Alweer grieperig...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dot, Jul 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    In anderhalve maand heb ik nu voor de tweede keer de griep.
    Nou ja griep, een flinke verkoudheid met lichte koorts, loopneus, hoesten, hoofdpijn, gewoon ellendig voelen. :( Normaal 1 xper jaar.
    Is mijn weerstand nou verminderd ofzo?
    Ik slik elke dag braaf multi.vit. voor zwangeren...
    Eet gezond. Slaap wel minder goed.
    Daarbij vraag ik me ook nog af wat dat voor het kindje doet?
    Mijn lichaam moet nu weer even harder werken om mezelf beter te maken.

2. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Ik had de eerste maanden er ook heel veel last van nu is dat helemaal weg.
    Denk niet dat dat invloed heeft op de baby hoor

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    och ja hier nog een!
    net nu ik vakantie heb.... en mijn dochter is ook al zwak ziek en misselijk en koortsig enzo dus ik kan mijn lol op ;)

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    O bah hier nog een...ik voel me echt klote. Had t er laatst nog over met een vriendin, dat ik sinds de bevalling van de 1e eigenlijk nog niet echt ziek ben geweest. Zij wel namelijk. Ze zeggen toch dat je weerstand dan achteruit is gegaan. Nou hier niks van gemerkt. Tot nu...o man wat voel ik me beroerd. De kleine man is ook al snotverkouden aan t worden. Kan m'n lol op!
    Ach ja netjes jus-tjes drinken en vitamientjes eten.
    Tja ik neem aan dat t voor de kleine geen kwaad kan. Ik eet zoveel ik erin krijg dus ja dat komt hij-zij niet tekort.
    Beterschap meiden!

5. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Voor de zekerheid toch nog maar even gegoogeld ;)

Griep :

Het kan gebeuren dat je tijdens je zwangerschap de griep krijgt. Voor je baby kan dit geen kwaad. Deze wordt niet ziek. Zorg ervoor dat je goed blijft drinken en rust lekker uit. Heb je koorts neem dan je temperatuur op. Als die 38° of meer is, neem dan 500 mg paracetamol in. Dit zorgt ervoor dat je temperatuur iets daalt.

6. Niet meer actief

let wel op: paraceteamol als je zwanger bent alleen in overleg met een arts (staat ook in de bijsluiter).

7. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik ben al geen pillenslikker, dus liever gewoon uitzieken inderdaad ;)

8. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    ook hier met griep. lamlendig, geen eetlust, moe moe en nog eens moe, huilerig, hangerig, snotterig noem maar op! en dat nog wel met in het vooruitzicht dat we zaterdag naar frankrijk op vakantie gaan. ik blijf dus mooi morgen thuis... het blijkt trouwens wel te heersen op het moment..

9. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    hoi

bij pijnen en griepen mag je alleen paracetamol slikken en maximaal het aangeschreven hoeveelheid.. ik rad wel aan om bij koort van 38.5 en hoger een paraceta te nemen.. dan zou het wel ietsjes kwaad kunnen (ivm opwekken weeen geloof ik) voor de rest is het zo dat de weerstand wat verzwankt is omdat je lichaam druk voor de baby bezig is.. ik was toen ik 6.5 week was ook griep en 1.5 week later had ik voorhoofdholteontsteking gelukkig is onze beeb gezond.

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    En zieke dames, hoe voelen wij ons vandaag weer?
    Hier gaat t nu iets beter. Ik ben nu al de hele week thuis van t werk en voel me daar nu zo lullig onder. Tja het is nu eenmaal heeeel erg druk op de groep in de vakantie. Maar ja ik kan t ook niet helpen. Heb er hier ook nog 1 rondkruipen die zijn aandacht vraagt en dus kan ik niet echt heel de dag in bed liggen jammer genoeg.
    Het gaat dus iets minder snel dan ik gehoopt had...

11. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Hier blijft het ook wat hangen.
    Ik heb nu vakantie ook niet echt wat ik had gedacht om zo mijn vakantie door te brengen. Eergisteren me toch maar naar het dierenpark gesleept en vandaag misschien maar naar het zwembad. Anders is het zo zielig voor mijn andere zoontje om steeds maar binnen te zitten met het mooie weer. :rolleyes:

12. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Mijn verloskundige zei nog dat je weerstand is verminderd als je zwanger bent.
    Het klopt dus wat ik dacht: sneller ziek nu ik zwanger ben.
    Leuk om te weten :(

13. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    ah gat , begin ook grieperig te worden ! :rolleyes: de neus dicht , last van de keel , hoesten , SLECHT SLAPEN.. dus niet echt lekker.. zal wel komen dat het weer steeds zo omslaat , regen ,zon ,regen ,zon.. ! :confused:
    moet wel zeggen dat ik wel altijd 1x in het jaar grieperig ben..
    dames , ziek maar lekker uit.. ! :)

Share This Page