ik heb een hoop goede schone knuffels; wie heeft een goed doel?

Discussion in 'De lounge' started by Juud, Dec 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Het onderwerp zegt genoeg. Ik heb mijn huis eens flink doorgewerkt en ik kwam veel knuffels tegen waar eigenlijk nooit echt mee is gespeeld, maar die ik wel voordurend overal vind. Ze liggen dus in de weg, terwijl ze nog ergens wel gewenst kunnen zijn.

Ik heb ze gewassen en/of uitgeslagen en buiten opgefrist en ze zijn echt nog prima. Ik zou ze graag willen weggeven aan een goed doel, bijvoorbeeld weeskinderen in Afrika of Roemenië of zo. Ik heb hier echter geen adres van.

Wie weet waar ik ze naar kan sturen?

Dank!!!

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Volgens mij kun je dat soort dingen ook bij de voedselbanken afgeven, die zijn er ook blij mee, worden kindjes in Nederland er blij van ;)

3. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Je zou ze ook bij een ziekenhuis bij de spoedeisende hulp kunnen afgeven, dan kunnen zij er de pechvogeltjes mee blij maken die daar langs komen.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Knuffels heb ik nog niet opgespaard, maar als, dan gaan ze naar onze gastouder of naar het ziekenhuis inderdaad. Ik geef heel graag iets aan de kindjes in Nederland en in mijn eigen omgeving, die het heel hard nodig hebben.

5. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Ik heb het bij het KDV nagevraagd, maar die hadden er al genoeg. Zij wilden liever dat ik het aan een goed doel gaf. Het ziekenhuis heeft wel een policy als het gaat om knuffels (hygiene), en die kindjes krijgen uiteindelijk ook vaak van familie veel knuffels.

Bij de speelgoedbank hier nemen ze geen knuffels aan..... Ik ben dus nog niet verder. De inzamelpunten die ik via google zijn hier ver vandaan (Noord-Limburg). Opsturen is niet altijd mogelijk...

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    het eerste wat ik dacht was: voedselbank!!

7. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Voedselbank wil hier dus geen knuffels. Werkt samen met de speelgoedbank. :(

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    In Nederland halen ze de neus op voor tweede hands spullen. ( hoeze echte armoede ;))

Waar je wel altijd even mee kunt bellen is Dorcas

Dan heb je twee vliegen in 1 klap. Kunnen mensen met een kleine beurs in Nederland leuke spullen kopen en worden mensen die het echt nodig hebben in een arm land ook gesteunt.

Dorcas

Succes

9. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    asielzoekerscentrum??

10. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Dank! Mijn familie woont in Noord-Holland, dus ik kan het daar ook persoonlijk afleveren! Andere ideeën mogen komen hoor. Binnenkort gaat ook de bezem door de garderobe en de speelgoedkast!

11. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    en als je eens langs een weeshuis in nederland gaat?? denk dat er genoeg nederlandse gezinnen zijn die het wel echt nodig hebben maar in nederland rust nog een soort taboe op om hulp vragen... of aangeven dat je geen geld hebt.. en er zijn genoeg weeskinderen in nederland die wat liefde en aandacht nodig hebben

12. Zus

Zus Fanatiek lid

Jun 25, 2008
    1,081
    0
    0
    Misschien kan je ook Happy-kidzz benaderen. Zit ook in Noord-Holland

13. hardloper

hardloper Niet meer actief

niet iedereen hoor, we hebben sinds een paar maanden een kinderkledingbank en elke vrijdag zitten we vol en gaan er weer veel ouders met kleding weg, en het is echt tweedehands en echt niet allemaal perfect, maar als je niets hebt voor je kind ben je daar echt reuze gelukkig mee.
    Als je je neus optrekt voor tweedehands heb je gok ik gewoon genoeg centen om alles nieuw te kopen.

dorkas wel goed idee trouwens.

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    guppie hebben jullie niets aan die knuffels dan??

15. hardloper

hardloper Niet meer actief

de gemeente is nog bezig met een pandje. zolang we dat niet hebben zitten we in een kamer bij mijn vriendin. is dus erg krapjes, vandaar dat we voor nu richten op kinderkleding, das het hardste nodig. als we een pandje krijgen is dat natuurlijk ook welkom. (we geven vaak knuffels mee aan meekomende kindjes:))
    hopelijk hebben we snel het pandje:D

16. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    oew succes!! hopelijk werkt de gemeente mee!!

17. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Wat leuk en lief dat iedereen zo meedenkt!

Maar to-the¨point: ik wil graag doneren aan een doel en concreet adres omdat ik zelf dus alle concrete doelen en adressen hier in de buurt zag afketsen. Ik vind het idee van Guppienl dus echt top en zou graag via PB wat meer gegevens willen hebben! Heb je PB gestuurd!

Share This Page