Vervroegd in de overgang

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 6 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Hoi,

Als je vervroegd in de overgang bent weet iemand of je dan per definitie niet meer ongesteld wordt? Of kan het ook zo zijn dar het eerst minder wordt of dat je eerst andere symptomen hebt. Ik kan op internet wel symptomen vinden maar vind het onduidelijk of je ook al vervroegd in de overgang kunt zijn terwijl je wel nog een (beperkte) menstruatie hebt.

2. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Volgens mij ben je pas officieel in de overgang als je 1 jaar geen menstruatie hebt gehad. Daaraan vooraf heb je de menopauze waarin je nog wel menstrueerd maar onregelmatig en met andere symptomen zoals opvliegers e.d.

3. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Oh ik zie jou naam en denk gelijk, help ik ben ook van 82. Wij willen heel graag een derde kindje en zijn ondertussen al een jaar daar echt mee bezig. Nu is het al vaak door mijn hoofd geschoten terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen tekenen van heb en het zit ook niet in mijn familie zo vroeg. Maar toch denk ik het soms. Ik ben netjes om de 26dagen ongesteld maar waarom dit soms door mijn hoofd spookt weet ik niet.
    Waarom vraag jij het?

4. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Ik werd nog wel ongesteld, maar steeds korter en onregelmatiger.

Verder kreeg ik ook steeds meer last van kwalen zoals o.a. opvliegers.

Ik was 27 toen ik in de vervroegde overgang kwam.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Naar aanleiding van dit topic ben ik gaan zoeken op internet. Tussen je 35e en 40e is het normaal dat een vrouw veranderingen in de cyclus krijgt en al bezig is met de pre menopauze.

Zelf heb ik gemerkt dat vanaf mijn 36e mijn menstruatie anders werd. Nu ben ik bijna 40 ( nog een half jaar) en ik voel al echt dat ik in de fase kom dat mijn lichaam langzaam gaat veranderen. Ik heb angstaanvallen en mijn eisprong wordt steeds pijnlijker.
    Maar ik menstrueer nog altijd regelmatig. Het is alleen nu nog maar 3 a 4 dagen in plaats van 7 dagen.

Je kunt wel 10 tot 12 jaar voor de menopauze in de overgang zitten. Ik ga er zelf vanuit dat ik rond mijn 50e in de menopauze kom. Mijn moeder heeft geen baarmoeder meer sinds haar 38e dus dan is het lastig om te bepalen wanneer ze ongeveer in de overgang kwam et cetera. Maar mijn oma en een tante ( zus moeder) was rond 50 a 52.

6. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    #6 Koraal82, 7 feb 2018
    Laatst bewerkt: 7 feb 2018
    Ik heb al een tijdje klachten die ik voorheen niet had. Veel migraine en ‘normale’ hoofdpijnen. Daarnaast heb ik tussentijds vaker bloedingen. Afgelopen week had ik het steeds ineens heel warm en dat leken net opvliegers. Ik heb nog niet zo lang geleden een uitstrijkje laten doen (toen ik 35 werd) en daar kwam niks raars uit.

Toen ik overigens laatst bij de huisarts was voor iets anders heb ik het aangekaart.ik heb nu een formulier meegekregen om bloed te prikken. De huisarts zei dat ik niet in de overgang kon zijn als ik nog ongestekd werd maar ik vond dat raar, vandaar mijn vraag.

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik heb sinds anderhalf-twee jaar nu verandering in mijn cyclus. T is een periode heel onregelmatig geweest, toen nog 5x in t jaar (2016) en heel zware menstruaties, 2017 was t ineens weer regelmatig tot ca september en nu begin december voor t laatst gemenstrueerd. Ik ben nu 41...

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ow help ik heb ook al dat mijn menstruatie wat korter en lichter is. Nooit aan gedacht dat dat door mn leeftijd zou kunnen komen. :eek:

Deel Deze Pagina