ikke niet hoor ik probeerde alleen te helpen.. ontopic bij de jumbo hebben ze idd veel daar heb ik veel gehaald, ik vond het toen ik eenmaal bezig was ermee wel meevallen juist hoeveel ik erop moest letten, als je veel vers kookt dan word het veel makkelijker.. Ik zag dat je trouwens steeds meer minus l producten had zelfs kaas, creme fraiche e.d. best uitgebreid!
triskele ga volgende week gewoon eens op me gemakje door de jumbo lopen en lezen en kijken wat ik allemaal wel ka hebben.. maar wat voor drinken mag je bijvoorbeeld wel en wat niet
thee kan nooit geen kwaad en alle minus L melken (dus chocomelk en gewone melk) ik geloof dat alles frisdranken (cola. 7up en sinas e.d. wle okay waren maar moet je maar even op etiketje kijken) Idd gewoon op je gemakkie door de supermarkt heenlopen en rustig alles lezen...
Qua boter is de dieetvariant van Becel en AH (blauwe kuipjes) lactose vrij. Verder kan het goed zijn dat je al heel veel verbetering merkt, als je veel producten vermijdt. Je hoeft dan niet alle verpakkingen te controleren. Alles waar melk in zit kan niet, tenzij duidelijk aangegeven lactosevrij. Denk ook aan slagroom, creme-fraiche, roomsaus (ook uit pakje zit melk in). Verder inderdaad zoals hierboven genoemd, taxi en rivella vermijden, zit ook melk in. Ze hebben bij mij een paar jaar gelden vastgesteld dat ik lactose slecht verdraag. Door er goed op te letten weet ik nu hoeveel ik kan verdragen, zonder dat ik er buikpijn van krijg. Dat hangt trouwens wel erg van mijn weerstand af. Maar meestal kan ik wel 1 klein bolletje ijs eten, of een kopje cappucino drinken