd dus! Hoop dat het zo blijft en idd door mijn dieet komt zeg! Nu ook nog zien dat ze zich wat lekkerder voelt, zodra dit drukke weekend achter ons ligt. Hoe is het met jullie kindjes en de KMA trouwens, zijn jullie 'klaar' met zoeken, weet je zeker dat het KMA is, is je kindje klachtenvrij? Of blijft er iets te wensen over en zoek je nog door??
Pfff ik ben ook echt benieuwd zeg, donderdag belt de diëtiste, dan gaan we beginnen met provocatie. Nu denk ik de hele tijd, stel dat het toch toeval was? Nouja, ik hóóp natuurlijk wel dat het geen KMA is. Maar het zou dan wel ERG toevallig zijn. Maar ik weet het echt niet. Het ene moment denk ik zeker te weten dat het KMA is, terwijl ik een dag later weer heel erg zit te twijfelen. Nouja, we zien wel.
Hihi heb jij een alarm op dit topic? Je bent steeds zo lekker snel... Idd heel spannend om te gaan uitproberen. Ik denk nu dat ik dat helemaal niet zou willen, veel te zielig als ze weer klachten krijgen! Maar ja, anders weet je het nooit zeker. Jij doet toch volledig hypo-allergeen? Sorry, het leest lastig terug op de telefoon. Wordt de dietiste vergoed trouwens? Had je een verwijzing nodig? Ik heb stoer gezegd dat ik het wel zelf kon. Ja stoppen misschien wel, zeker met jullie info, maar provoceren zeker niet zonder hulp. Dus misschien moet ik toch ook maar een dietiste vragen. Hebben de andere mama's ook hulp ingeschakeld?
Ohw whahaha nee dat zal echt toeval zijn. Kom meestal elke avond even hier kijken. Maar over dat provoceren, dat wordt ook best voorzichtig gedaan. de eerste dag 100ml melk, dan 200ml, en op de derde dag pas 500ml melk. Dus als ze er echt heftig op reageren merk je het wel snel. En ze zijn natuurlijk ook altijd nog bescherm door de borstvoeding, dus het is niet zo heftig dan bij kindjes die kv krijgen. Maarja, anders weet je het niet zeker inderdaad, en ik vind het dieet te heftig om het nog een jaar ofzo te doen terwijl het misschien voor niets is omdat ze helemaal geen kma heeft... (en ik doe hypoallergeen idd) En ik krijg de diëtiste inderdaad vergoed. De consultatiebureau stuurde me eigenlijk door naar haar, en toen ben ik bij de huisarts een verwijskaart gaan halen. (die ik gewoon kreeg na een telefoontje)
ik ga vanaf zaterdag weer 'normaal' eten en drinken. dan heb ik het ong 3,5 week gedaan. ben echt heel benieuwd. ik hoop echt dat er niks verandert en het gewoon blijft gaan zoals het nu gaat!
@Babel, ik heb hier koemelk, soja en ei laten staan en had toen een tevreden kindje. Later bleek ze op koemelk en soja te reageren, ei ging goed. Natuurlijk huilt ze wel eens en is er wel eens wat, maar over het algemeen loopt het wel lekker. Dietist wordt vergoed, 4 uren voor jezelf en 4 uren voor de kleine. Als de verwijsbrief op naam van de kleine staat, valt het niet onder het eigen risico, voor jezelf wel. Het is wel verstandig om begeleiding te zoeken hoor! Ook voor jezelf dat je geen tekorten krijgt. Stefan Kleintjes begeleidt ons en die kan ik je echt aanbevelen! Kun je gewoon via de mail contact zoeken. Verwijzing even bellen naar je huisarts. Provocatie: Stefan Kleintjes hanteert een rustiger opbouwschema waardoor je meer kans hebt dat het goed gaat, je kindje kan er rustiger aan wennen. Je begint dan met 3 dagen 1 theelepeltje yoghurt, 2 dagen rust, 3 dagen 2 theelepeltjes, 2 dagen rust, enz. Hier ging koemelk overigens bij 2 theelepeltjes mis en soja bij 1 theelepeltje. Hier is haar huidje ook wat droog maar dat wijt ik meer aan de kou, gewoon lekker blijven smeren.
Ik ben donderdag begonnen met provoceren, maar ik moest het van mijn diëtiste juist heel snel opbouwen zodat een evt. reactie duidelijker zichtbaar is. Dus donderdag een halve beker melk, vrijdag 1 beker, zaterdag 2 bekers, zondag 2 bekers melk en een bakje yoghurt enz. Tot nu toe nog geen heftige reactie erop gelukkig, dus wie weet was het toch geen kma of zijn zijn darmpjes inmiddels sterk genoeg.
Hier ook Stefan Kleintjes, en inderdaad een veel rustiger opbouwschema. Lijkt mij niet goed om te beginnen met 100 melk. Melk is sowieso moeilijker te verteren dan yoghurt.
en ik maar denken dat ik weer alles mocht eten/drinken dit weekend. had al helemaal zoiets van dit weekend danarol croisantjes met kaas, glas melk, macaroni carbonara en daarna een lekkere bak vla maar helaas.. 1 glas melk dan maar
Stefan is weg tot de 12e, dus dat gaat m niet worden. Maar de vorige keer (toen ik zelf probeerde) reageerde ze niet direct op 1 glas melk, dus ik denk dat het bij ons zo'n vaart niet loopt. Hoe lang duurt het bij jullie kindje totdat ze op de melk reageren?
Als je het opbouwt, merk je een reactie ook wel hoor. Het is toch ook eigenlijk de bedoeling dat er geen reactie komt, of zo laat mogelijk? Tenminste dat zou ik veel fijner vinden dan een snelle reactie. Juist omdat dat meer wat zegt over haar allergie. Overigens twijfelde ik hier na 3 dagen 1 theelepel. Omdat ze een beetje uitslag leek te krijgen, dus toch overgaan op 2 theelepels en toen kreeg ze meer uitslag en werd ze ook wat onrustig, dus toen gestopt. Bij soja kwam de reactie sneller. Overigens stond ik er wel van te kijken hoe nauw het dan komt met wat je eet. Ik moet hier in januari weer uitproberen en als er een klein beetje reactie komt, even dezelfde hoeveelheid aanhouden en een dagje langer rust. Hopelijk gaat het dan lukken. Als ik heel soms een keer zondig lijkt het ook al wat beter te gaan. Misschien dat ze 's nachts een keer extra wakker werd en wilde drinken alleen dat kan dan ook toeval zijn. Dat vind ik dan wel weer lastig.
Hmmm ik denk dat het sowieso een kwestie blijft van proberen. Maar ik ben eerlijk gezegd best onzeker over de vraag of ik het wel herken, want ze blijft maar een beetje aanmodderen... Heb vandaag trouwens de merkartikellijst van het voedingscentrum binnen gekregen. Er is toch nog hartstikke veel wat ik wel mag eten zeg! Je moet alleen net even weten wat precies... Kwam er trouwens ook achter dat ik nog steeds een aantal dingen eet die NIET mogen, misschien dat dat verklaart waarom Esmée soms toch weer een beetje onrustig wordt en buikpijn heeft. Nouja, ik ga eens kijken of het nog beter wordt als ik me PRECIES aan deze lijst hou.