vervolg uithuisplaatsing

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vraag ik me ook aldoor af:(

En AMK mag geen namen doorgeven als je een anonieme melding hebt gemaak. Dus dat is ook onzin! Je loopt zelf te klagen, maar bellen wil je niet? Ze staat toch al onder toezicht dus wat maakt het nu uit? Als jij je echt zorgen maakte zou je wel bellen!

2. noukie89

noukie89 Niet meer actief

mijn oom is sinds december bij haar
    hij heeft een zoon die 4 jaar jonger is dan ik en dus verder gene ervaring met kinderen dus weer in het diepe gegooit
    hij bemoeit zich er niet veel mee soms zegt hij ergens wat van
    verder niet hij is niet erg slim om het maar zo te zeggen
    en hij snapt niet wat zij doet niet kan
    hij heb tenslotte geen idee hoe het wel moet
    helaas spreek ik mijn nooit alleen omdat zij er altijd bij is helaas
    ook als ik aangeef alleen met hem te willen praten dan blijft ze als nog accosiaal er bij zitten

ik twijel nog of ik melding maak uiteraard ben ik voor mij zel aan het afwegen ja of nee

al had ze geen relatie met m'n oom gehad dan had ik zeker een melding gemaakt

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mm raar dat je oom er niks aan doen.. halllooo en daarbij vind ik ook wel een beetje raar dat je vreemde mensen/kennisen wel zo aanmeld bij het amk maar je eigen neefjes/nichtjes niet..

ik zou dan zelfs nog eerder bellen dan gaat het om de veiligheid en zorg van mn familie dan zou ik sneller bellen! Maar dat ben ik..
    Lastig hoor...

4. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ik kreeg van een aantal dames de tip afkappen die handel.
    Als zij er niet voor wilt gaan is het niet jou zorg meis hoe k*t je je ook daardoor kan voelen

Heel veel sterkte met je situatie

5. zohra

zohra Niet meer actief

het gaat toch om de kids en niet om je oom, vind die reden niet gegrond.

6. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik wil geen problemen met de famillie

al zijn ze het allemaal wel met me eens

7. lautjuhhh

Als je hem anoniem meld krijg je geen problemen...

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ergens vind ik dat wel een beetje laf. Overleg dat met je familie over hoe en wat, maar je nichtje en neefje is ook familie ... en die trekken nu wellicht aan het korste eind omdat jij "geen gezeik met de familie wilt"... Dan zeg je tegen Opa en Oma dat je je zorgen maakt, moeder niets met de kinderen doet en wil en dat als ze zich niet aan de regels gaan houden (dus kinderen niet naar moeder), je het zal melden bij het AMK/BJZ.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Klinkt misschien hard, maar je loopt hier wel over haar te oordelen en te zeggen dat die kinderen het beste verdienen, maar bent te laf om bjz te bellen en aan te geven dat de kinderen nog steeds bij haar zijn met regelmaat?

Dan vind ik gewoon dat jij je verder er niet meer mee moet bemoeien. Want aan advies van anderen heeft deze vrouw niet als zij zwakbegaafd is, dan heeft zij professionele hulp nodig die ze waarschijnlijk ook straks krijgt wanneer de kinderen thuis zijn.

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Familie of niet, ik vind het als burger je plicht om te bellen, vooral als je je er met je neus boven op zit en daar elders over oordeelt!

11. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Je bent haar hulpverlener toch niet? Maar zo gedraag je je wel.
    Als je je oprecht zoveel zorgen maakt om de kinderen. Doe je wat het beste is voor hén en bel je bjz.

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Dit topic komt op mij over alsof je wilt roepen: kijk eens hoe slecht zij het doet!
    Maar je doet niets met de antwoorden die gegeven worden.
    Dus je schrijft wel op een openbaar forum het hele verhaal neer, maar je doet niets om de situatie voor die kinderen beter te maken.

Dat snap ik niet. Of je bemoeit je er niet mee en houdt je er dan ook echt buiten, of je bemoeit je er wel mee en neemt je verantwoordelijkheid. Wat heeft het anders voor zin om dit topic te openen?

13. lautjuhhh

Prcies wat de rest zegt, waarom open je een topic als je er toch niks mee doet :S arme kinderen.. jij weet ervan en nog doe je niks.. das pas sneu,..

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik vind het ook een beetje vreemd dat je haar nu in feite zwart zit te maken op een openbaar forum. Weleens van smaad gehoord? Prima als je het welzijn van de kinderen voorop stelt maar nu komt het op mij allemaal alleen maar ontzettend bemoeizuchtig over.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap het ook niet zo meer.. het is niet je vriendin, je wilt ze helpen maar in je beginpost kom je met termen als ´finaal de grond in trappen´ of dat ze op dr dikke reet zit etc. Je wilt ze niet melden, maar zo te lezen heb je zelf ook niet echt het geduld om ze te helpen.. dus wat nu?

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben benieuwd of je nog iets hebt gedaan?

Deel Deze Pagina