enige tijd geleden hebben mijn man en ik bedacht dat we vaker vegetarisch willen eten. Dit deden we eigenlijk zelden, maar nu dus om de dag. waar ik een beetje tegen aan loop is dat ik weinig inspriratie heb er voor. Ik ben verre van een keukenprinses maar vind elke dag groente wel erg belangrijk. Ik kan natuurlijk gewoon groente, aardappelen en een vega hap eten, maar behalve dat die dingen behoorlijk duur zijn, wordt dat ook een beetje saai.. Ik ben dus op zoek naar recepten, maar echt van het niveau, kind kan de was doen. Tot nu toe hebben we zelf, wraps met kidneybonen, zelfgemaakte wortelsoep met een broodje, groente/aardappel-omelet en echt vleesvervangers. Heeft er iemand nog wat ideeen??
Ik vind dit erg lekker! Gewoon wat een studentje 's avonds eet: Vega: Ovenschotel met aardappelpuree, spinazie, tomatenmix en twee kazen
Ik ben al 15 jaar vegetarisch (mijn man niet) maar ik maak vaak dezelfde gerechten. Maak ik macaroni, dan maak ik een variant met vleesgehakt en één met vega gehakt. Idem voor bijv. nasi/ spaghetti/ ovenschotels.
Farfalle (of andere pasta) met tomatensaus met gebakken auberginereepjes, ui, knoflook. Bestrooid met verse basilicum en parmezaanse kaas. Tagliatelle met roomsaus met gebakken paddestoelen, ui, knoflook, eventueel paar lepeltjes pesto. Zo gewenst eitje erbij. Of bestrooien met pijnboompitten of walnoten. Couscous met sinaasappel, kikkererwten en/of linzen, rozijnen, en zachte geitenkaas.
Ik maak hier vaak, ook voor tussendoor als lunch, vaak een cous cous 'prakje', met courgette, tomaat en ga zo maar door. Beetje ketjap erover heen en smullen maar. Daarnaast vind ik gevulde groentes altijd heerlijk (paprika, courgette etc).
Wij eten eigenlijk nooit vegetarisch. Maar sinds we de hellofresh box hebben, "moeten" we wel 1x per week. Dit was het recept van vorige week. Klaar binnen een half uur en echt onwijs lekker. https://www.hellofresh.nl/recipe/detail/54edc71b6ced6e1f198b456e/spaghetti-bolognese-met-linzen-cherrytomaten-en-feta-een-combinatie-van-spaghetti-uit-italie-en-feta-uit-griekenland/
Deze is hier ook altijd favoriet en als je een dubbele portie maakt kun je de saus de volgende dag nog een keer gebruiken alleen dan als pastasaus: Sander en Daantjes mint groene blog: Coucous "Marokko style"
Bij de appie: lasagnette met tomaat en spinazie. Super makkelijk en erg lekker De falafel van Jamie Oliver is ook heerlijk en super makkelijk (mits je een keukenmachine hebt) Wat wij ook wel eens eten is een broccoli courgettetaart. Wij eten gemiddeld 3 keer per week vegetarisch. Op internet zijn heel veel goede recepten te vinden!
Ik zag laatst een recept van broccoli burgers. Zag er echt super lekker uit! Helaas heb ik het recept niet opgeslagen maar wellicht kan je een lekker recept op internet vinden
Wij eten regelmatig vegetarisch. Ik maak dan vaak hartige taart of pasta's. Favoriet is ravioli met spinazie, champignons, pijnboompitten en kookroom of kruidenkaas. Staat zo op tafel!
Pasta met roergebakken courgette + cashewnoten, citroensap en een beetje thijm Pasta met gekarameliseerde rode ui + blik tomatenblokjes en zwarte olijven Couscous met rozijnen & bouillon + groente uit de oven (courgette, ui, tomaat, aubergine of wat er ook maar in je koelkast ligt. Rijst met curry madras (maaltijdpakket van de AH) kan zonder vlees of met quorn reepjes Lasagne met laagjes spinazie/mozzarella & tomatensaus Nog meer inspiratie nodig? ik kook al jaren minimaal 1x per week vegetarisch. Mijn tip: Google & pinterest zijn je beste vrienden + investeer in een mooi en goed vegetarisch kookboek!
bedankt voor de reacties! @alamea, op internet zie ik door de bomen het bos niet meer... Ik merk dat ik iets specifieker moet zijn. Ik zeg wel dat ik geen keukenprinses ben, maar eigenlijk bedoel ik, ik kan gewoon niet koken...ik zeg wel eens spottend, ik kook niet, ik maak eten warm..... dus dingen mixen gaan bij mij altijd fout, tenzij ik een volledig recept heb, dat ik volgen kan. Spaghetti bolognese gaat nog, maar dat heb ik al zo vaak gemaakt, dat ik die dromen kan. Ik ben echt opzoek naar ideeën als: hutspot, en daar een blik witte bonen in tomatensaus bij (was tip van mijn zus, maar ik vond het niet zo'n succes) Favoriet is ravioli met spinazie, champignons, pijnboompitten en kookroom of kruidenkaas. Staat zo op tafel! hier kan ik wel wat mee denk ik.. pinterest is trouwens ook wel een goede! iemand anders nog ideeën?
Om antwoord te geven op je vraag over hutspot: dat doe ik met bruine bonen! Ik doe er dan een pittige jus bij (gewoon zo'n zakje voor kant en klare jus, maar dan met opschrift "pittig"). In de jus bak ik stukjes rode paprika mee. Mijn man lust geen hutspot, maar vindt dit "best goed te eten". Bij zuurkoolstamppot doe ik i.p.v. worst vaak gewelde pruimen, stukjes banaan en cashewnoten. Ook heel makkelijk: pasta met een saus van spinazie/roomkaas. Je bakt een ui en champignons. Daar doe je maïs (blikje) en spinazie door (ik doe altijd uit het vriesvak, wel ontdooid/opgewarmd, maar je kunt ook verse doen). Smelt er een pakje kruidenkaas door en tada... je pastasaus is klaar. Ik weet niet of jullie wel vis willen eten. In dat geval is ook een makkelijke saus bij de pasta: gesneden groenten roerbakken (naar keuze of zakje wokgroenten), zalm of tonijn erbij (blikje) en creme fraîshe erbij. Verder zou ik toch gewoon googelen. Ik ben jaren vegetariër geweest (sinds ik getrouwd ben eet ik wel biologisch vlees) en ben zo gewend aan het vegetarisch koken, dat ik eigenlijk nauwelijks "recepten" kan bedenken. Ik maak gewoon wat en er zit geen vlees in, zeg maar. Veel plezier! Als vegetariër ga je merken wat een feest het kan zijn om groenten te eten! Groenten kunnen zoooo lekker zijn! Bij maaltijden met vlees kan de maaltijd nog wel eens zo om het vlees draaien, dat je dat niet merkt / met de groenten niks bijzonders meer is gedaan.
Aardappelpuree, paprika stukjes roerbakken, pijnboompitten roosteren, rauwe andijvie en een zakje oude geraspte kaas. Alles door elkaar roeren en smullen maar. Het is heerlijk!
dat is bij mij vragen om problemen!! ik ben inderdaad niet handig met groente "lekker" maken, maar dat heeft dus meer met mij te maken dan het feit ik vaak vlees eet zeg maar
Wij eten ook meerdere keren per week vegetarisch. Hutspotvariatie: hutspot in ovenschaal, plakjes zachte geitenkaas (van zo'n rolletje) erop, besprenkelen met gembersiroop en dan even onder de gril. Evt nog wat verse koriander eroverheen, maar soms vergeten we dat. Andere stampotten: andijviestampot met blokjes belegen kaas ipv spekjes. Broccolistampot met gebakken winterpeen in tomatenpuree en grano pardano eroverheen. Verder idd pasta, extra smaak geef je met kaas en/of noten. Soms als ik heel lui ben, kook ik pasta, bak champignons en doe daar een paar scheppen rode pesto doorheen, geroosterde pijnboompitten en parmesan eroverheen en klaar (bij de champignons doe ik vaak wel wat peper,basilicum en oregano). Meeste rijstgerechten kun je het vlees vervangen door noten of eireepjes.