@Babel, wat vervelend!! De reflux kan komen door allergieen, hier was het ook gelijk over. Maar ik zou ook idd alle allergene producten laten staan. Dan moet je als goed is vrij snel resultaat zien.
Tsja ik weet het niet meer hoor... Krampjes heeft ze niet, poep is ook weer normaal. Maar de eczeem is wel terug aan het komen... Het zit alweer op beide wangetjes en ook het voorhoofd begint. En ze heeft ook vaak van die bijna-overgeven-oprispingen, of geeft zelfs echt over. En haar buikje is erg borrelig. Kun je ook een beetje allergisch zijn ofzo? Hahaha.
Ingewikkeld he, ik weet het ook niet. Maar ik denk wel dat reacties kunnen wisselen. Smeer je ook tegen de exceem? Ik heb hier het idee dat het smeren meer effect heeft dan het dieet, ik gebruik cetomacrogol-creme, een soort lichte was, heel fijn spul vond ik. Ik ben nu voor de derde dag op hypoallergeen dieet. Lekker gezond trouwens, bijna niets kant en klaars kun je dan eten Laat staan eten halen of bezorgen denk ik... Ben heel benieuwd. Ook gaan we volgende week naar de ka om die toch ook eens om mening te vragen.
Vandaag had ze voor het eerst sinds weken weer stinkscheetjes... En de eczeem is echt weer terug aan het komen, wordt steeds erger... Ook qua oprispingen / overgeven gaat het er niet op vooruit... Die creme heb ik ook inderdaad. En als ik daarmee smeer gaat het inderdaad weg (ondanks melk), maarja dan zie ik de reactie niet meer dus dat doe ik maar even niet. Als je zo gezond wil blijven doen, haal dan vooral NIET de merkartikellijst van het voedingscentrum, want dan zie je ineens weer een hele hoop ongezonde dingen die je wel mag, hahahaha!
Pff ik weet t even niet hoor meiden... Esmée krijgt echt weer eczeem en ze laat ook de hele dag stinkscheetjes en moet (vaak bijna, soms echt) overgeven. Ze heeft nu 2,5 dag niet meer gepoept. Maar ik ben zo onzeker... Zou het wel door KMA komen? Ze is ook een beetje verkouden, haar neusje zit dicht. Moet ik nou stoppen met melk? De diëtiste zei eigenlijk dat ik melk moest drinken tot ik het zeker wist, maar ze ziet er zo slecht uit...
Ow, ze had net voor t eerst weer zo'n ontzettend smerige stink-poep-luier... Mag ik dat als het bewijs zien dat ze inderdaad KMA heeft?
@Cossy, stoppen met de melk hoor! Hier heeft ze normaal geen eczeem en bij melk/soja krijgt ze direct uitslag en dan stop ik dus al. Lijkt mij genoeg tekenen hoor! Ik zou echt stoppen voor ze nog meer last krijgt.
En als je weer gestopt bent, en de klachten verdwijnen weer of worden duidelijk minder, weet je ook genoeg toch... Als je dan blijft twijfelen kun je misschien in overleg met de dietiste het zo nog eens proberen over een maand ofzo. Al met al moet het dan steeds duidelijker worden toch? Hier overgegaan op slapen in haar bedje boven, overdag. Ze heeft daardoor een erg rustig weekend gehad, en wij ook!! Veel geslapen, wel steeds maar een uur of een uur en een kwartier, en dan wakker voor luier en voeding en beetje spelen, en dan hoppa weer naar het bedje. Dat scheelt ieg erg in de onrust. Maar ik mis haar gezellige drukte ook wel een beetje beneden! Ach, dat komt vanzelf wel, hoe groter ze wordt hoe meer wakker tenslotte. Minder onrust kan ook dankzij hypoallergeen eten komen natuurlijk... nu al 4 dagen. Maar ze poept nog niet helaas
Tnx dames, ik was even aan het stressen. Denk dat jullie gelijk hebben. Maar eigenlijk ben ik inmiddels wel helemaal overtuigd. Vanavond had Esmée vreselijke buikpijn en ze blijft maar overstrekken en trappelen, en is erg huilerig. Dat in combinatie met de eczeem die ineens terug kwam, het overgeven, de stinkscheetjes en vieze poepluiers... En het ging ook nog eens allemaal tegelijk weg toen ik stopte met melk. Dat kan toch eigenlijk echt geen toeval zijn... Maarja, als het goed is verdwijnen de symptomen nu weer dan, dus een dubbele controle. Babel, pfff balen die verstopping... Hier duurde het toen ik met het dieet begon nog een hele week voordat ze weer normaal poepte, dus ik vrees dat Esmée ook nog wel even last heeft.
hier gister klein beetje geraspte kaas gegeten en vandaag een boterham met een plakje kaas. ik ben benieuwd hoe het zal gaan. ik wil het nu gewoon 100% zeker weten. ja je hebt het, of nee je hebt het niet. blijf steeds denkne misschien was het wel toeval vorige keer. afwachten maar dus!
Pff ja erg he, die onzekerheid... Dat vind ik nog erger dan gewoon weten dat het KMA is... Esmée heeft nu van de diëtiste officieel de diagnose KMA gekregen. Vandaag zat ze weer heel erg te drukken, en toen kwam er maar een klein beetje van die stinkende massa uit. En vannacht lag ze heel lang onrustig te huilen. Bah, ik ben blij als het weer normaal is!
Mijn meisje is geboren met een ks, dus ze kan ook nog wat mindere darmflora hebben. We gaan dus ook nog probiotica geven, wellicht dat dat de darmpjes wat helpt. Ik blijf wel hypoallergeen eten voorlopig, maar kma is het toch niet volgens mij, en een van de andere allergenen lijkt me toch stug. Silly, spannend! Cossy, goh, arm kind he, maar je bent het tijdig op het spoor en kunt haar nu tenminste helpen. Hoop dat het snel weer okee is.
Hmm nee dat zal ook niet helpen idd... Gelukkig krijgt ze borstvoeding, dat is toch een steuntje voor de darmen. Hoezo denk je eigenlijk dat t toch geen KMA is? Hier duurde het ook een hele week voordat de ontlasting normaal werd. Of merk je helemaal geen verschil?
Ik doe nu al best lang koemelkvrij. Ze leek direct goed te reageren, 3 dagen redelijk normaal gepoept en exceem weg. Maar de exceem komt denk ik door de creme, en de poep was gewoon het patroon, lang niet, dam een of twee keer normaal, dan weer lang niet. Het is morgenochtend ook alweer 6 dagen... Tja, ik geloof er gewoon niet zo meer in. Maar goed, ik ga wel netjes door hoor, en ben ook heel strikt nu.
Ik ga ook maar met jullie meedoen. Heb hier een kleine van 4maandjes die vanaf de leeftijd van 4weken iedere keer wel wat heeft. Reflux, darmverkramping, eczeem, weinig slapen (6 tot 8 uurtjes in 24uur) erg onrustig en alsmaar huilen. En inderdaad, stinkende luiers.. om de paar dagen poepen en het heeft een vreemde kleur. Ik heb zelf een gluten allergie, dus dit wordt enorm zwaar. Geen gluten, koemelk, ei, soja en noten. Wish me luck.
nou heel veel succes! vind koemelk alleen al lastig! hier ging het wel redelijk eigenlijk. vergeleken met town ik een glas melk dronk stelde het niet veel voor dus heb nu bij elkaar 3 dagen (klein beetje) kaas gegeten. maar goed toch maandag avond onrustig maar dat was het. gister de hele dag huilerig en s'avonds veel kramp. vandaag ook weer huilerig. als ik hem in zn bed leg eerst weer overstuur huilen. krijg hem weer niet meer zn bed in (was voor het dieet ook al) en vanaf vandaag vieze stink poepies ook weer dus hou er maar weer mee op. zaterdag had ie gepoept, en nu net vandaag weer gelukkig. mocht ook wel weer een keer dus dat lucht sowieso bij hem op. altijd als ie klaar is met poepen gaat ie lachen
Babel -> Hmm, tsja het zou kunnen natuurlijk... Ik heb zelf tussendoor ook even het idee gehad dat ze toch geen KMA had, en pas later werd duidelijk van wel. Gewoon nog even volhouden inderdaad, uiteindelijk weet je het wel. Jeetje... Ook nog glutenvrij, nee dan blijft er echt niks over idd... (ik eet nu melk, ei, soja, noot en vis/zeevruchten vrij) Sterkte hoor... En met al die symptomen lijkt me de kans op een allergie best groot inderdaad, zeker aangezien je zelf ook een allergie hebt... (ik overigens ook, maar dan een contactallergie) Silly -> Hmm, voorlopig maar geen kaas meer dus... Nouja, nu weet je het wel 1000% zeker. Esmée heeft nu, 4e dag zonder melk weer, nog steeds vieze stinkluiers, maar ze komen wel al weer vaker, dus het zal wel niet meer lang duren voordat het weer normaal is. Ze had gelukkig ook geen echte verstopping zoals eerst, daar heb ik denk ik niet lang genoeg melk voor gedronken.
Hm, ik ben bijna jaloers dat het hier geen KMA is, slaat nergens op natuurlijk, maar ik heb weer een lief babietje op schoot dat maar zit te persen en te persen. Ze lijkt wel iets minder last te hebben dan vorige keer (dus misschien duurt het ook nog een paar dagen...). Het was vanochtend precies een week geleden . Vrijdag gaan we naar de ka, die zal toch ook wel zeggen dat het er allemaal bij hoort. Nou ja, we zien wel. Mamalief, heel veel succes!! Als je eenmaal je vervangende producten hebt gevonden valt het erg mee. De natuurwinkel heeft bijv soja- en melkvrije chocola . En je weet al dat je een lijst met merkproducten kunt bestellen bij het voedingscentrum? Voor 15, dan vink je aan wat je allemaal niet mag.
Logisch hoor! Als het KMA is kun je tenminste iets doen zodat t beter wordt... Maar hoe lang ben je al op volledig hypoallergeen? Want mijn diëtiste zei dat je toch ook wel aardig wat kinderen hebt die alleen allergisch zijn voor ei, of juist voor soja.