Vervroegde SEO 12- 13 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Maartt, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Hier ook met 13 weken 18 weken en 30 weken een guo gehad in Zwolle tussendoor nog extra omdat er afwijkende waardes waren ( ivm 50% kans op hartafwijkingzowel ik als oudste dochter hebben hartafwijking)
    Ik heb alle echo's uitwendig gehad( hier overigens bij alle 3 de kinderen zelfde gyn gehad in Zwolle ( oudste en middelste ook umcg gehad)

2. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Bij mijn vorige zwangerschap heb ik een GUO gehad bij 14 weken, wel inwendig. Alles gaat hetzelfde als bij de 20 weken echo, alle organen bekijken en meten, en ja bij ons werd dan ook naar de bloedstroom in het hart gekeken (komt door de zwangerschap daarvoor, had onze dochter een hartafwijking). Buiten dat het bij 14 weken inwendig is, verder geen verschil met 20 weken. Daarna nog een GUO dus gehad bij 20 weken en 32 weken, maar dat was beide uitwendig.

3. drobbel

drobbel Lid

31 okt 2013
    19
    1
    3
    NULL
    NULL
    #23 drobbel, 17 aug 2014
    Laatst bewerkt: 17 aug 2014
    Hallo Maartt, vind je het goed als ik ook wat vragen stel? Ik ben namelijk erg benieuwd wat ze allemaal kunnen zien met deze echo!
    Afgelopen Maart hebben wij een zwangerschap afgebroken ivm met links isomerisme waarbij 3 grote hartafwijkingen zijn geconstateerd bij ons dochtertje. Tegen ons is gezegd dat ze pas met 20 weken echt goed kunnen kijken. Ik weet dat zelfs met de twintig weken echo nog veel hartafwijkingen gemist kunnen worden omdat het hartje gewoon nog heel klein is, maar ik hoopte stiekum dat ze eerder al wat dingen uit kunnen sluiten. Dus ik word wel een klein beetje blij om te lezen dat dit misschien ook wel kan.

4. drobbel

drobbel Lid

31 okt 2013
    19
    1
    3
    NULL
    NULL
    #24 drobbel, 17 aug 2014
    Laatst bewerkt: 17 aug 2014
    Ik las nog even goed je openingspost en ik zie dat ik min of meer dezelfde vraag heb als jij :). Ik ben dus ook benieuwd wat je dinsdag te horen krijgt! Ik hoop in ieder geval dat alles goed is met je kindje en je dit keer een fijnere zwangerschap zult hebben!

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Tuurlijk mag je dat! Toch fijn als we op deze manier wat wijzer worden..
    Ik houdt je op de hoogte in dit topic hoe en wat.

Lief dank je wel!

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb de echo gehad in t umcg omdat mijn eerste overleden is aan een hypoplastische linkerhartsyndroom. Tegenwoordig kunnen ze met 13 week dus al de grote hartafwijkingen opsporen. Hlhs is een oncompeet hartje. de echo is bij mij gewoon uitwendig gebeurt. Ik ben erg stevig (83 kg) en heb vooriggende placenta, maar t hoefde niet inwendig. De echo duurt net als de 20 weken ruim een half uur tot een uur. en ze kijken dan niet aleen naar de hart maar ook naar andere dingen die bij die termijn a duidelijk zijn.

7. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    dit hebben wij ook laten doen, is gewoon extra.
    wij vonden het gewoon wel leuk, een keertje extra naar de kleine kijken.
    maargoed, er was ook niets aan de hand en dat is natuurlijk ook wel fijn.

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113

Dit is niet in ieders geval extra en gewoon even nog een keer kijken.
    ;)

Fijn dat het verder allemaal goed was.

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    vandaag heb je m toch? S6 hopelijk ziet alles er goed uit!

10. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Lief dat je aan me denkt!

Nee niet vandaag.. Over 3 weken. We hadden vandaag het gesprek met de arts.
    We komen terug in de 13e week en dan gaan ze nog een "uur" lang kijken, meten ed.
    Hetzelfde als de 20 weken echo, alleen nu met 13 weken.
    Het is nog niet te zeggen of ze het inwendig gaan doen. Mijn baarmoeder ligt extreem naar achter gekanteld.
    Hij heeft vanmorgen uitwendig gekeken en het is prima te zien maar hij kan er wel moeilijk bij. Ik ga dus maar uit van inwendig.

Na dit onderzoek (mits alles er goed uit ziet) hebben wij besloten alleen nog de 20 weken echo te laten uitvoeren. We gaan dus geen NIPT, nekplooimeting ed. laten uitvoeren.

11. drobbel

drobbel Lid

31 okt 2013
    19
    1
    3
    NULL
    NULL
    En heeft hij nog uitgelegd wat er allemaal gezien of eventueel uitgesloten kan worden? Dat verschilt natuurlijk erg per hartafwijking.
    Mag ik vragen wat voor een afwijking jullie dochtertje heeft? Kunnen ze dat al uitsluiten zo vroeg? Dat zou echt wel al een hele opluchting zijn voor jullie!
    En kunnen ze al zien of het ruggetje gesloten is? Sorry hoor voor alle vragen, ik zal over een tijdje zelf eens met mijn gyn. contact opnemen. Wij zijn bij het UMC utrecht en ik heb hier niks over gehoord.

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hij heeft een lijstje opgenoemd. Niet zo zeer de hartafwijking van onze dochter (tetralogie van fallot). Maar onze dochter heeft een syndroom (VACTERL). Ze heeft een rugafwijking, anusatresie, hartafwijking, en mogelijk ruggenmerg afwijking (al is die zo goed als van de baan).
    Ze kunnen inderdaad al veel aan het hart zien, hersenen, blaas, ledematen, rug, en nog een aantal zaken.

13. drobbel

drobbel Lid

31 okt 2013
    19
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ah okee, dat is al best veel dan zeg. Nou dankjewel voor het delen van de informatie :)
    Succes (of sterkte) met wachten de komende weken, hopelijk kun je dan alvast gerustgesteld worden en ziet alles er gewoon normaal uit!

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    het lijkt inderdaad op een 20 weken echo. En betreft je bm je kleintje is dan al weer een stukje groter he wellicht dat t dan nog makkelijker gaat, bovendien zijn die echo apperaten vele malen beter als bij een gewoon zh. altans bij mij. ik loop gewoon in een streek zh maar bij die grote echos moest ik naar t umch. ik heb een voor liggende placenta en de beeb ligt heel aag, wat t ook moeilijk maakt toch is het uitwendig gelukt. sterkte met wachten dan maar. hopelijk gewoon goed nieuws.

15. drobbel

drobbel Lid

31 okt 2013
    19
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hoe is het gegaan Maartt? Hopelijk was alles goed!

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ja!! :) lief van je dank je!

Ik was tot 2 uur voor de echo niet zenuwachtig. Eenmaal daar aangekomen begon ik te huilen :$. Vreselijk spannend vond ik het en had allemaal flashbacks van onze dochter.

Maar gelukkig werd die spanning met de minuut minder. Echt alles leek tot nu toe perfect. Mooi kindje :). Lag er goed voor dus uiteindelijk hoefde ze niet meer inwendig te checken.

Wij zitten op een roze wolk! Dit gevoel heb ik nog nooit zo gehad en heel fijn!

17. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    gelukkig dat alles er goed uit zag!

18. drobbel

drobbel Lid

31 okt 2013
    19
    1
    3
    NULL
    NULL
    Sorry voor late reactie, maar wat fijn! Gefeliciteerd met dit positieve bericht, op naar het volgende!

Deel Deze Pagina