Hoelang verse groentehapjes invriezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik wil mijn zoontje straks vers bereide groentenhapjes geven. Echter ga ik onregelmatig werken en hubby kan dus niet koken. Aardappelen bakken en groentes/soep enzo opwarmen dat lukt hem wel. Maar voor de kleine jongen kom je dan snel op potjes uit en die wil ik zoveel mogelijk beperken omdat de smaak echt anders is dan vers. Mijn dochter heeft het liefste nu nog potjes. Vers eet ze ook gewoon hoor, maar als ze zou mogen kiezen wilt ze een potje.

Vince heeft ernstige KMA dus ik ga zowiezo pas na 6 maand beginnen met bijvoeding omdat hij daarvoor ook nog andere testen krijgt voor o.a. kippenei en noten allergieen.

Nou vroeg ik mij af vanaf wanneer ik een voorraadje voor in de vriezer zou kunnen maken. En hoe lang dit houdbaar is in de vriezer. Wie kan mij dat vertellen?

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

3 maanden, als je vriezer op -18 graden staat. Zal wel korter zijn als je vriezer warmer is dan -18 of als het een vriesvakje is in je koelkast.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ok, dank je... Ik was al zo uit gegaan van 6 maanden *schaam*

4. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ik maak altijd een voorraad voor 2 weken... ben het daarna wel beu om groentepapjes te maken, zie mezelf nog geen voorraad maken voor 3maanden ;)

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha nee ik ook neit. Maar ik wil ook niet alles op het laatste moment doen als dat niet nodig is zeg maar.

Ik lees trouwens dat je kindje maar max 2 keer per week worteltjes mag. Maar er wordt wel aangeraden om eerst een week van hetzelfde te geven voor je aan wat anders begint?

6. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik had die richtlijn van de website van het Voedingscentrum.

Wat de worteltjes betreft, misschien is het wel zo, maar ik hou mij er niet aan. Toen ik ging oefenen met groente, kreeg mijn dochtertje ook 7x achter elkaar worteltjes. Nu maak ik 4 porties groentehap per keer, 3 in de vriezer, en komt het dus wel voor dat ze 4 dagen achter elkaar worteltjes eet.

Ik doe niet alles 100% volgens het boekje, er zijn ook geen allergieën in de familie en tot nu toe geen reacties op bepaald eten :)

Deel Deze Pagina