Slecht handschrift

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lon enTijn, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Onze zoon van 7 heeft een heel slecht handschrift. Het is eigenlijk niet leesbaar. Ook voor hemzelf niet.
    Vorig schooljaar heeft hij al fysio hiervoor gehad. Dit heeft wel geholpen maar er moet nog meer aan gedaan worden.
    Ik wil hem graag helpen, we gaan een gesprek met de juf plannen om te bespreken wat we gaan doen en wat ze op school kunnen doen.
    Heeft iemand ervaring? Heeft een ander soort van therapie geholpen?
    Hier ook nog een foto van hoe het er uit ziet,

image.jpg

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Motorisch remedial teaching! Heb ik zelf een deel van gevolgd op de pabo.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik kan je niet helpen, maar heb wel ervaring met leerlingen met een slecht handschrift. Ze zijn16-20 en hebben dit nooit kunnen herstellen. Ze maken nu vaak een toets op de laptop bijvoorbeeld, maar gaan ze straks op stage dan wordt het wel een probleem. Dus als je er nu wat aan kunt laten doen, zou ik dat zeer aanraden.

4. anatomical

anatomical Niet meer actief

Misschien ergotherapie? Hier iig een hele goede ervaring mee gehad!

5. penseel

penseel Niet meer actief

Speciale schrijfpen word hij gedwongen om anders te schrijven. Hier zoon cesartherapie gehad... potlood schrijven. Heeft met de fijne motoriek te maken. Buiten dit ook andere problemen?

Zoon heeft veel gehad handschrift is nog steeds bagger. Heeft wel dyslexie.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Je zou ook kunnen kijken naar kinderoefentherapie. Mijn zoon heeft moeite met zijn fijne motoriek (schrijven is lastig voor hem, hij schrijf heel groot en tekent de letters meer, maar ook bijvoorbeeld met bestek eten gaat lastig). Wij gaan nu starten met kinderoefentherapie, op aanraden van zijn juf en de intern begeleider van school. Ik weet nog niet hoe het gaat bevallen, want volgende week is de intake pas, maar de juf was erg lovend. Ze heeft al vaker kinderen in de klas gehad die daar uiteindelijk zijn beland en dat heeft uiteindelijk heel veel verschil gemaakt.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik dacht ook dat er makkelijke lettertjes bestaan, ook los van elkaar als het echt niet gaat.

Deel Deze Pagina