Prachtig toch! Je mannetje is super tevreden zo lezen En stiekem vind ik het ergens ook jammer dat mijn dochter nog nooit bij mij in bed geslapen heeft
Je bent echt goed bezig hoor! Er zijn niet voor niets ouders die baby's maar saai vinden in het begin, zeker bij die slaapkopjes. Straks gaat je baby meer contact zoeken als het wat langer wakker is. En idd, het lachen zal ook snel komen. Geniet maar lekker van de rust En echt, het zegt niks over hoe ze straks zijn. Onze peuter ligt nu dus wel elke ochtend bij ons in bed. Aan de ene kant erg vervelend, maar aan de andere kant zo heerlijk
Niet aan jezelf als mama twijfelen hoor! Kindjes weten heus wel wie hun mama is! Die natuurlijke hechtingsband is er echt wel! Waarom wil je perse dat hij tussen jullie in slaapt? Hier heeft onze dochter dat ook nooit gedaan, wel eens tussen ons ingelegen maar dat had ze na een paar minuten ook weer gehad! 5 min douchen met een kleine is meer dan genoeg, dat is voor zulke kleintjes heel intensief! Vooraf aan badje een massage geven, lief tegen hem praten tijdens de fles, na de fles lekker tegen je aan houden voor het boeren, voor het slapen een aai over zijn bol, bij luier verschonen lekker over zn buik en beentjes kriebelen.... Er zijn genoeg momenten om contact met hem te leggen.. Bedenk je dat wat voor jou 1 minuut is voor hem wel 5 minuten kunnen betekenen... Hun tijdsbesef is heel anders! Je doet je kindje echt niks te kort als je hem naar zijn behoefte verzorgt... Verder slaapt hij natuurlijk nog veel, dus is het niet gek dat je misschien maar aan 3 uur lichaamscontact komt.. Als je kindje content is, zou ik me echt geen zorgen maken!
De eerste weken maakt je baby ook nog niet echt contact met je . Mijn zoontje (nu 5,5 maand) sliep wel op schoot of op mijn of mijn vriend zijn borst . Maar hij sliep gewoon overal eigenlijk . Het echte wederzijdse contact komt pas wat later. Er zijn veel mensen die het aan het begin "saai" vinden . De verzorging bijvoorbeeld was ook echt een klus wat ik voor hem deed , een schone luier geven bijvoorbeeld. Nu doen we het echt samen , hij ligt te lachen op de commode , speelt met ze tenen en heeft plezier . Het echte contact maken vanaf hun kant komt wel hoor . En het "mama toe" roepen zal straks ook wel gebeuren haha .
Nog even ter relativering: hier zijn bij beide meiden de eerste 3 maanden verre van rustig geweest. Ik droeg ze hele dagen bij me in de draagdoek, omdat dat moest, omdat ze anders niet rustig werden, (en zelfs in de draagdoek waren ze maar een beperkt deel van de dag rustig). Thirza huilde 12-16 uur op een dag, wat achteraf veroorzaakt werd door kiss-syndroom+refux, KMA+eczeem en iets later daarbij ook nog chronische oorklachten. Caitlyn huilde 10-14 uur op een dag, veroorzaakt door KMA, reflux en een hartritmestoornis. Dat is niet om zielig te doen, maar even ter illustratie dat een kind dat rustig slaapt, gewoon goed gezond is en zich veilig voelt. En om je even een hart onder de riem te steken dat juist daarmee je jezelf gelukkig mag prijzen. Het andere uiterste wil je namelijk echt niet!
Ieder kind heeft ook z'n eigen karakter, en dat zit er echt al jong in. Die eerste weken is slapen van voedng tot voeding heel normaal. Maar als je geen borstvoeding geeft (dan komt die intimiteit je aanwaaien) dan kun je wel proberen om de voedingen heel close te maken. Huid-op-huidcontact is heel belangrijk voor baby's. Dus, doe de gordijnen dicht, je trui uit en die van je kind ook en geef de fles huid-op-huid. En je zou ook eens naar een cursus babymassage kunnen gaan.