Kaasfondue, knoflook er in?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wij gaan vanavond samen kaasfonduen. Lekker makkelijk, uit een pakje. Nu zat ik mij opeens af te vragen, zou het lekker zijn als ik een klein teentje knoflook er in zou persen?

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    het pannetje insmeren met knoflookteentje is voldoende

3. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik maak hem altijd zelf! Ook lekker en heel makkelijk. Is een recept van Boursin hihi dus knoflook in overvloed.

Het is een recept met droge witte wijn, zelf geraspte kaas erin en op het laatst een kuipje boursin quisine..

Kijk maar op boursin.nl

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    limmeke, bedankt voor de tip!

tikigo, klinkt lekker, wil het ooit ook nog eens zelf doen.

5. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    hier doen we ook gewoon het pannetje insmeren met een teentje, vaak nog een scheutje witte wijn en wat nootmuscaat...
    mmm lekker hoor! eetsmakelijk!

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    limmeke, ik denk dat ik iets niet goed gedaan heb want we proefden niets van de knoflook.... volgende keer een beetje persen en erin.

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wij persde er idd ook een half teentje doorheen! Was het verder wel lekker ? :D

8. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snij het teentje altijd door en wrijf dan met de aangesneden helften het pannetje in. Er moet wel wat van het teentje afgaan. Zo krijg je een hele lichte knoflook smaak aan de fondue. Soms maak ik ook weleens gekruide fondue, ik hak dan gewoon verschillende kruiden (bieslook, peterselie, lavas) gooi er wat mosterd poeder door heen en verse knoflook in fijne stukjes gesneden. Voor een stevige knoflook smaak, de knoflook pas op het laatst toevoegen.

Zondag ga ik zelf weer eens fonduen. Belgische kaasfondue (abdijkaas en passendale) met bier. Heerlijk met stukjes appel en brood. Dochter is er ook zeer blij mee, die vind het heerlijk (met bier smaakt het een stuk zachter dan met wijn).

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Aatje: Het was verder wel heerlijk hoor.
    Volgende keer beetje persen dus, komt goed.

Bluemoon, klinkt lekker!

Deel Deze Pagina