Aarrghhh mijn manager

Discussie in 'De lounge' gestart door Mojito07, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mojito07

Mojito07 Lid

19 feb 2013
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gisteren ben ik weer voor het eerst sinds vier maanden aan het werk gegaan. Ik had er op zich best veel zin in!
    Zoonlief ging naar opa en oma dus dat was goed geregeld.

Ik ben niet blij met mijn manager maar gisteren heeft ze het helemaal gedaan bij mij....
    Ze is er nu een jaar, hiervoor had ik een andere manager en daar kon ik het stukken beter mee vinden. Zij heeft een stap terug genomen en is nu mijn directe collega.
    Gisterochtend had ik even een kort gesprek met mijn manager om op te starten. Het was een kort gesprek omdat zij een afspraak buiten de deur had en niet meer terug zou komen op kantoor.
    Dus om 8:30 gelijk even met haar om tafel.
    Ik kreeg twee opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd, waarvoor zij gelijk mijn dag had verpest en ik blij was dat ze de hele dag niet op kantoor was!

De eerste opmerking was: 'De meiden hebben het goed gered zonder jou, compliment voor de dames.'
    Euuh bedankt!! Ook leuk dat je er weer bent....

Voor mijn zwangerschap werkte ik vijf dagen en nu ga ik drie dagen werken. Tijdens het korte gesprek gisteren vertelde ik dat ik wel weer zin heb om te werken. Waarop mijn manager zegt: 'Ga eerst maar kijken of je het redt in drie dagen.'

Zooo hoppa, twee rot opmerkingen in nog geen tien minuten dat ik op kantoor ben.
    In september loopt mijn contract af en als mijn contract wordt verlengd, krijg ik een contract voor onbepaalde tijd.

Na al een vervelende functioneringsgesprek voor mijn zwangerschap en nu deze twee opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd te krijgen, ben ik bang dat mijn contract niet wordt verlengd.

Nu zijn er twee of eigenlijk drie opties, wat ik kan doen:
    - ik kan het komende halfjaar mijn stinkende best gaan doen, zodat ik haar even een poepie laat ruiken en laten zien dat ik het zeker wel in drie dagen aankan. In de hoop dat ik in september een contract krijg voor onbepaalde tijd. Helaas blijf ik dan nog steeds voor deze manager werken, maar het werk is leuk en sommige collega's ook.
    - Komende halfjaar kan ik langzaam gaan zoeken naar een andere baan en in september opstappen. (Al is dit natuurlijk niet makkelijk tegenwoordig, dus dat moet maar net lukken)
    - Een overstap maken naar een andere afdeling. Naar mijn idee (nog niet nagevraagd of iets) kunnen ze daar wel iemand gebruiken en met die manager kan ik het heel goed vinden.

Wat zouden jullie doen?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

eerst een overstap proberen, lukt dat niet verder zoeken.

ik zou evt ook even aangeven dat je het niet erg prettig vond hoe ze he weer welkom heette.

3. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind die opmerkingen wel meevallen. Ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen eerlijk gezegd.

Je collega's krijgen een compliment dat ze het goed gedaan hebben zonder je. Waarom is dat zo vervelend voor jou?

En; Een baby is onwijs veel werk en kost je heel veel energie. Ik vind het wel aardig van je manager om er niet meteen van uit te gaan dat jij het weer gaat redden om 5 dagen te werken.

Dus normaals; niet zo mopperen en het postieve inzien van deze opmerkingen.

4. Mojito07

Mojito07 Lid

19 feb 2013
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik blijf nu drie dagen werken. Ik ga niet meer terug naar vijf dagen. Dus hoe het bij mij overkomt is dat ze niet echt vertrouwen heeft dat ik het in drie dagen ga redden.

Voor mijn collega's is het natuurlijk hartstikke goed dat ze het zonder mij gered hebben, maar die opmerking is voor mij toch niet leuk om te horen als ik net weer 10 minuten op kantoor ben? Het komt over: 'We hebben je niet gemist en we hebben je eigenlijk ook niet nodig.'

5. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ik snap heel goed dat dit soort opmerkingen niet fijn zijn. Het sarcasme zal er vanaf gedropen hebben. Als je het niet ziet zitten om hiermee door te gaan, zou ik eerst een overstap overwegen en anders rustig verder zoeken. Kun je altijd proberen toch? Deze baan heb je al..succes!

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou eerst proberen om over te stappen naar een andere afdeling. En dan ook heel duidelijk maken waarom
    Gaat dat niet of werkt dat niet dat zou ik z.s.m op zoek gaan naar wat anders.

Moet zeggen dat ik het op zich ook geen rotopmerkingen vind. Snap was dat ze op jou niet gezellig overkomen.
    Maar ik neem toch aan dat ze niet verwachten dat je dezelfde hoeveelhheid werkt gaat doen als toen je 5 dagen werkte?

7. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    De opmerkingen zijn niet leuk maar eigenlijk is het heel normaal dat je na 4 maanden afwezigheid een soort van "je plekje" weer terug moet winnen. Dat was bij mij ook het geval, heeft maanden geduurd maar uiteindelijk kwam het goed. Het was ook een stukje wantrouwen in de zin van "hoe ga jij het doen nu je moeder bent?" ze verwachten dan een collega die vaker afwezig is en niet meer zo gemotiveerd.

Helaas is dat echt een vooroordeel op de werkvloer waar sommige vrouwen nog tegen aan lopen.

Dus persoonlijk zou ik het eerst een kans geven en de eerste indruk niet al te zwaar en persoonlijk nemen.

8. Samama

Samama Niet meer actief

Ik zou lekker proberen die overstap te maken zonder dat jouw huidige manager hiervan op de hoogte is. Pas als alles in kannen en kruiken is, het "mededelen".

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dit.

Natuurlijk is het niet heel aardig en tactisch om zo een gesprek te beginnen! Beetje compassie en een hartelijk welkom terug was wel zo netjes geweest.
    Maar bovenstaand is wel zo. De wereld is wel door blijven draaien in die 4 maanden, je moet er weer terug in passen en wennen.

De laatste opmerking kwam er niet goed uit, maar ik snap m wel. Je werk combineren met het moederschap, huishouden, sociale leven en ga zo maar door vond ik zwaarder dan gedacht. Hoe graag ik ook weer aan het werk wilde (zo dacht ik toen ik zwanger was) zo veel liever blijf ik achteraf gewoon lekker thuis.
    Maar ja er moet toch brood op de plank komen :)

Ik zou idd naar een andere afdeling proberen over te stappen.
    En sowieso solliciteren, want er worden erg weinig contracten verlengd tegenwoordig. Je weet het maar nooit.

10. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    +1 mysteriousgirl1

11. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik zou voor alle 3 de opties gaan ;)

Sowieso je stinkende best doen, laat haar maar zien/merken dat je het aan kunt.
    Daarnaast kun je altijd op zoek gaan naar iets anders. als je solliciteert en ergens anders aangenomen wordt kun je altijd beslissen wat je doet.
    En de laatste, je zou altijd binnen het bedrijf kunnen informeren naar de mogelijkheden.

Ik denk dat het één het ander niet uitsluit. Enne, als jij interpreteert dat ze jou niet gemist heeft, kun jij dat werk makkelijk in die 3 dagen doen ;)

12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ja, die opmerkingen kun je opvatten zoals je wilt, maar dat is aan jou.

En je kan aan alledire de stappen werken. Eerst kijken of een overstap mogelijk is, zo niet dan kun je verder kijken naar ander werk en op je werk je stinkende best doen.

13. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Ik zou voor de eerste twee opties gaan. Je stinkende best te doen en dan niet voor hun maar voor jezelf, zo behoudt je de eer aan jezelf. Tevens toch kijken en opzoek gaan naar een andere baan en hier hoeven zij niks vanaf te weten. Mocht je ondanks je harde inzet geen vast contract krijgen ligt het niet aan jou. J kan altijd navraag doen opgaf er intern vacatures open staan omdat je nu toch vers, fris en fruitig bent en toe bent aan een uitdaging. Je kan altijd de reacties polsen ;) succes!!!

14. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam

Dat is geheel hoe jij het interpreteerd..

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou je best gaan doen, maar vooral zo dat ze je opmerken bij die andere afdeling!
    Als over een paar maanden je contract op je huidige plaats afloopt en de manager nu al laat weten "dat ze het ook zonder jou hebben aangekund" voorspelt dat helaas weinig goeds immers ;).

Met gewoon solliciteren zou ik nog heel effe wachten tot je iets meer duidelijkheid hebt.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik vind de opmerkingen niet echt super kwetsend of zo.

Fijn toch dat je collega's het gered hebben? Zie daar geen nadeel in voor jou..
    En die 2de opmerking had ze wat tactischer kunnen brengen maar laat je er niet door uit het veld slaan zou ik zeggen!

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Tja leuk is het niet maar het is ook geen drama.
    Je kan het altijd eerst even aankijken. Voor hetzelfde geld bevalt het je gewoon. Trouwens als ze van je af willen kan je, je stinkende best doen, maar eruit werken doen ze dan toch wel.

je kan altijd je best blijven doen, dat mocht je niks anders vinden of geen overplaatsing kunnen krijgen dat je toch misschien je baan weet te behouden. alles beter als ww op dit moment.

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    De opmerkingen op zich kan je op twee manieren opvatten.

Ik zou sowieso mijn best blijven doen zodat zij straks niet een reden heeft om je te ontslaan. Kijken of je intern kan worden overgeplaatst kun je altijd doen, wie niet waagt wie niet wint toch? Daarnaast zou ik ook gewoon gaan solliciteren, als er iets op je pad komt kun je het altijd aanpakken.

Deel Deze Pagina