Vervolg KMA

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 4days, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hehe hier net eindelijk gepoept! en wat een moment, hij was net aan het drinken :p haha dat is nog nooit gebeurt. maar goed zolang het er maar uit is. ik ga van het weekend weer proberen, alleen dat niet een glas melk maar gewoon iets met melkproduct erin zoals brood ofzo

hoe gaat het hier met jullie? nog verschil?
    oja en pure chocola mag toch wel?

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Maar helpen de dietisten jullie niet met wat en hoe lang proberen? Precies om die reden wil ik toch ook een verwijzing en wat meedenk-hulp... Vervelend dat je dan nog niets weet he. Het lijkt mij logisch om toch een aantal dagen iets te nemen om toeval van de reactie uit te sluiten.

Raar vind ik dat trouwens, de ene helft van de wereld zegt alle kleuren poep en alle frequenties zijn normaal met bv, de andere helft zegt: groene poep en niet vaak poepen zijn tekenen van allergie...?? Ik vind het heel frustrerend dat dit niet eenduidig is en je niets zeker weet hiermee...

Ik wil toch ook een allergietest vragen bij de ha (nog een keer vragen dan :x), als het positief is weet je tenminste iets zeker. En met haar allergische vader genoeg reden dacht ik zo.

Zit hier met een slapend rolletje op de arm. Ze wordt steeds wakker van het persen als ze ligt te slapen! Nu ligt ze veel rustiger. Echt weer een zielig dagje, gister dacht ik nog dat het sprongetje/de prikjes over waren.

3. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik heb geen hulp ofzo van iemand. ook de KA bemoeit zich er niet mee ook als moest ik dit doen op haar advies. ik luister meer naar mn eigen gevoel want ja ik moet toch wat. en lees veel op internet.

zielig he zo'n dag :( hier gister ook de hele dag pijn in zn buik, hij werd er ook steeds wakker van, en veel persen. vandaag gepoept en daarna in bad geweest en meneer ligt ondertussen al 2 uur te slapen!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Silly, ik zou wel voor een melkproduct gaan omdat je dan een duidelijkere reactie krijgt. Hier werd yoghurt aangeraden omdat dat wat makkelijker te verteren is dan melk.

Pure chocola mag wel maar niet alle soorten.

@Babel, wat voor test wil je? Bloedtest is nog niet betrouwbaar he.
    Hier krijgt ik trouwens wel goede begeleiding hoor van de dietist.
    Qua poep, groene poep kan ook bij krampjes en veel voormelk.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ze testen toch ook met krasjes op de huid? Volgens mij zijn ze niet betrouwbaar omdat ze vals negatief kunnen zijn. Bij positief weet je dan toch meer.

@silly, misschien poept ze dan morgen wel! Mijn moeder is er morgen, die wilde haar wel afsoppen dan :D

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#126 Babel44, 14 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2010
    Het is gebeurd... Zit te voeden, na een afspoelsessie in het grote bad. Ook niet eenvoudig trouwens maar wel gelukt.

Wat een opluchting zeg.;) Ben hier nog niet helemaal aan gewend.

7. 4days

4days Niet meer actief

Ah, zo bedoel je!

Nou ik heb vanmiddag melk gedronken maar bij Esmée is het vandaag vrij rustig gebleven!!! :D Dus ik begin langzaam de hoop te krijgen dat ze toch geen kma heeft! Oke ze leek voor de avond even krampjes te krijgen, maar dat was echt maar even, nu ligt ze rustig te slapen. Wat ik wel vreemd vind is dat ze vanmiddag knalgroene poep had. Zegt jullie dat iets? Want dat had ze eerst dus niet, ook niet toen ik nog melk dronk. Ze heeft de afgelopen 2 dagen nu ineens heel erg veel gepoept, veel vaker dan normaal... :( Ik snap er niks van. En denken jullie dat het alsnog mis kan gaan, ook al ben ik gistermorgen al begonnen met melk?

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hee Cossy, dat is fijn!! Morgen weer een glas melk dus? Dat moet je neem ik aan dan ook volhouden om zekerheid te krijgen.

Ik weet niets over poepkleuren, vraag me dat ook vaak af, dus ik kan je niet adviseren daarover. Ons meisje had dus altijd mosterdgele poep, keurig zoals het hoort bij bv, en 5 of 6 luiers per dag tot ze ineens rond de 5 weken groene slijmerige poep kreeg, eens per 1 of 2 of 3 dagen.
    En nu heeft ze dus tussendoor twee keer 6 of 7 dagen gedaan over het poepen en dan is het weer meer geelbruinig. Wie zal het zeggen...

9. 4days

4days Niet meer actief

Ja hier ook groen slijmerig idd. Maar goed even afwachten nog en niet te vroeg juichen, t kan theoretisch nog alle kanten op. En wie weet is ze wel allergisch voor iets anders.

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#130 Babel44, 15 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2010
    Nee maar het is toch al fijn dat ze nu (nog) niet reageert.

Ons meisje heeft vannacht voor het eerst 7 uur tussen (de start van) de voedingen gelaten :$ :( Dat was max 5 uur tot nu toe, ze was ook zo moe gister. En niet persen tijdens haar slaap... Wat een rust zeg (voor haar zelf ook).

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja fijn he! sinds ik met het dieet begonnen ben slaapt ie ook beter. sinds 2 weken geleden soms zelf om 22.30 de laatste voeding en dan pas om 6.00 wakker! hij word al sinds dit weekend rond 5.00/6.00 wakker. alleen gister heb ik iets gegeten met rauwe uien erin, had al niet veel ervan gegeten maar helaas toch last van zn buik ervan.

ik durf geen melk meer te drinken na vorige week :) hij is tot 00.00 wakker geweest die dag. en gister heeft ie weer zo'n goede dag gehad. overdag heeft ie van 13.30 tot 16.30 geslapen:D

ik ga zaterdag uieten voor de kerst met mn vader. weet niet waarheen (meestal chinees/griek). aangezien dat fijne dieet moet ik dus afzeggen :(

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ben laatst ook uiteten geweest. Ik zou dan naar een 'gewoon' hollands restaurant gaan, waar je vlees/aardappeltjes of friet/groente kunt eten. Tenminste dat vind ik het veiligst. Je kunt dan vragen of ze het willen bakken in olijfolie.

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik ben laatst uiteten geweest bij Napoli in Haarlem. Verse pasta met gemarineerde groenten in verse tomatensaus. Ik had vantevoren gebeld en alles doorgegeven. Vooraf kregen we broodjes, de ober had nagevraagd (uit zichzelf!) en vertelde dat ik het niet kon eten, voor mij had hij olijfjes meegenomen :D.

14. 4days

4days Niet meer actief

Fijn dat jullie beebjes zo goed slapen! En ik zat idd ook al te denken wat ik met de kerst moet gaan eten als ik dan nog (gedeeltelijk?) hypoallergeen eet... Lastig hoor!

Ik heb net met de lactatiekundige gebeld, en ze zei dat het totaal nog niets wil zeggen dat Esmée nog geen duidelijk reactie heeft. Ze zei dat sommige kindjes na een paar uur al reageren, maar andere pas na een week. Ze vond de vreemde luiers eerder een teken dat ze er wél op reageerde. Maar het kan ook toeval zijn, dus er zit niets anders op dan nog een paar dagen door gaan met melk drinken...

Weet ik dus weer niks... :p

15. 4days

4days Niet meer actief

Ow en het lijkt nu ook alsof ze vaak moet overgeven, maar het dan op het laatste moment weer weg slikt...? :( Klinkt dit bekend voor iemand?

16. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja doet ie van mij ook. hij heeft ook reflux, maar toen ik melk gedronken had leek het weer erger te worden

normaal met kerst als ontbijt danarol croisantjes met kaas erin en s'avonds lekker gourmetten en daarna vienneta ijs ;) even een ander ontbijt&toetje verzinnen sowieso

hij reageerde met een paar uur al toen ik melk gedronken had. vandaag een hoop protest. hij wilde niet slapen en ging huilen en ik wist zeker dat ie moe was dus ben naast hem gaan zitten en na 20 min gepiep.. slapen! dat was om 2uur en hij slaapt nu nog!! :D ben echt blij dat het zo goed gaat :)

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@ Cossy, ons meisje heeft dit ook best vaak, maar het is niet echt overgeven en dan inslikken, niet zo heftig bedoel ik, meer soort oprisping die ze dan weer inslikt. Ze trekt ook best vaak een vies gezichtje, zomaar, dat ik ook denk dat haar maaginhoud weer naar boven komt oid.

Over de rare luiers, ik dacht dat die al begonnen waren vóór je melk nam, in het weekend al toen je dacht dat ze misschien ziekig was? Maar misschien haal ik dingen door elkaar.

Hier: vanochtend alweer een luier, "gewoon" (voor haar doen de laatste tijd) groenig met vrij veel stukjes erin. Wat betekende dat ook alweer, die stukjes... En ze moest er nog wel weer veel voor persen vond ik. Ze heeft wel vanmiddag ook uren geslapen - mag dat lag meer aan de omstandigheden denk ik, moe, en echt rustig in slaap laten vallen en daarna stil geweest zodat ze niet wakker werd. Ze ligt nu ook alweer braaf te slapen vanaf 19:30.

@ Silly, goed dat je het zegt, heb de familie waar we gaan eten direct gewaarschuwd...

18. 4days

4days Niet meer actief

Nee in de tijd dat ik geen melk dronk waren ze heel normaal. Elke dag 1 poepluier met stukjes. (stukjes erin is gewoon normaal) Van tevoren poepte ze maar 1 keer per week en dan heel stinkend en zonder stukjes, en sinds ik opnieuw melk drink poepte ze juist 3 keer per dag heel waterig en groenig. :( Vandaag niet gepoept maar wel veel scheetjes en borrelend buikje, dus ben benieuwd...

19. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Beetje oude post, maar ik heb op de becel site gekeken (vriendlief kwam hier nl ook met dat brood aan :D), en daar staat specifiek dat het becel meergranenbrood geen melk bevat:

Allergenen informatie
    Granen met gluten: Ja
    Week- en schelpdieren: Nee
    Schaaldieren: Nee
    Kippenei: Nee
    Vis: Nee
    Pinda: Nee
    Soja: Nee
    Melk: Nee
    Noten: Nee
    Sesamzaad: Nee
    Mosterd: Nee
    Selderij: Nee
    Erwten: Nee
    Sulfiet: Nee
    Lupine: Nee
    Vegetarisch: Ja

Die E-nummers kunnen melk bevatten, maar het hoeft niet. Das het rare met die E-nummers vind ik, de samenstelling daarvan is dus helemaal niet vastgelegd. Sommige E-nummers kunnen ook dierlijk of plantaardig zijn bijvoorbeeld, dat weet je dan ook niet.

Hier: ik heb net ook een lijst besteld bij het voedingscentrum, zonder melk, ei, soja en noten. Ga mijn dieet maar strenger maken, het gaat nl helemaal niet goed :(. Ze ligt weer de halve dag en nacht te persen tot huilens toe, ook al heeft ze net gepoept (di-avond en wo-ochtend ook nog) en huilt en krampt nu bij elke voeding. Hazenslaapjes en korte beetjes drinken, huilbuien en dan weer willen liggen, danweer rechtop, bah, word er echt naar van. Ben nou ook nog bang dat ze toch ook reflux-klachten heeft omdat ze tijdens het drinken zo huilt en krampt.
    Morgen maar weer contact met de huisarts en nog eens advies vragen.

20. 4days

4days Niet meer actief

Babel, wat vervelend... :( Ze kunnen inderdaad al op héél kleine hoeveelheden reageren.

Deel Deze Pagina