hai vervolg op mijn vorige posts ik en men vriend houhen een break we wachten het einde van de maand af (ivm werkcontract van mij want als dat nt verlengd word krijg ik een wachtuitkering en daar kan ik niet van leven) laat ik zeggen dat ik gemiddeld tussen de 1000 EN 1300 per maand verdien (affhankelijk van of ik al kan doppen of ik mijn contract kan verlengen) daarvan zou er 450 euro naar huur gaan is het mogelijk om rond te komen met dit loon, zonder mijn spaargeld aan te raken (is niet veel en hou het liever voor geval van nood) ben nu 21, mijn zoontje is 10 weken ben 2,5 jaar samen met vriend en nu een tijdelijke break graag ervaringen van mensen die alleen zijn en moeten rondkomen met een gelijkaardig loon (de break zal wss een aantal maand zijn, wat betekent dat ik de borg al kwijt zijn) tenzij iemand een andere opl heeft dan iets te huren oja, woon in belgie, niet dat dat iets uitmaakt,maar mss id de wetgeving wel iets anders op dit vlak? xxx thanx
als je gaat doppen ga je als alleenstaande mama ongeveer een 900 euro hebben, huur 450, eletriciteit en gas ook gemiddeld een 120 euro/maand, 50 euro/maand internet. je hebt wel nog je kindergeld is denk ik 75 euro/maand en als je dopt zeker naar de ziekenkas gaan en doorgeven want je betaald dan minder eraan en krijgt meer terug van je visites en medicijnen en betaaldt minder aan medicijnen ook. dus reken dat je ong 500/maand hebt om eten te kopen en alles voor je kleintje wat niet veel is maar als je goed uitkijkt wel te doen. je kan natuurlijk ook aan je vriend vragen dat hij tijdens de break een bepaalde som geeft voor jullie kleintje om bij te dragen in de onderhoudskosten van je zoontje. wettelijk is dit normaal gezien 150/maand. als je gaat werken heb je iets meer ruimte natuurlijk dus als je zuinig bent moet het wel lukken