Dit zat ik me af te vragen, omdat het ligt aan hoe laat het vliegtuig overkomt toch? En hoe doen jullie dat als je aan het werk bent?
Ik weet nog niet hoe ik dat hier moet doen met 2 kindjes die echt niet stil zullen zzijn. Ik steek om 16.00 uur wel een kaarsje aan. En probeer zelf 1 minuut stil te zijn.
Hier vanuit de gemeente het nieuws naar buiten gebracht dat om 16.00 uur alle kerkklokken luiden en er aansluitend 1 minuut stilte wordt gehouden dus daar doe ik aan mee. Misschien dat er bij jouw gemeente ook zoiets is?
Het gaat ook meer om het gebaar toch. 16.00 uur smiddags is nou eenmaal een moeilijk moment voor een minuut stilte. Ik ga mijn kinderen er ook niet over inlichten of zeggen stil te zijn.
Lieve mensen, een minuut stilte is een mooi gebaar. Maar eraan denken en meeleven terwijl je kinderen even niet stil zijn is toch net zo mooi?
Hier kwam net een mail langs dat we op werk ook een minuut stilte houden. Ik vind het wel een mooi gebaar.
Mee eens! Het zal rond 16.00 uur zijn, zodra de beide vliegtuigen geland zijn, op juiste plek staan en na trompet
Wij wilden het onze zoon eigenlijk niet vertellen, wat is gebeurd. Maar ja vanmorgen naar de winkel, zag hij al die vlaggen half stok. En toen ging hij vragen waarom. Dus toch maar uitgelegd. Hij gaat straks dus ook om 16u even stil zijn. Maar hij is al 6, en begrijpt al iets meer..
Ik zou er niet te zwaar aan tillen en er op een ander moment even bij stil staan. Lijkt me verstandiger je hoofd bij je werk te houden in dit geval 😉 Het gaat om een stukje respect en bewustwording en daar ontbreekt het zo te lezen niet bepaald aan!
Het liefst wil je dit inderdaad niet vertellen. Ik moest ook wel omdat er een leraar van school is overleden. Op mijn werk zijn we 1 minuut stil om 16:00, hoop dat de chauffeurs die zich hier melden zich ook eraan houden. Mijn man is met de kinderen thuis, weet eigenlijk niet wat hij gaat doen. Wij gaan in ieder geval wel vrijdag even bloemen neerleggen bij school en hebben het er toch wel over zo nu en dan.
geen idee. ik leef ontzettend mee met de slachtoffers, heb op facebook mn foto en omslag gewijzijgd. vd week symbolisch al een kaarsje gebrand en volg het nieuws heel de dag. vanmiddag gaan we fietsen met oma dus geen idee hoe laat we terug zijn. mocht het zo uitkomen hou ik wel een minuut stilte maar lukt het op een of andere manier niet dan is het ook wel goed denk ik. ik ben toch wel met mn hoofd bij de mensen. dat hoeft niet perse in die ene minuut. maar heb je de kans gewoon... doen!
Hier ook kinderen maar de oudste 6jr vanmorgen er wel over verteld. Hij was diep onder de indruk, dus wij zijn ook even stil en branden een kaarsje.
Zit op kantoor en vanuit directie werd net mail gestuurd dat onze telefooncentrale rond 16 uur een aantal minuten "uit" gaat, dus dat er geen telefoonverkeer binnen kan komen. En er is ons gevraagd de minuut stilte in acht te nemen.
Ik heb om 4 uur een sollicitatiegesprek. Ik wacht wel even af wat ze doen. Misschien laten ze me wel even wachten. Kan ik ook even het moment nadenken en stil zijn. Zo niet, dan heb ik in ieder geval al heel veel aan de overledenen en nabestaanden gedacht. Verschrikkelijk dit zeg!
Ik zal er zelf zeker bij stil staan rond 16 uur, dochter van 2,5 is dan natuurlijk niet stil, maar die mag wel even rustig een spelletje op dat tablet doen zodat mijn man en ik wel echt stil kunnen zijn.