(mocht dit niet in de juiste categorie staan, sorry!) Ik heb zelf de nodige piercings, en dus ook eentje in mijn vagina. Mijn tepelpiercings heb ik al uitgedaan (omdat ik wel graag mijn kind -later- borstvoeding zou willen geven), en nu hoorde ik van mijn buurvrouwtje dat ze haar piercings uit had moeten doen in het ziekenhuis. De piercing daar beneden zit door mijn clithood, en dus niet echt in de buurt van waar de baby uit zou moeten komen. Kan iemand me hier opheldering over geven waarom piercings uit moeten? Kan me wel enigszins een voorsteling maken, maar het sieraad is alles behalve schadelijk/scherp. En iemand hier ervaringen mee?
Je hoeft ze er niet uit te halen hoor.....alleen wanneer je een keizersnede zou krijgen moeten ze er uit. Al weet ik niet hoe het zit met die piercing daar beneden...ik weet niet of het met eventueel uitscheuren kwaad kan. Anders even aan je VK vragen!
Mijn buurvrouw had ook tong en lippiercing en die moesten ook uit voor de bevalling. (Ze is vaginaal bevallen).
Ik heb de navelpiercing er al uit moeten halen. Ik heb er ook een in de clithood, maar ik denk niet dat je zo ver uit gaat scheuren, anders is de plasbuis ook naar de klote. Ik belandde eens in het ziekenhuis na een snowboardongeluk waar ik mijn bekken brak en toen moest ik door de CT en moest ie eruit! Toen kreeg ik 'm er niet uit en mijn vriend ook niet, dat was zo genant, en die mensen maar wachten. Dus ik zou het wel even proberen vantevoren.
De rede dat je piercings uit moet doen, is omdat door het metaal je brandplekken kan krijgen als ze moeten gaan snijden. Vaak gebruiken ze dan een soort apparaat wat met stroom meteen bloedvaten dicht brand. En als je piercings in hebt, kan je brandplekken krijgen door de stroom die door je lichaam gaat. Anyway, je kan dus in principe wel bioplast (soort plastic) of glas in, maar metaal (titanium, chirugisch staal etc) dus niet. Verder wordt geadviseerd een clithood zeker NIET in te houden bij de bevalling. Wat ze kunnen er toch achter blijven hangen (handschoentjes enzo.. alles gaat heel snel, dus hebben ze vaak geen tijd om ook nog op piercings te letten). Ik heb zelf ook mijn tepelpiercings uit gedaan, maar mijn andere piercings (septum, opgerekte labret waar nu een plugje van 6 mm in zit, helix en een rook) wil ik echt wel in houden. Maar dan doe ik tegen die tijd wel bioplast in.
ocean soul, daar heb ik nog nooooooooit van gehoord wat je nu zegt en ik werk al een aantal jaar zelf in het ziekenhuis.. vroeg het net hier na aan iemand die hier was (arts in het ziekenhuis) en die begon hartelijk te lachen... piercings moeten in het ziekenhuis uitgehaald worden puur uit hygienisch oogpunt! Een piercing dient in ieder geval te moet worden verwijderd als dit zich bevindt in het gebied dat gedesinfecteerd moet worden. Ook alle piercings die op plaatsen zitten waar eventueel katheters worden ingebracht, bijvoorbeeld blaascatheter of intravasale lijnen, moeten verwijderd worden. Ook in het werkgebied van de anesthesist mogen geen piercings aanwezig zijn. Dus denk dat die vanonder er wel uit moet.. mocht je last minute een ks krijgen (en dus een catheter)
@JsztD: op het piercingforum (www.piercingforum.nl) zijn hier ook heel veel vragen over geweest, en is geantwoord door mensen die zelf anesthesist zijn en dus bij operaties aanwezig zijn. Dit was hun antwoord, dat het uit moet vanwegen mogelijke brandplekken. Als piercings uitmoeten bij bevallingen dan hoeven toch niet alle piercings uit? Ik ken mensen die bij hun bevalling ALLE piercings uit moesten doen, wenkbrauw, tongpiercing, zelfs oorbellen en neusknopje! Dat lijkt me toch echt onzin als het alleen om hygienisch oogpunt gaat.
Grappig, ik ben ook lid van het piercingforum! Ja inderdaad ik heb ook van mijn buurvrouw gehoord dat ze haar tongpiercing en lippiercing uit moest doen. Toen had ze maar gezegd dat ze dicht waren gegroeid. En vanwege brandplekken kan je idd bioplast of ptfe indoen; dat heb ik nu bij mijn meeste piercings in. Ik zou het echt ontzettend vervelend vinden als ik mijn clithoodpiercing eruit zou moeten halen, maar ik begrijp het wel. Wél zou ik het ontzettend zonde vinden, als mijn tunnels en andere kraakbeen piercings eruit moesten.......
ik zit op het piercingforum, maar sinds het nieuwe forum ben ik er niet meer geweest, omdat ik niet kan inloggen. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het lukt me niet.... K ga denk ik maar een nieuwe account aanmaken. Anyway, ik zou er ook echt van balen als ik AL mijn piercings uit moet doen....
Nee hoor is geen onzin, alle ''kunstmatige'' dingen moeten uit/af... zo ook nepnagels etc. Mits mogelijk natuurlijk, je kan niet als je ineens een ks krijgt je nagels eraf krabben ofzo haha
Dag Dames, Klopt helemaal hoor wat ocean soul zegt, ik ben zelf arts en werk op OK en de diatermie werkt met stroom snijbrandertje zeg maar en alhoewel je een "aarde" plaat opgeplakt krijgt gaat stroom gewoon naar het punt van de minste weerstand en op een brandwond op je clitoris zit niemand te wachten denk ik... dus in ieder geval geen metaal! Verder is er idd een punt van hygiene, mocht je een blaascatheter nodig hebben, maar daat zou ik me minder druk om maken, zit in dat gebied namelijk altijd nog wel een bacterie of twee... Daarnaast worden wij regelementair ook geacht al onze sieraden te verwijderen, al worden "oorknopjes" etc wel toegestaan, zolang het maar niet bengelt (kan nergens achter blijven hangen. Andere piercings geldt hetzelfde voor, alleen kan het voor de anesthesioloog wel een vervelend vinden als je piercings in je mond/neus hebt. Als je onder algehele narcose zou moeten (noodgeval) kunnen ze nu eenmaal in de weg zitten bij intubatie, waardoor je scheurtjes en dus bloedingen krijgt of zelfs er uit schieten en dan eindigen ze altijd op de minst gunstige plek richting je longen... Tuurlijk is dit een uitzondering, maar risicovermijden proberen ze zoveel mogelijk en bij zwangeren is het al wat lastiger, dus... De nepnagels (en ook gewone nagellak) kunnen het apparaat waarmee je het zuurstofgehalte in het bloed kan meten verstoren, dus vandaar dat ook die het liefst verdwijnen voor OK Maar of je bij een gewone bevalling je clithood kan laten zitten zou ik aan de vk vragen.... Er komt ook aan de voorzijde nogal wat spanning te staan en het lijkt me op dat moment geen aanwinst!
Piercings in de clithood dienen inderdaad verwijderd te worden voor een vaginale bevalling. Er komt heel veel spanning op te staan waardoor de kans op een ruptuur in de clitoris aanzienlijk vergroot wordt.
Mocht het zover zijn zal ik het inderdaad gaan overleggen met een VK. Alvast ontzettend bedankt voor de reacties
Even en vraagje hoor: je kunt je piercing toch gewoon na een paar dagen weer in doen? Ikzelf heb al 10 jaar mijn navelpiercing er weer uit maar nog steeds kan ik een ringetje door het gaatje halen, is niet dichtgegroeid ofzo.
Lisette, ik heb zelf geen piercings maar volgens mij is dit per plek verschillend... ik weet nog dat een vriendinnetje van me ooit haar tongpiercing eruit haalde en dat er echt heel snel al een vliesje voor gegroeid was
Mijn clithood piercing hoefde er niet uit, had het ook niet verteld. Ze zag het bij het toucheren voor het eerst. Later in het ziekenhuis, moest ik inwendig rondom gehecht worden, toen hoefde hij er ook niet uit. Had n redelijk jonge gynaecoloog, misschien lag het daar wel aan?
Hallo allemaal, Ik had een tepelpiercing, maar die heb ivm pijn bij de eerste zwangerschap uitgedaan. Ook heb ik een tong piercing en een horizontale clithood. Bij de eerste zwangerchap nagevragen hoe en wat, zolang de clithood tijdens de geboorte niet in de weg zou zitten mocht hij gewoon er in blijven. Uiteindelijk heb ik een keizersnede gehad, dus ook een catheter, de clithood is er niet uitgeweest en hoefde ook niet. mijn tong piercing moest tijdens de operatie er uit, ivm verstikkingsgevaar. als ik bv volledige narcose moest enz. dat ie niet in de weg zou zitten. is dus allemaal geen probleem, en anders gewoon even navragen
Het ligt heel erg aan de gepiercete plaats. Beneden is het zacht weefsel en daardoor groeit de plaats sneller dicht dan bijvoorbeeld een kraakbeenpiercing o.i.d. Anders was dat natuurlijk de oplossing geweest...! Maar ik weet sowieso dat hij binnen 5 uur helemaal dichtgegroeid is..... Eerder zelfs al
Als je piercings al binnen 5 uur dichtgroeien ben je zeer interessant voor de medische wetenschap! Dit is nl niet mogelijk (behalve als je direct na het prikken ze er uithaalt) Je krijgt gewoon een fistelgangetje wat met huid is bekleed en vaak zelfs nooit meer helemaal dichttgroeit. Ofwel meestal kan je na je bevalling ze er gewoon weer in stoppen.
ik heb in het begin van mijn zwangerschap mijn navelpiercing er uit gehaald, maar wilde m savonds toch weer terug doen, nee hoor, hardstikke dicht. dus als je weet waar ze die onderzoeken doen, misschien kan ik er nog wat geld mee verdienen?