En dat schiet dus niet op! Zij rust lekker uit terwijl ze af en toe een paar slokjes neemt, maar ik zit echt een uur ofzo totdat ze een keer verzadigd is. Als ik haar voor die tijd loskoppel wordt ze boos, en mocht ze echt in slaap zijn gevallen slaapt ze wel door maar is ze na een uur weer wakker voor een voeding. Als ik probeer haar zo wakker mogelijk te houden, werkt het gewoon niet, ze valt in slaap voor je het weet. Ik wil dit niet meer zo, want ik ben zelf super moe, en ik zit nu van elke 3 uur minstens eentje met haar wakker en ben 's ochtends gesloopt. Liggend voeden werkt niet, dan valt ze nog harder in slaap en is na een half uur ofzo weer wakker voor een paar slokken, en daar slaap ik niet bij "door" ofzo. Herkent iemand dit? Is dit een "fase"?? Is dit omdat ze nog er moe is doordat ze ziek is geweest? Overdag is ze gewoon weer haar vrolijke zelf. Is dit mamahonger, volgens mij krijgt ze wel echt wat binnen dus volgens mij is het wel een echte voeding die ze zo drinkt. Waar is de tijd dat ze lekker vrolijk wakker werd, doordronk, en we nog een beetje konden knuffelen/geinen waarna ze weer lekker diep in slaap viel... Babel
En hoort hard huilend wakker worden (overdag) er ook bij? En niet aangekleed/verluierd willen worden maar alleen bij mama zitten?
Klinkt als een fase (die ik overigens niet ken, Simone heeft geen sprongetjes of hoe je ze ook maar wil noemen). Jammer dat liggend voeden niet werkt voor je, kun je dan zelf niet slapen of durf je niet? Ik geef regelmatig slapend de borst, ik lig dan op mijn zij en Simone hapt aan en valt dan uiteindelijk ook weer in slaap. Vaak word ik dan een uurtje later wakker en dan leg ik haar terug (of ik por papa en dan legt hij haar terug)
en stiekem je tepel verruilen voor een speentje? Mirza heeft hier wel es de neiging, nadat ie eigenlijka l vol zit..en dus alleen nog maar mij als speen gebruikt..om in slaap te vallen..(logisch, lekker warm bij mama) Maar al sik merk dat ie in elk geval vol zit maar nog gewoon mn tepel in zn mond houdt voor niks, geef ik het speentje, en issie weg...helemaal knock out binnen notime De rest klintk wel als een sprongetje, hier rond 5,5 mnd de 6 mnd sprong...duurde een week volgens mij Daarbij weet ik niet of ze mss tandjes krijgt? verkouden is? Kan ze niet gewoon bij je blijven liggen slapen, als je liggend voedt...al is het even tijdelijk...?
Speentje heeft ze hier nog nooit wat aangevonden.... Wel goed idee, alleen gaat het me erom dat ze juist meer binnenkrijgt voor ze in slaap valt en dan langer kan slapen. Liggend voeden en samen in slaap vallen is op zich heel fijn, maar voor 's nachts echt niet handig meer want dan krijgt ze nog minder binnen en wil elk half uur wel weer wat drinken en daar word ik dan wel wakker van steeds.
Hm, Simone drinkt gewoon door als ze slaapt. Soms is dat niet handig, ze kreeg slapend de fles van mijn zusje laatst en aan het eind schrok ze wakker en zette ze het op een brullen want dat gezicht had ze niet verwacht, sneu he Ik heb wel iets gelezen over borstcompressie tijdens het voeden als je kindje tijdens het eten in slaap valt, maar dat gaat vooral over hele kleine ukkies die geen kracht hebben voor de 2e toeschietreflex. Misschien is dat iets?
nou idd borstcompressie wordt de mijnne atijd weer ff "wakker" van...staat ie weer even ops cherp haha...want dan is de stroom weer ff hard.. denk dat die tip van mamavansimone wel helpt
Ja borstcompressie doe ik ook al idd . Ze wordt er niet wakkerder van maar krijgt wel wat meer/sneller binnen, waardoor ze hopelijk iets langer slaapt daarna... Het mag trouwens alleen al ze zuigen, anders kunnen ze zich naar verslikken in een mond die onverwacht vol melk zit. Het is volgens mij een soort gewenning van half wakker worden en dan lekker aan de borst willen om in slaap te vallen. Ze is echt nog niet erg hongerig nl en laat zich ook troosten in eerste instantie. Maar niet terugleggen - wil haar niet laten huilen dan .
hmmm, ja vandaar dat ik dahct, speentje trucje...omdat ze dan meer even sabbelt/drintk om weer in slaap te vallen... lastig, hoe gaat het nu?
Ja snap het. Gister was ik eindelijk genoeg "bij zinnen" om het eens aan te pakken (was/ben nog zelf ziek met koorts) en had besloten om te proberen haar te troosten, en als dat niet zou lukken om ieg om en om een troostborst (alleen om in slaap te laten vallen) en een voeding te doen. Scheelt ieg een uur rechtop zitten Maar het ging heel goed, half twaalf en kwart voor vier gevoed, en tussen die twee nog twee keer kunnen troosten in bed door er heel snel bij te zijn. Na vier uur heeft ze geslapen tot 8 uur zonder huiltjes! O ja, om vier uur was ze ook gewoon wakker tijdens het drinken! Ze zat gister op de creche ook voor het eerst weer op 160ml per voeding, dus dat maakte ook dat ik wel durfde te rekken. Pfff komt vast goed dus! Thx voor het meeleven
is het niet gewoon ene dipje? omdat je zgetd at je ziek bent...? fijn dat het wel de goede kant opgaat!
Ja ik snap de gedachte, maar volgens mij heb ik genoeg melk (volle borsten) en is ze juist NIET hongerig of ontevreden, maar alleen maar slaperig... En drinkt ze daardoor weinig, en is dan weer snel wakker. Ik heb veel nagekolft de afgelopen tijd, na de 4 mdn dip, om mijn productie goed te houden, de voorraad aan te vullen, en vooral ook toen eerst zij en nu ik ziek was/ben, om de zorgen dat mijn productie niet keldert. Ik heb er wel weer vertrouwen in hoor, nu