Pfff ik vind het de laatste tijd echt een opgave hoor! Elke dag zit ik opnieuw te bedenken wat we s'avonds nou weer moeten eten. Daar had ik voorheen niet zoveel moeite mee, maar ik heb de afgelopen weken gewoon nergens zin in! Ben een beetje zat van aardappels rijst en pasta (vooral aardappels).Tsja, en wat blijft er dan over? Wat we nu ongeveer per week eten: Aardappels (gebakken/gekookt) met groenten en vlees: 1 à 2 keer Rijst (nasi, kip tandoori, risotto, gewoon met groenten en vlees etc): 2 à 3 keer Pasta (spaghetti, lasagne, ovenpasta): 2 keer En dan nog af en toe is soep, bami etc etc. Maar ik heb hier dus niet zoveel zin meer in, tenminste niet in de bovenstaande combi's. Dus wie heeft er voor mij lekkere en vooral niet al te moeilijke recepten. Ik zou op internet kunnen zoeken naar recepten, maar ik ben altijd bang dat het dan net niks is vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Wij eten geregeld die Knorr paketten. Toscaanse lasagna etc. Echt heerlijk en makkelijk klaar te maken.
Ja die eten wij ook vaak. Kofta vind ik erg lekker. Maar heb de laatste tijd ook hetzelfde als ts. Weet niets te maken en wat ik dan bedenk heb ik geen zin in. lastig hoor. En het moet ook makkelijk en redelijk snel zijn inderdaad.
Je kunt eens iets heel anders doen zoals *quiche, *omelet ( super gevuld, ik vind die met courgette en feta kaas erg lekker), *ovengerechten ( kunnen zelfs erg makkelijk zijn) *Tappas, Ik kijk heel vaak bij AH voor iets nieuws.
Quiche heb ik eigenlijk nog nooit gemaakt of gehad..is dat vegetarisch of ook met vlees? Cous cous eten we wel regelmatig, gewoon zo'n knor pakket. Alleen dit is best wel pittig, wat ik lekker vind maar mijn zoontje niet zo. Vis lust ik dan weer niet helaas.
Quiche kan in allemaal variaties Groente of vlees. Recepten zoeken - Albert Heijn Leuke van AH is dat het allemaal erg duidelijk en makkelijk gesorteerd is. Ik vind Quiche makkelijk omdat je een hele grote kunt maken en met soep kunt eten en de dag erna nog een punt kunt nemen met andere soep. Als ik het dan de dag erna druk heb en pas laat thuis kom hoef ik nog weinig te doen.
Een keer per maand de allerhande halen bij de appie! Gratis en staan leuke dingen in. Favoriet hier is witlof met geitenkaas en honing. Zo lekker!
Hier ook weer elke keer een uitdaging. Vooral met een kerel die haast niks lust qua groenten.. Vanavond daarom maar weer heel saai bloemkool met kaassaus, gekookte aardappels en een kipcordonblue..
Ik kijk ook vaak in de allerhande of op de ah site. Dan heb ik bijvoorbeeld prei gekocht en dan ga ik kijken wat ik ermee kan doen ipv gewoon koken. Dan wordt het bv een quiche, soep of een ovenschotel.
Ik loop ook iedere keer maar weer door de supermarkt met het idee 'wat moeten we nu weer eten...' Mijn vriend lust helemaal niets en zelf heb ik momenteel totaal geen eetlust, dus dat schiet ook lekker op. Wij eten veel pasta, lasagne, ovenpasta, dat soort dingen. En ongeveer 2 keer in de week aardappels met vlees en groenten. Komt altijd op hetzelfde neer, als ik eens iets nieuws probeer lust mijn vriend het weer niet.
Wat dacht je van pastasalade? Dat is zo makkelijk te maken, superlekker en nog voedzaam ook Je kookt pastaschelpjes en sperzieboontjes volgens aanwijzing op de verpakking. Dan voeg je tomaat, tonijn uit blik, kropsla, gekookt eitje en eventueel komkommer of kappertjes toe naar smaak. En verder heb ik nog veel meer simpele gerechten die je binnen 30 minuten maakt. Je mag me pb-en voor wat recepten!
Wij zijn vooral zomers ook echt van de salades. Eindeloos variatie (vlees, vis, vega)... lekker makkelijk, snel klaar. Stokbroodje erbij. Of soep...
Mijn vent houdt ook niet van koude pasta, boontjes, soep, quiche, komkommer... Ach, ik loop altijd een rondje supermarkt en dan vind ik wel wat.
Met quiche of ovenschotels kun je idd gemakkelijk varieren. Bij quiche er even op letten, als je zelf gaat improviseren, dat datgene wat je erin gooit, niet te veel vocht bevat, zodat je bodem tenminste nog gaar wordt Groente dus even uit laten lekken Met ovenschotels kun je eindeloos varieren en ook met een pizzabodem kun je allerlei kanten op: behalve dat je er van alles op kunt gooien, kun je de bodem zelf ook varieren met verschillende soorten kruiden door het deeg... Hier een snel succesrecept van ons: Thaise curry: rijst koken kip marineren in curry pasta (kant en klaar te krijgen) Kip wokken in de curry pasta en afblussen met kokosmelk. Groenten erbij wokken. Als je echt snel en lui wilt, heb je bijvoorbeeld bij C1000 thaise wokgroenten uit de vriezer.
En ook hiermee kun je eindeloos varieren: de gekookte pasta overgieten met slagroom, vlees of vis naar keuze, tomaatjes, champignons, olijven, komkommer, paprika, ei erbij en smullen maar Oja, wel even zout, peper, kruiden naar smaak toevoegen
Hier staan ook nog wat tips! http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/284215-makkelijke-vegetarische-gerechten-post10258429.html#post10258429
Weet je wat ook lekker is? Je hebt van Maggi zo'n pakje voor bloemkoolschotel uit de oven; Maggi Mix oven bloemkool - Boni Als je gehakt rult in de pan, er sperziebonen doorheen gooit en dan die mix er overheen, dat is heerlijk! Aardappels erbij, of aardappelpuree, maakt niet uit, en je bent klaar!
Kijk dat zijn weer een aantal tips. Ben net naar de winkel geweest en vanavond staat (hoe verassend) pasta met roomsaus op het menu. Maar ga volgende week zeker even wat van jullie recepten uit proberen.