Nee hè, zijn ze weer..

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik dacht al deze week dat ik gek werd.. Ik hoorde weer dat geluid.. Maar het is alweer vier jaar terug.. Dat kon toch niet...

En toen zaten we gezellig in het badje buiten en hoorde ik het weer, keek en.. God nee daar zijn ze weer.. De hoornaars!

Vier jaar terug heeft iemand van de vrijwillige brandweer ze met tegenzin en een gigantische spuitlans een dodelijke douche gegeven. Ik wil de natuur zo min mogelijk vergiftigen hoor, maar een wesp van 3cm heb ik liever niet in mijn tuin.

Mijn man vond het al zo vreemd dat er zo weinig wespen zaten, die vreet de hoornaar namelijk op..

Volgens mij hebben ze nu een nest in de garage, mijn man durft niet te kijken hihi.. Maar ik heb het geluid dus ook gehoort in onze slaapkamer, leek wel alsof ze in de schoorsteen zaten.

Wij heeft deze beesten ook al eens gehad en kwamen ze het jaar erop weer terug? Os er wel eens iemand hier gestoken door een hoornaar? Ik doe het in mijn broek, vind ze echt doodeng.. Wil echt weten waar dat nest zit, zit ie hoog dan mogen ze wat mij betreft wel blijven zitten, zit ie laag dan ga ik maar weer een vrijwilliger zoeken..

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ieee jakkes heb ze nog nooit mee gemaakt
    maar ze kunnen wel op verschillende plaatsen gaan zitten of het nu hoog of laag is
    jakkes

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh vreselijk, die vind ik zo eng!!

Wij hebben een paar jaar geleden een wespennest gehad en kreeg toen als tip dat ik de gemeente voor dit soort zaken kon bellen...uiteindelijk niet nodig geweest omdat de verhuurder het zelf opgelost had maar misschien kunnen die nog iets voor je beteken qua ongediertebestrijding ofzo?

Sterkte! Vooral met kinderen echt naar om zoiets in de buurt te hebben.

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Heb ff opgezocht via google, maar jak wat ziet ie er vies uit. Er staat wel beschreven dat die beesten minder agressief zijn dan de gewone wesp, maar mocht ie steken, dan is ie pijnlijker. Ik hoop voor je dat het nest heel hoog zit, want hij verweert zich blijkbaar wel! Succes ermee!

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @moontje

Het geboortejaar van Eef staat verkeerd!

6. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb ze hier elk jaar (maar woon wel in Frankrijk).

Vorig jaar een nest in de schoorsteen in de keuken (niet gebruikt maar wel open) waardoor we dus constant hoornaars aan het killen waren in de keuken (ik heb nooit een verdelger laten komen :), dacht dat ik het zelf wel aan kon - één morgen liep ik de keuken in en er zaten ongelogen een stuk of 50-100 van die engerds in de keuken. Met vliegenspray en een mepper heb ik ze uiteindelijk allemaal uit weten te moorden...). Dit jaar geen nest in de schoorsteen gelukkig, maar ik zie ze buiten wél regelmatig. Gelukkig zijn ze inderdaad een stuk 'kalmer' dan wespen.

Wonder boven wonder ben ik nooit gestoken. Ik hoop het ook écht nooit mee te maken...

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ieuwww! Komen die ook voor in NL?!
    Ik heb er ooit 1 in Italie gezien, dat kan ik me nog goed herinneren (was een jaar of 11 ;)). Een enorme wesp, was me echt kapot geschrokken!!
    Ik zou geloof ik 100m verderop gaan staan en de ongediertebestrijding bellen en pas terugkomen als ze allemaal dood zijn.

Papaver :$ Held!!

8. Papaver

Papaver Niet meer actief

#8 Papaver, 27 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2012
    Ik moest wel, mijn baby lag boven te slapen. :)

Het was natuurlijk veel heldhaftiger geweest als ik gewoon een verdelger had gebeld, maar ja dan had ik een telefoontje in het Frans moeten plegen, en ik woonde hier toen nog maar net en durfde niet... :)

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ieuwwww! ik zou gewoon weer een verdelger erbij halen hoor...

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    2 jaar geleden een wespennest gehad! er is iemand bij geweest die er voor geleerd heeft zeg maar haha. na een paar dagen weer rust in de tent :) wespennest pak ik meteen aan!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

bah als ik dit hier allemaal lees heb ik al zin om heel hard te gaan rennen, tja haha panische angst voor wespen enz,...

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je denkt dat er een nest in de garage zit, zou ik even de open haard aan doen ;). Maar het zijn echt enge beesten, mijn schoonouders wonen in Frankrijk en daar hebben ze altijd wel een nest. Je kan daar speciale spuitbussen kopen tegen die beesten en dat helpt altijd, ze vallen dan met bosjes uit de boom waar ze in zitten (gelukkig dus altijd in bomen...)

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zomerr bedankt, heb het meteen veranderd :)

Het wordt nog mooier.. Het beest vloog net weer rond en we hebben ff gekeken, maar hij is groter dan 3cm, dus ik denk dat het een zij is en zelfs de koningin die een plek aan het zoeken is.. Hoop het, want als het gewoon een werkster is dan verhuis ik nu nog, wat een beest.. kon het niet opbrengen het beestje dood te meppen.. Was ook bang dat ik zou missen haha..

Ze vloog net richting de buren, hoop dat ie daar blijft...

14. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Jaren geleden ben ik gestoken door zo'n beest en ik heb er werkelijk waar nog een litteken van op mijn arm... rotbeesten zijn het!

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ooh.. Moet meteen aan Eefje denken, moet er niet aan denken dat zij er eentje tegenkomt :(

16. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik heb ze zelf nog nooit gezien, maar zo via google :$ wat een griezels!

17. Ik heb vorige week voor het eerst in mijn leven z'n enge hoornaar gezien.
    Hij heeft een hele dag op de kliko gezeten en na dat ik hem perongeluk weg had gejaagd kwam hij na een uur weer gewoon terug en niet van plan te vertrekken.
    Ik heb toen de kliko nog een stukje verder open gezet en toen hij er inzat snel dicht gedaan en de dagen afgeteld tot de vuilniswagen kwam.
    Eng beesten,hoop voor je dat je geen nest hebt in de buurt van je woning.
    Misschien toch maar eens een gokje wagen en in de garage kijken of ze daar zitten.

18. Hier een foto van de hoornaar voordat hij met de vuilniswagen mee ging.

Bijgevoegde bestanden:

19. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    BAH!!!!!!! Dat je er uberhaupt een foto van durfde te maken! brrrrrr

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ja, die kenmerkende rode kop.. Heerlijk..

Deel Deze Pagina