Ik ben zwanger van mijn derde kindje. Als de baby wordt geboren is mijn zoontje 5 en mijn dochtertje 3. Grotevraag voor mij is hoe ik straks mijn oudste naar school ga brengen. Ik ben breng hem nu op mijn mamafiets waar mijn jongste voor zit en mijn zoontje achter, maar dat kan dus straks niet meer. Ik heb wel een auto tot mijn beschikking, maar ik kan niet direct bij school parkeren en ik vind het ook altijd erg druk met al die autos. Dus ik wil eigenlijk toch met de fiets. Het is te ver om te lopen. Mijn zoontje fiets nog met zijwieltjes en het is ook te ver voor hem om zelf te fietsen. Dus wat te doen? Een bakfiets? Een fietskar? Kan dat vanaf dat een baby twee weken is? Of toch maar auto? Graag advies!
een fietskar lijkt me een beetje klein voor 3 kids. Een baby kan zowieso met een babyschaal in de fietskar/bakfiets. Ik zou het gewoon een keer proberen. Er schijnt nogal verschil in het manier van fietsen zitten.
Een bakfiets! Ik vind het ideaal. Ik heb een Babboe; niet echt een 'snelle' fiets maar superstabiel en ruim. Je kunt er makkelijk een maxicosi in kwijt met twee kindjes. Ik fiets er maximaal ong. 5 km mee, anders wordt het echt te zwaar.
Fietskar is er wel voor 3 kindjes maar ik vind die dingen levensgevaarlijk eerlijk gezegd. Een automobilist die niet op let kan zo achter de fiets af willen slaan en de kar niet zien. En dus dan de kindjes aanrijden! Een bakfiets is dan veel veiliger en kan ook prima met 3 maar is wel erg duur. Maar ik weet natuurlijk niet of dat een issue is voor jullie Maar wat ik me wel af vraag....wil jij 2 weken na de bevalling al weer gaan fietsen dan??? Ik heb dat na mijn eerste gedaan en heb er echt goed spijt van gehad!! En dat was met een normale fiets. Een bakfiets is dan natuurlijk veel zwaarder, zeker met 3 kids er in. Misschien toch maar de auto nemen de eerste tijd? Of proberen iemand anders te regelen? Misschien een andere moeder die in de buurt woont.
Ik heb geen ervaring met 3 kids vervoeren, maar zo'n karretje achter de fiets waar een maxi cosi in kan? Die zijn er toch speciaal voor gemaakt en ideaal in jouw situatie straks lijkt mij, als ik deze site bekijk! Fietsenmetkinderen.info - Het gebruik van een fietskar En anders de auto, maar inderdaad op de fiets is wel zo fijn! Succes!
je hebt trouwens ook nog bagagedragerverlengers zodat er 2 kids achterop kunnen. Alleen dat kan niet met een baby natuurlijk.
Ik had er niet eens over nagedacht of IK twee weken na de bevalling al zou kunnen fietsen. Maar mijn vriend moet dan weer werken, dus zal ik het zelf moeten doen. Misschien dat iktoch maar de eerste tijd met de auto moet gaan. Nog over de fietskar: ik wilde dan een kind achterop de fiets zettn en de baby en nog eenkind in de fietskar.
Ja dat zou inderdaad kunnen werken, behalve dus dat ik ze veel te gevaarlijk vind. Ik was mezelf ook aan het verdieping hierin omdat ik straks mijn 2 meiden naar de kdv moet brengen op de fiets. Maar hoe meer ik las over fietskarren, hoe enger ik ze vind!
Hier 3 kindjes!Van 4 jaar, 1 jaar en 0 jaar (7 mnd) de oudste gaat sinds 5 weken naar school, en het is idd ff een gedoe, dat brengen en halen, eerlijk is eerlijk! Ik heb ook een auto, maar pak die net als jij, liever niet. en dan zit je ook nog met de slaapjes van de andere kindjes...... Ik kan ook niet te voet, is echt te ver. Heb nu een fietskar. heb daarvoor gekozen, omdat ik van een bakfiets het weer jammer vind, dat je hem dan helemaal mee moet nemen als je zelf eens weg wil. (of je moet er nog een fiets bij aanschaffen) De kar bevalt me erg goed, tsja, veilig? het is gewoon een goedgekeurd vervoersmiddel. Denk dat het gewoon je eigen gevoel is. Er zit een vlaggetje op voor extra zichtbaarheid, en echt, al zou een auto te vroeg afslaan, hij schept echt de kar niet, de kar hangt er geen meters achter he anyway, tis maar net waar je je prettig bij voelt, het is in elk geval gewoon goedgekeurd, dus echt onveilig is het niet! Ik heb ook de oudste achterop zitten, en de jongste 2 in de fietskar, de baby in een babykuip, want als je de maxi-cosi gebruikt, past er (meestal) geen kindje meer bij. Succes met je keuze!
Tis ook maar net hoe je er zelf mee om gaat, en langs wat voor wegen je moet. Ik moet eigenlijk vooral door een woonwijk, en het valt echt reuze mee hoor!
Ik woon zelf in Leiden en moet ook dwars door de stad heen. Maar het is gevaarlijker dan je denkt. Hier in Leiden zijn er in de afgelopen 2 jaar al 3 kindjes overleden door scheppen met auto's Maar ook ik denk er nog steeds over hoor. Een bakfiets is gewoon te duur.
Hmm dat is erg zeg! Maar wie zegt dat die kindjes anders niet geschept waren? Ik bedoel, dat kan ook op een gewone fiets of met een bakfiets..... idd is een bakfiets wel duur. Zowel met de kar als in een bakfiets kunnen de kindjes droog zitten, bij een bakfiets komt er dan vaak wel weer extra kosten bij voor de huif..... Zodra mijn jongste goed zelf kan zitten gaat hij voorop de fiets, de ander achterop, en dan moet de oudste toch zelf fietsen, zijwieltjes of niet, dan maar wat eerder aanfietsen.....
Wij hebben een bakfiets met 2 wielen ... ideaal! Hierdoor kon ik M dus al heel snel zelf naar de speelzaal brengen, T in de maxicosi in de bakfiets. Ik reed wel heel rustig, zeker over hobbeltjes ed en ik was heel blij dat ik T continu in de gaten kon houden (dat kan niet met een kar achter je fiets). De eerste keer was het even wennen: vooral de lengte van de fiets. Bakfietsen met 2 wielen fietsen heel soepel, met 3 wielen is dat veel zwaarder. Mensen willen vaak een 3wieler vanwege stabiliteit, maar in de bochten is een 3wieler juist minder stabiel. Maar het is vooral een kwestie van uitproberen. We hebben nu ook een zitje achterop. Als er twee kinderen in de bak zitten en één achterop (als er een vriendje mee gaat) dan is het wel wat zwaarder, maar niet minder stabiel. Hoewel dat achterzitje het geheel wel wat minder stabiel maakt (als er een kindje in zit ). Wij zijn er heel blij mee iig, doen er ook vaak boodschappen mee (al wordt dat met een baby in de bak wat lastiger) ... Niet alleen de kleine, maar ook boodschappen voor een paar dagen gaat prima . Wij hebben er één van www.bakfiets.nl (cargo bike lang), zijn ook wel via MP te vinden geloof ik.
Scheppen kan idd altijd, maar nu heb je je kinderen altijd in je zicht. Wat betreft duur: tweedehands ook goed te vinden, dan niet heel veel duurder dan een goede fietskar ... en dus ook weer goed door te verkopen