Vervroegd met verlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door xxmamaxx2016, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hey allemaal,

Ik maak me een beetje zorgen om iets terwijl ik me er eigenlijk niet druk om moet maken maar toch.. heeft iemand misschien ervaring met het volgende..

Ik werk 20-26 uur per week voor een uitzendbureau, nu ongeveer 2 maanden. Nu is het zo dat ik per direct stop met werken omdat het niet meer mogelijk is door harde buiken en verstrijking van de baarmoedermond. Ik moet nu zoveel mogelijk rust houden dus werken zit er niet meer in. Krijg ik nu doorbetaald als ik in de ziektewet kom? Of geld die regeling niet als het voor een uitzendbureau is? Ik ben echt een leeghoofd in die dingen :p of is er een regeling voor eerder verlof door medische redenen? Ik ben morgen 21 weken en wilde eigenlijk doorwerken tot 34 weken maar nu moet ik blij zijn als de kleine tot 34 weken blijft zitten.

Ik hoop dat iemand me een beetje gerust kan stellen.. voor ik dit werk had gevonden (na mijn 1e zwangerschap) kreeg ik uitkering tot feb 2017. Zal dit nu gewoon weer ingaan? Of heb ik nu toch nog recht op iets anders wat niet van die uitkering afgaat aangezien ik wel werk heb maar gewoon niet kan door medische redenen.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is hihi.

Liefs x

2. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Neem anders contact op met het UWV. Ze kunnen je prima vertellen hoe het zit.

3. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Idd gedaan vandaag. Ben wijzer geworden :D

Deel Deze Pagina