Ik ben net terug van de vk en kreeg ook meteen een echo! Helaas was er nog niks te zien op het beeld, alleen mijn baarmoeder was opgezet maar geen vruchtje te zien:x Volgens mijn vk is een normale eisprong tussen de 8 en de 10dg. Mijn eisprong heb ik gevoelt 26jan dat zijn dan 13dg na mijn laatste menstruatie! mijn laatste menstruatie was 13jan. Dus mijn vk zegt nu dat ik waarschijnlijk pas 5wk+ ben en dat het dan normaal is dat je dan geen vruchtje ziet! Over 2weken mag ik terug komen en dan moet er wel degenlijk iets te zien zijn, ze zei dat me geen zorgen moest maken! Nou dat doe ik dus wel Mijn moeder zei dat ze dat ook had toen ze zwanger was van mij, en de dokter dus gewoon zei dat ze NIET zwanger was terwijl ze dat wel was.. Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt? Maak me toch wel een beetje zorgen, was zo blij dat al 3wk voorbij zijn sinds ik de positieve test in handen had!
Ik denk dat je gewoon minder lang zwanger bent! Hoe moeilijk het ook is ( geloof me ik snap het helemaal) denk ik toch dat je die 2 weken af moet wachten!? Succes meis
wanneer had je je eerste positieve test in handen? Ik heb ongeveer hetzelfde zie topic:http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/339746-wie-embryo-groeispurt-gemaakt.html
jah had ik net gelezen! Had 7-2 een licht positieve test, vandaar dat ik het raar vind! Had ik wel al snel hcg in mijn urine!! 10-2 was hij duidelijker!!
Melanie: ik teste licht positief terug gerekend toen ik drie weken zwanger was. Eerder kan volgens mij ook echt niet. Dan zou je nu minimaal 5 weken en 6 dagen zwanger moeten zijn. Heeft ze de echo inwending of uitwendig gedaan? Bij het laatste kan het best zijn dat het nog moeilijk in beeld te brengen was.
Ja klopt dat dacht mijn vk dus ook.. maar alle calculators op internet zeggenw eer 6+, ookal weet ik dat je daar niet vanuit mag gaan maar toch blijft het knagen aan me! De echo is indd uitwendig gedaan met een volle blaas! De baarmoeder was wel te zien, en ook al een(vaag) donker holletje waar de vrucht dan in zou moeten zitten...
Wat is de reden dat je al zo vroeg een echo krijgt dan? Want nu zit jij in de stress voor misschien helemaal niks! Als de echo gewoon rond 10weken gemaakt was had je gelijk een mooi springend wondertje gezien....
ja leuk is dat idd.....nu zit jij in de stress... Maar je moet je wel realiseren dat je gewoon vroeg was met een echo.....
ik ben het niet hellemaal met je eens inderdaad 6 weken is erg vroeg voor een echo je zit dan net in zo,n twijfel periode van wel of geen hartje . daarom worden ook veel vroege echo,s gedaan bij 7 weken en neit 6 weken bij 7 weken moet het hartje echt wel kloppen en heb je gelijk meer duidelijkheid , ik heb namelijk een echo gehad bij 7 weken en dat was al super duidelijk. ik lees dat de echo uitwendig is gedaan , dit kan ook een rede zijn van het verschil in meting tot 10 weken heb ik al mijn echo,s inwendig gehad en zelfs toen zat er bij 10 weken 6 dagen verschil in meting .
uit eigen ervaring weet ik dat het met zo`n vroeg echo zo verkeerd kan gaan Ik zou 7 weken moeten zijn en was dit gewoon nog helemaal niet maar mij werd wel verteld dat het een ma was:x Totaal onnodig en nu is ze 1,5... Ik vindt dat als jij niet in de mmm zit je gewoon pas met 10 weken een echo moet krijgen zo voorkom je zo`n dingen ook! Het is gewoon zonde van het begin van zoiets moois dat ts nu in de stress zit. Alhoewel er is verteld door de vk dat ze zich niet druk hoeft te maken en dat het normaal is dat je nog niet veel ziet, doe je dat nu natuurlijk wel.
ik snap zo ie zo niet dat een vk bij zo,n vroege zwangerschap inderdaad een uitwendige echo doet . ik heb 2 miskramen gehad en ben nu weer zwanger en was blij dat ik nu een echo kreeg bij 7 weken , maar dit werd wel gedaan door een gyn en inwendig en met de nieuwste apparatuur! als je die echo ook ziet zo duidelijk .
ja en dan is zo`n vroeg echo ook weer heel anders he Ik had dus ook gewoon de pech dat de app te oud was...en ik was pas 5-6 weken... En idd inwendig moet je altijd doen bij zo vroege zwschap....dat bedoel ik ook juist allemaal....het was gewoon onnodig dit
dus ts.... mischien kan je kijken of de vk je een doorverwijzing wilt geven naar de gyn zodat hij een inwendige echo kan doen over een week of 1 a 2 want ben bang dat ze bij de volgende uitwendige echo nog weinig kunnen zien !
Nou ik hoop dat er over 2wk wel wat te zien is! Volgens mijn berekening ben ik dan 8+. Volgens de vk ben ik dan 7+. Dus het is gewoon nog even afwachten!
Vaak vragen ze ook helemaal niet goed naar je cyclus ..... IK weet niet of het nu nodig is om naar een gyn te gaan.....gewoon even afwachten nu niet?
Ik lees ook steeds meer ervaringen hierover... te vroege echo´s eigelijk! Ik heb zelf met 6wk± 5 een echo gehad vanwege bloedverlies...toen was alles te zien..vruchtje en hartactie. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn zei mij vk nog. Heb echter wel vanaf 5wk in onzekerheid gezeten, kreeg dus een week erna pas een echo.. er zit helaas niets anders op dan wachten helaas. Dat is dus echt een nadeel van vroeg echo´s Duim met je mee!
Eisprong 26 januari 26 januari + 14 dagen = 10 februari NOD = 4 weken zwanger Nu is het 27 januari, dus 6 weken en 3 dagen zwanger