Ik heb een redelijk lichte kleur leren bankstel. Soort van beige kleur. Deze wil ik graag een keer goed schoonmaken. Waarmee kan ik dit het beste doen? Er is natuurlijk speciaal leerreiniger, maar haalt dit alles weg? Ik doe nu wel regelmatig een baby billendoek erover en deze wordt dan altijd nog vies . Dus wil hem goed schoon krijgen. Via google vind ik groene zeep (alleen op witte bank?) of azijn, aceton enz. Wat is jullie ervaring? Herinner me nog een topic van een paar maanden geleden waarin iemand een bankstel schoongemaakt had, was een wereld van verschil. Vandaar dat ik het hier vraag!
Stoomreiniger heb ik niet. Sopje doe ik ook wel eens maar dan trekt het leer daarna zo. Of ik doe iets verkeerd
Ik weet niet of je de jemako producten kent. Die hebben een leerreiniger. Die werkt super! Je haren gaan overeind staan als je ziet wat er van je bank afkomt.
Ik heb speciale leer reiniger en leer verzorger van Leathermaster. Maar soms doe ik ook gewoon een sopje maken en met een heeeeeel klein beetje jif ff goed schuren. Dan alles goed afnemen met een sopje en dan de leerverzorger erop. Voedt het leer en maakt het lekker soepel. Wereld van verschil! En wij hebben ook een beige bankstel dus als je ziet wat ervan af komt schrik je soms wel! 😊
Ossengalzeep, helemaal top! Hier op de witte leren bank gebruikt en wat een verschil. ( tip kwam trouwens ook van dit forum )
Groene zeep sop. Heb ook een lichte leren bank en deze tip heb ik van mij oom gekregen die een leerbewerk fabriek heeft.
Ossengalzeep. Dat was waarschijnlijk de tip die ik zocht dan! Kan dat ook bij beige? Goede tips al! Als ik al zie wat ik nu op de doekjes vind schrik ik al dus laat staan dadelijk!
Het werkt hetzelfde als tupperware. Hier in de stad zit een distributeur waar je gewoon langs kan gaan en dingen kunt kopen en/of bijvullen. De reinigers zijn ook ecologisch en heel geconcentreerd. Gebruik het meerdere keren per week en bijvoorbeeld mijn vloerreiniger heb ik al twee jaar en is nu pas bijna leeg. Ik denk als je googled op jemako en je woonplaats of andere plaats in de buurt dat je dan wel iemand vind.
Verschilled. Je hebt reinigers waar een geurtje aan toegevoegd is (sinds kort) maar je kan ook de gewone kopen. Die met die geurtjes zijn dan limited editions. Het spul wat ik voor kookplaat/wasbak/afzuigkap en ander rvs gebruik ruikt naar citroen. Het meeste ruikt gewoon neutraal eigenlijk haast geurloos. Als je iemand in je buurt hebt kun je het ook uitproberen. Dan krijg je wat spulletjes mee om gratis te testen. De doeken die je erbij kunt kopen gaan ook erg lang mee. Heb de meeste al 6 jaar en nog niks versleten na veel wassen. Vanwege ons bedrijf gebruik ik alles heel intensief. Ik ben er echt enthousiast over haha.