Vervormde zaadcellen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by idioootje, Jul 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. idioootje

idioootje Lid

Dec 29, 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar probeer het toch maar.
    Sinds vorig jaar mei zijn wij bezig zwanger te worden. In december was ik het heel even, maar kreeg na 5 weken een miskraam. Nu lijken we er zo op gefixeerd, dat het niet meer lukt....

Mijn man heeft ivm hersenvliesontsteking een jaar of 10 geleden veel medicatie gehad, dus hij dacht dat het wellicht aan hem zou liggen. Hij heeft daarop bij de dokter een sperma-onderzoek aangevraagd.
    En nu dus de uitslag: kwaliteit, kwantiteit en beweeglijkheid waren allen voldoende. Maar er waren wel veel vervormde (misvormde) cellen bij. Ik kan hier nergens op internet wat fatsoenlijks over vinden en dus vraag ik hier, aan alle mogelijke ervaringsdeskundigen: wat houdt dit in? Waar dienen we rekening mee te houden? De dokter zei wel dat we gewoon zwanger kunnen worden (kijk maar naar afgelopen jaar, zei hij) en mocht het over een maand of 3 nog niet gelukt zijn, we dan maar weer samen moeten komen.

Dush: Help! Iemand die hier iets van weet?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Mara

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een aantal misvormde zaadcellen is normaal. Het hangt er helemaal van af hoeveel zaadcellen er in totaal waren en hoeveel procent ervan is misvormd. Als het onder een bepaalde norm zit, dan hoef je je geen zorgen te maken. Als je er boven zit en de kwaliteit daardoor duidelijk slechter is, dan zou je een doorverwijzing voor de gyn/fertiliteitsarts kunnen vragen. Daar kan meer onderzoek worden gedaan. Een zaadonderzoek dient sowieso minimaal twee keer te worden gedaan met een tussenpoos van 3 maanden, pas dan is de uitslag betrouwbaar. De kwaliteit kan erg varieren.

3. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

Sep 1, 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hoi
    Mijn vriend zn eerste potje was hetzelfde.. al weet ik de aantallen van jou niet, maar alles was goed alleen had maar 3% een normale vorm. Da's al niet zo goed, maar 3% van een aantal miljoen is nog steeds veel en dus idd kans om zwanger te worden. Van misvormde zaadjes kun je niet zwanger worden, dus geen reden voor je miskraam. Althans zoals ik het begrepen heb van de arts en gelezen op internet. Het tweede potje gaf 8% normale vorm en dat is dan weer binnen norm (bij ons zhuis dan, want ze houden overal andere normen aan).
    Dus geen reden om direct in paniek te raken hoor meid..
    * Je kunt van de abnormale niet zwanger raken, wat dus miskramen geeft of ongelukkige kindjes.. Dit is waar ik me zorgen om maakte
    * Het kan de volgende x beter zijn - wat kan helpen is extra vitaminen bv centrum of in ieder geval iets met zink
    * Je hebt nog steeds kans, het kan alleen wel langer duren

Zo, ik hoop dat je hier wat aan hebt ;) Succes met zwanger worden!

4. idioootje

idioootje Lid

Dec 29, 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Bedankt voor jullie, duidelijke en uitgebreide reactie!
    Nu ben ik wel weer wat gerustgesteld. Volgens mij had de dokter het over 6%, wat eigenlijk minimaal 15% had moeten zijn.
    6% is inderdaad nog wel zat, maar je gaat dan al gauw denken dat het daardoor komt, dat ik maar niet zwanger raak.
    Man, vroeger (nahja), scheet ik al in mijn broek als ik 1 keer de pil was vergeten. En moet je nu eens zien...zucht.....

We gaan nog maar gewoon weer ff verder, vol goede moed!

Share This Page