Kan iemand mij vertellen wat zijn ervaring is met een netbook icm tekstverwerken? In principe ben ik hem alleen nodig voor i-net, mail en tekstverwerken, maar aangezien de netbook een scherm heeft van 10 inch lijkt me dit erg klein voor hele lappen tekst. Of valt dit mee? Beginnen de lettertjes niet te duizelen op den duur? Lijkt me erg handig zo'n klein compact ding en veel goedkoper dan de meeste laptoppen. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb een "grote" en mijn vriend heeft een "kleine" zoals we er hier in huis over praten hahaha.... maar uhmz, ik moet altijd even wennen als ik achter die kleine van hem kruip, maar mijn vriend moet andersom wennen aan die van mij. Dus ik denk dat het typen een kwestie van wennen is... Verder is mijn vriend hier heel erg over te spreken. Hij heeft een asus mini. En internetten, mailen, uitzendingen terug kijken gaat prima! Ik neem hem soms mee als ik op pad ga, stuk fijner (kan in mijn handtas) dan zo'n grote.... succes ermee
Ik heb een asus Eee pc geweldig ding, lekker compact je neemt t overal mee naar toe en je kunt er alles op doen wat je op een grote laptop ook kunt en je scherm is heerlijk groot vergeleken met een notepad ofzo. Je kunt er ook prima tekstverwerkingsprogjes uitvoeren.
Hier ook een Asus EEE met 10 inch scherm. Typen is echt een kwestie van wennen, maar ik kan er echt wel hele verhalen op typen. Vind het ook wel heel erg prettig, toetsen zitten dicht bij elkaar, dus snel typen gaat erg makkelijk. Klein scherm: voor tekst maakt dat niet zo veel uit vind ik persoonlijk. gewoon omhoog en omlaag scrollen. Ga je foto's bewerking vind ik het persoonlijk een ander verhaal, want dan is het niet fijn. Daarnaast vind ik de batterij duur ook echt super, dus je hoeft niet altijd of na 30 min/ 1 uur alweer aan netstroom zitten.
Hier heeft mijn vriend ook een netbook en ik een grote. Vind dat ding van hem echt een onding en typ er helemaal niet graag op. Ook is de harde schijf al kapot geweest binnen een half jaar, en is de accu nu half naar de klote. Hij heeft een acer trouwens. Momenteel geen geld voor een nieuwe laptop voor hem maar zodra dat er wel is komt die er meteen! Hij vind het zelf geloof ik ook maar een onding. Ohja en video's van hoge kwaliteit trekt dat ding ook niet. Mijn laptop (asus) kan gerust 3 tot 4 uur zonder lader, heerlijk dus! Succes met het maken van je keuze!
Zie dat het dus voornamelijk een kwestie van gewenning is. Het grootste deel zal ik hem gebruiken voor tekstverwerking, moet voor school veel verslagen schrijven en dan is het handig dat ik hem makkelijk mee kan nemen. Denk dat ik maar even langs de winkel ga om het persoonlijk uit te proberen. Bedankt voor jullie reacties!!