felle hartkloppingen gehad

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sanneke1982, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    hi meiden, klein vraagje

eergisterenavond had ik een lekker bad genomen. Was alleen thuis maar dit wil ik precies niet meer doen..
    Het water was wel erg warm, maar genoot er wel van. Tot ik uit bad stapte en het erg benauwd kreeg en dus opeens mn hart hoorde kloppen buiten mn lichaam! Echt vreemd!
    Ben op bed gaan liggen, nog zo nat als iets, omdat ik me benauwd, slecht, duizelig en erg raar voelde..

Heeft iemand dit nog al voorgehad?

Grts

2. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ook dit heb ik gehad volgens de VK komt het door het extra bloed dat je lichaam aanmaakt voor de kleine.
    Je hart moet ook meer en harder pompen daar kunnen de hartkloppingen van komen.
    Maar als je het niet vertrouwd altijd bellen natuurlijk.

Groetjes Meertje

3. BabyPelacani

5 nov 2008
    44
    0
    0
    Service Adviseur
    Helmond
    Komt me erg bekend voor, ik heb dat vooral als ik te lang onder de douche sta! :)

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb het nog niet zo erg ben natuurlijk nog niet zover maar merk het ook alwel hoor. en las ik in bed lig is mijn hartslag ook overduidelijk aanwezig.

heb vorig jaar paar keer paniek aanval gehad en daar lijkt het bij mij nu wat op. dus ook wat zwaarder ademen en mijn hart duidelijk horen.

erg lastig

5. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

10 nov 2008
    119
    0
    16
    Ik heb dit ook vaker gehad, zomaar spontaan, dus niet persee getriggert door de warmte.

Een aantal dagen geleden, had ik gedouched, en ik had me deels aangekleed (broek en hempje) omdat ik het zo warm had, en was me aan het opmaken. Op dat moment krijg ik het super warm, duizelig etc etc. Het had niet veel gescheeld of ik was flauwgevallen. Ben hardop tegen mezelf gaan praten in de hoop dit te voorkomen, en dat lijkt te hebben geholpen. Later (bij controle bij gyn) bleek dat mijn onderdruk 50 was, is dus erg laag. Hier heeft het mee te maken gehad. Mij vertelden ze toen dat wanneer je een lage bloeddruk hebt, je bloedvaten wijder zijn en je bloed er langzamer doorheen gaat. Door een warme douche (of bad etc. gaan je bloedvaten nog iets verder uitzetten. En zakt je bloeddruk dus nog iets meer... Dit heeft bij mij het nare gevoel veroorzaakt.

Ook vertelde ze dat een lage bloeddruk vervelend is voor de moeder, maar eigenlijk best goed is voor het kleintje aangezien je bloedvaten wijder zijn en je bloed wat langzamer stroomt, je een optimale uitwisseling van voedingsstoffen hebt met je kindje! Dit vond ik dus wel weer fijn...!

Maar niet iedere situatie is natuurlijk hetzelfde!

Pff, heel verhaal geworden, hoop dat je er iets aan hebt! ;)

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier ook hartkloppingen.. Wanneer ik aan t werk ben en me even extra in moet spannen, maar ook als ik niks doe en lekker op de bank hang begint mn hart ineens te jagen..

Raar gevoel maar t hoort erbij

7. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Ik heb het vooral als ik net op bed lig.
    Dan voel ik echt dat m'n hart sneller klopt, je bent je bewust van je hartslag. Word daar best wel onrustig van en dan kan ik niet 123 in slaap komen.. erg irri... maar je doet er niks aan.

Ook als ik de trap op gelopen ben, het lijkt wel of ik een km heb hardgelopen haha.. :) M'n hart gaat dan tekeer en ik loop te hijgen als een paard. Merk nu echt dat ik het rustiger aan moet doen.

8. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, ook al een paar keer gehad. Steeds wanneer ik het heel warm had. Te lang onder een hete douche gestaan en verwarming in badkamer op hoogste stand, op mijn werk verwarming heel hoog,etc. Wat bij mij op dat moment goed hielp is meteen verkoeling zoeken. Ik heb al een aantal keer in mijn hemdje buiten gestaan hoor :D Dan zakt het wel. Ook één keer bijna te laat, oren sloegen dicht, alles werd zwart voor mijn ogen. Man snel raam wagenwijd open gezet en dat hielp.

Deel Deze Pagina