tips zieke dreumes 15,5 maand

Discussion in 'Baby en dreumes' started by yasmine04, Mar 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hoi mama's,

ik had even een vraagje: 15 dagen terug BMR prik gehad hiet reageerde ze goed op. Echter nu is mn meisje ziek al 2 dagen breng t niet In verband met de vaccinatie is geloof ik gewoon een flinke verkoudheid.
    Ze hoest ontzettend veel als ze ligt en sinds gister eet en drinkt ze slecht. Ze heeft vandaag maar 3 kleine plasluiers gehad en vanavond ook over gegeven en 40 graden koorts. Ze huilt nog wel met traantjes maar ik vroeg me af waar moet ik vandaag/morgen op letten ivm uitdroging? Hoeveel moet ze min drinken en hoeveel plasluiers minimaal? En bij welke tekenen evt hap bellen?

2. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ze is op de dag wel hangerig maar speelt zo nu en dan ook nog wel ..

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Laat haar voldoende water drinken en geef ook ORS om uitdroging te voorkomen. Als het overgeven aanhoudt, zeker de HAP bellen. Ze zijn zo snel uitgedroogd.

Geef een zetpil tegen koorts/pijn en verder is het even uitzieken, denk ik.

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik den dat je het beste aan kunt houden dat ze nog de helft moet drinken van wat ze normaal drinkt. Dit is me door een arts eens verteld en ik kan me er wel in vinden.
    3 kleine plasluiers is niet zo veel.... is het ook donkerder van kleur? Dat neem ik dan wel aan.

Als je het niet vertrouwd gewoon de huisarts bellen en langs gaan. En geef gewoon 3 x daags paracetamol, dan voelen ze zich beter en gaan ze wat beter eten en drinken.

@ Nescio
    Wat is dat ORS en waar kun je dat kopen? Ik ken het niet?

5. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Een tip voor het hoesten, de voetzooltjes insmeren met luuf. Klinkt een beetje raar, maar t werkt super goed. Beterschap!

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Klopt, doen wij ook! En dan smeren we ook borst en rug wat in. Beste doe je dan sokjes aan heb ik begrepen, blijft de luuf beter zitten.

7. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Dat luuf op de voetjes ga ik zeker proberen bedankt voor de tip! De koorts is gelukkig al aardig gezakt naar 38,8 en heeft vannochtend 200cc pap gedronken dus hoop dat we de goede richting weer opgaan nu

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

ORS kan je hier in de apotheek kopen, het is een poeder dat je oplost in water met zout en suiker en dat wordt aangeraden bij veel overgeven of diarree te geven. Zo wordt de vochtbalans in het lichaam hersteld en is de kans klein dat je kind uitdroogt.

Bij heftig spugen is het aangeraden heel voorzichtig, lepeltje per lepeltje, ORS te geven, zodat het er niet direct weer uitkomt. De kinderarts zei hier dat 20 cc genoeg was toen mijn dochter buikgriep had.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    De reactie op de BMR komt toch zo'n 2 weken later pas?
    Niet dat dat nu persé aan de hand is, maar daar staat me nog iets van bij.

10. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Tegen mij werd gezegd 6 tot 12 dagen vandaar dat ik bmr uitsloot .. heb de luuf ook op dr voetjes gesmeerd en tot nu toe slaapt ze nog dus hopelijk gaan we de goede richting weer op! Bedankt voor de tips

Share This Page